Facebook a anunțat Gameroom, un client de distribuție digital prin intermediul căruia utilizatorii vor avea acces la o varietate foarte largă de jocuri arcade. Începând de astăzi, platforma este deschisă în regim beta pentru dezvoltatori și publisheri, urmând ca în viitorul apropiat să devină disponibilă pentru utilizatorii Facebook din întreaga lume.
Aplicația va fi lansată inițial doar pentru utilizatorii de Windows și nu ne-au fost oferite informații concrete cu privire la disponibilitatea pe celelalte platforme. Jocurile ce vor ajunge pe Facebook Gameroom vor fi în mare parte portări ale variantelor web și nu m-aș mira ca un mic procentaj din acestea să fie distribuite și contra-cost.
Facebook Gameroom are toate șansele de reușită, mai ales că pe piață nu prea mai există platforme desktop care să faciliteze accesul la astfel de jocuri. Da, avem Steam, Origin, Uplay, ș.a.m.d., însă acolo e vorba de un alt model de business, targetat către gameri hardcore, cu pretenții cum se zice. Facebook mai are și avantajul milioanelor de accesări unice pe zi, deci nu va fi necesar un prea mare efort de promovare.
Sursa: Techcrunch