Pentru a-si demonstra capabilitatile de incarcare wireless, Qualcomm a decis sa sponsorizeze masina de siguranta folosita in cursele de Formula E. Pentru cine nu stie, vorbim despre un campionat pentru automobile electrice. Si este de la sine inteles ca si masina de siguranta este tot una electrica, un BMW i8.
Aceasta pana acum se incarca la un sistem de inductie magnetica la distanta de 3.6 KW. Insa Qualcomm a implementat propriul sistem Halo de 7.2 KW, ce permite incarcarea completa a bateriilor in numai o ora. Halo este inca la stadiu de dezvoltare, in luna mai a acestui an 2015 fiind demonstrate versiuni de 3.3 KW. Si pe langa o extensie comerciala, se doresre in cel mai scurt timp dezvoltarea de variante Halo de 20 KW, ce vor face incarcarea wireless mult mai eficienta decat cea clasica, cu fir.
Iară vorbim de distanță de câțiva cm?
Tesla acum 100 de ani a vrut să ofere enegie electrică pe zici de km și ăștia se laudă cu câte un deget
Nu poti spune ca incarcarea wireless va fi mai eficienta decat cea pe fir PUNCT. E mai comod dar aduce alte dezavantaje cum ar fi consumul mai mare si elemente suplimentare de carat degeaba (bobina, condensatori, radiatoare etc). Poate la telefoane mai merge dar la masini nu va fi economic sa consumi cativa kw in plus la fiecare incarcare doar ca ti-e lene sa mufezi masina.
Da dar daca o incarci in mers n-ai cum s-o mufezi:)) si atunci catia kw pierduti nu mai conteaza.
Ar fi frumos dar e un very log shot. Cred ca sunt mai viabile masinile zburatoare 🙂