BMW se pregateste sa concureze din ce in ce mai agresiv pe piata masinilor electrice. Deja multi producatori se avanta pe aceasta piata, insa eu nu cred ca electricitatea ne va salva, ci hidrogenul. BMW i5 va fi un crossover si o alternativa la Tesla Model S, urmand sa intre in productie in cativa ani.
Design-ul va fi la fel de futurist precum la i3 sau i8, dar va avea usi normale. Si cel mai important, sistemul de propulsie va fi cu hidrogen. Si in caz ca nu stiati, prima masina de serie care foloseste hidrogen drept combustibil este Toyota Mirai. BMW doreste sa mearga pe varianta unui crossover deoarece acestea sunt cele mai vandute in acest moment.
De ce spun ca hidrogenul este viitorul si nu curentul electric? Este destul de simplu. Electricitatea nu este atat de „non-poluanta” precum cred multi. Bateriile sunt toxice, la fel si felul prin care se produce curentul electric. Pe cand hidrogenul nu polueaza deloc. Este nelimitat, se gaseste in natura, si tot ce lasa o masina cu hidrogen in urma este…apa.
Gabriel, te-a spalat si pe tine pe creier lobby-ul facut de companiile petroliere pentru folosirea masinilor cu hidrogen in detrimentul celor electrice ca sa aiba ei in continuare sursa de venit si consumatori captivi?
Da-mi voie sa te contrazic:
„The hydrogen for the fuel cell vehicle will most likely be produced in the future by electrolysis, which involves passing electricity through water. And that electricity will come from the same potentially polluting sources as the electricity used to charge the electric car’s batteries.”
In al 2-lea rand, in masinile cu hidrogen vei cara cu tine tot timpul o bomba, da , butelia cu hidrogen este foarte inflamabila si periculoasa.
Vad ca esti genul idealist si vrei poluare 0. Te anunt ca nu exista asa ceva, Terra o sa scape de poluare abia atunci cand toti oamenii vor disparea. Ma dispera ipocrizia oamenilor care se bat cu pumnul in piept ca nu vor poluare dar uita ca, casa in care stau a produs poluare cand a fost construita, mijlocul de transport cu care merg la munca produce poluare, mancarea pe care o mananca este produsa prin poluare, electronicele fara de care n-ar putea trai sunt produse prin poluare. Deci cati dintre activistii astia inversunati anti-poluare ar renunta la aceste lucruri ca sa nu mai polueze?
In plus, si „lupta” asta impotriva poluarii este de fapt un motiv pentru unii de a mai face niste bani, de a tine niste preturi sus sub motivul luptei impotriva poluarii. Nu ma intelege gresit, si eu sunt impotriva poluarii naturii, dar totusi sunt realist.
Parerea mea este ca viitorul auto ar trebui sa-l aiba masinile electrice cu baterii cu grafen si incarcare rapida. Tehnologia exista deja in forme experimentale – baterii Samsung si LG cu grafen, cat si incarcare rapida reusita de o companie din Israel.
Din pacate, probabil ca se va adopta solutia prin hidrogen, deoarece marile corporatii din energie cat si statele vor consumatori dependenti pentru a fi sursa de venit sigura. Cum ar fi sa adoptam toti masini electrice pe care le incarcam acasa, iar statul roman sa nu mai isi ia partea de smecher din accizele si taxele pe benzina, cati bani ar pierde?
Usurel :)) te-ai agitat prea tare. Ultima fraza cu taxele … rlly, daca vor sa puna taxe vor pune pe ce vor ei :)). Daca nu-i taxa de mediu o sa fie taxa de roata si atunci vei plati si tu cel cu bicicleta :)). Viitorul va fi de ambele parti … nu se va impune nimic … logica va fi o solutie mai cumparata decat cealalta.
Masinile cu hidrogen nu sunt net superioare celor electrice, ambele au plusuri si minusuri. Ambele sunt considerate eco, pentru ca nivelul de poluare este foarte redus in comparatie cu motoarele diesel/benzina (masinile electrice nu polueaza nici fonic). Marea problema la masinile electrice este durata de alimentare, ca sa faci „plinul” trec ore. La masinile cu hidrogen, ca si cele pe GLP au un grad mai mic de siguranta pentru ca hidrogenul nu e usor de manipulat, iar in cazul unui accident e bine ca sa nu analizezi imediat avariile la masina (vezi pe youtube explozii la GPL).
Am mai comentat la un articol mai demult. Evident ca nu exista poluare 0, dar cred ca masina electrica ar fi foarte buna pentru oras pentru ca nu ai mai sta cu nasul in fum. Evident ca sa o incarci vei consuma ceva care in mod inevitabil va polua.
Si apropo de ipocrizie, am aflat ca in Danemarca, guvernul are de gand sa impoziteze masinile electrice. Aici lumea cumpara mult Tesla deoarece la 100 de mii de euro primesti cam aceleasi dotari ca o masina cu motor „clasic” care costa 300 de mii (deh, impozitul). Singurul dezavantaj este bateria. Si acum daca guvernul va impozita si masina electrica, eu cred ca va cam omori piata. Dar pana la urma, toti se gandesc la cati bani intra la buget, si doar in reviste se lauda cu cat sunt de „verzi”.