Tesla Model 3 este o masina destul de scumpa pentru majoritatea dintre noi, insa are multe beneficii si avantaje de care noi inca nu ne putem bucura in Romania. Insa uite o veste care ar trebui sa-i mai opreasca pe cei rautaciosi din a comenta fara motiv.
Proprietarul masinii a intrat cu o viteza de 100km pe ora intr-o alta masina stationata. Accidentul a fost atat de grav incat medicii ajunsi la fata locului au declarat ca daca acesta se afla intr-o alta masina existau sanse foarte mari ca acesta sa moara sau sa ramana incarcerat. Insa soferul si pasagerul au iesit singuri din masina si nu au patit nimic.
Soferul a decis sa impartaseasca aceste imagini pentru a arata cat de sigura este masina chiar si la viteze mari. Dupa cum se vede in fotografii, partea frontala a masinii este complet distrusa. Tineti cont ca in fata nu are un motor ca o masina obisnuita. Este un spatiu gol si totusi structura masinii este foarte rezistenta.
Singurele doua probleme au fost legate de ecranul de 15 inch. Acesta s-a spart la impact si soferul a declarat ca s-a zgariat si ca nu a putut accesa actele din torpedou.
As vrea sa vad o alta masina care sa reziste atat de bine la un impact frontal la o viteza de 100km/h.
Sursa: teslarati.com
E vorba de noroc si atat iar faptul ca a intrat cu 100Kmh intr-o masina stationata pune mari semne de intrebare asupra soferului
„As vrea sa vad o alta masina care sa reziste atat de bine la un impact frontal la o viteza de 100km/h.” eu nu as vrea sa vad
Scumpă pt clasa ei DAR își MERITĂ bani.
Doua dintre surse pentru cei care vor mai multe informatii:
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-crash-insight-60mph-collision/
https://imgur.com/a/YhGDv
Modelul in cauza avea doar un singur motor montat pe puntea spate, din fericire in fata nu avea. Acum intrebarea se pune daca varianta dual-motor va fi la fel de sigura.
Referitor la siguranta, toate modelele Tesla au 5 stele (rating-ul maxim) la toate categoriile si subcategoriile testelor de siguranta (atat in Europa cat si in state) si sunt singurele modele aflate in situatia asta. Spre exemplu cand un Volvo (considerate masini foarte sigure) are 5 stele nu inseamna ca este la fel de sigur precum o Tesla pentru ca cel mai probabil nu are 5 stele in toate categoriile. Sunt niste diferente destul de mici pe care cei mai multi le trec cu vederea insa care pot face o mare diferenta in cazul unui accident de genul asta.
Pretul mare al masinii justifica cit de sigura este . Siguranta sporita la un pret pe masura .
Pai in ce masina a intrat mai exact? Si detaliul asta este foarte important.
Masina in care a intrat a opus rezistenta doar prin greutatea sa deci daca intra intr-un stalp sau copac rezultatul ar fi fost altul.
Si am vazut si alte accidente cu masini complet distruse unde soferul a scapat ieftin. Se cheama noroc.
Ai perfecta dreptate, norocul de a te afla in masina potrivita la momentul potrivit.
Daca ambele masini erau in mers, la un accident frontal situatia era altfel. De atatea ori s-a dovedit ca persoana dintre volan si scaun este mai importanta decat rezistenta oricarei masini.
Dar ce ii fac oare organele interne la accident la 100 km/h? Chiar dacă el a scăpat fără fracturi sau plagi.
Atat timp cat nici o parte ca corpului nu a fost supusa unor forte ce depasesc 100G, cel mai probabil se va recupera. In caz contrar am fi aflat deja.
Mariusica ! Poate voiai sa spui 10 G ! La 100 G te recunosc astia dupa ADN !
La 50G incepi sa ai probleme iar la 100G este mort. Deci nu 10G ci 100G; sunti piloti care depasesc 10G la anumite manevre asa ca corpul uman rezista mult mai mult de 10G. Recomand cateva episoade de Myth busters pentru clarificari.
La 50 G poti rezista in cazuri rare de ordinul milisecundelor ! !6 G este considerat mortal peste 30 secunde…
16 G
Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/G-force
Brief human exposure survived in crash[26] > 100 g
Acuma daca cel care a scris articolul a mintit, mint si eu. Ce stiu e ca pilotii de acrobatii ajung la peste 10G, daca nu ma insel recordul este undeva la 12G sau 14G si de obicei nu mor, mai lesina din ei.
La testele de impact se considera mortal peste 50G.
Intrand putin in detalii, nu conteaza doar forta ci si durata. La 30 de secunde cum zici tu, cred ca si 10G este mortal, dar accidentul nu dureaza nici pe departe 30 de secunde, poate cel mult 2 – 3 secunde.
Both of us have right !
Daca tu spui… ideea e ca un astfel de impact este urmat de o mormantare si de citirea testamentului. Se pare ca daca ai Tesla e posibil sa mai amani putin partea asta.
Rectific partea cu 2 – 3 secunde, se pare ca vorbim de sub 0.5 secunde.
E perfect normal ! Daca ar fi avut motor l-ar fi avut in brate… Spatiul nu este gol ci este ranforsat iar spatiul ramas liber preia socul si toata compresia ! nu ar fi avut aceeasi sansa daca era lovit din lateral…
Spatiul este gol:
https://youtu.be/xr06gL91Jhw?t=24m10s
Pacat de masina (tinand cont de teribilismul soferului), iar cine conduce cu 100 de km/h si intra intr-o masina care stationeaza si-o face cu mana lui si piciorul lui (volan+pedale ^^). Sa mai incerce odata sa faca asa ceva… ma indoiesc ca o ar mai scapa asa de usor. 🙂
100km\h in alta masina stationata reprezinta maxim 50km\h intr-un zid, intrucat ambele masini absorb energia prin turtire, iar cel mai probabil masina stationata s-a si deplasat cativa metri inapoi, marind astfel semnificativ distanta in care soferul a ajuns de la 100km/h la 0km/h. Faptul ca nu are motor in fata cu siguranta a ajutat, insa restul e cancan.
Din capitolul marmota invelea ciocolata in staniol…rea intentie sau necunoastere.
Acum tu crezi ca daca o masina cu motor termic ar fi fost implicata intr-un accident in care intra cu 100km/h(96 mai precis) intr-o alta masina care stationa si care in momentul impactului se deplasa cu cativa metrii in fata (depinde de masina, ce frana avea, ce masa, etc.), in secunda doi pasagerii coborau teferi… Oare tu intelegi lucrurile astea, sau doar le spui asa sa gasesti motivari acolo unde nu sunt? Indiferent daca iti convine sau nu, toate modelele Tesla sunt sigure. Sunt cele mai sigure masini pe care le poti cumpara, primul fiind X urmat de S si 3. X este atat de sigur incat daca ar exista 6 stele in loc de 5 ar fi peste (nu gasesc acum filmuletul relevant dar daca e nevoie il caut).
https://youtu.be/wcZkkGL85AI?t=24s
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/tesla/model-s-4-door-hatchback
http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-crash-test-2016-volvo-s60-2017-7
Dar tu ceva fizica cunosti, sau „e o Tesla” e cel mai puternic argument? Daca ai avea putin habar ai intelege ca motorul termic ajuta in atfel de conditii, intrucat prin masa acestuia pune obstacolul (in cazul acesta o alta masina) in miscare reversa. Daca tot nu te-ai prins, ce e mai bine, ca sa fi intr-un SUV ce intra intr-un Matiz sau intr-un Mariz care loveste un SUV? Inca ceva, majoritatea masinilor fabricate dupa 2010 stiu sa lase motorul si cutia de viteze in jos ca sa nu intre peste sofer la impact, ce zici de asta?
Aici Marius M ar ca avea dreptate ! Este cam ca 50 km/h in zid mai mult sau mai putin ! Daca masina ar merge cu 150 km/h dar ar intra intr-un card de masini este posibil sa se simta ca un impact de 50-70 km /ora intr-un zid ! Soarta passagerilor in acest caz depinde strict de structura masinii si optiunile de siguranta si protectie interne…airbaguri si srs…
Motorul termic, indiferent de modelul masinii (exceptand masinile la care este situat pe puntea spate), cantareste cateva sute de kg si este montat pe suporti flexibil ca altfel iti vibra toata masina. Asta inseamna ca in cazul unui impact frontal, ai cateva sute de kg care vin spre tine mai precis spre picioarele tale.
Indiferent ce ghidaje ar exista, nimeni si mai ales nici un producator nu iti poate garanta ca acele sute de kg ajung sub masina si nu in habitaclu. Acum nu stiu cat de multa fizica cunosti tu sau cat de bine te prinzi, insa ce pot sa iti spun e ca in cazul unui impact frontal nu as vrea sub nici o forma ca spre picioarele mele sa vina cateva sute de kg. Prefer sa nu existe acele sute de kg, te-ai prins?
Si daca vrei putina fizica:
https://www.wired.com/2011/04/crashing-into-wall/
Si inca ceva, daca tot e asa bine ca in cazul unui impact frontal sa ai un motor termic in fata (deci cateva sute de kg care vin spre habitaclu), de ce la acest moment nu exista nici o masina cu motor termic care sa obtina 5 stele la toate categoriile si subcategoriile testelor de impact?
In schimb exista trei modele electrice, in ordinea numerelor de pe tricou:
– Tesla Model X
– Tesla Model S
– Tesla Model 3
Te-ai prins?
Eu m-am prins, tu nu te-ai prins, iti reamintesc ce am spus „Faptul ca nu are motor in fata cu siguranta a ajutat, insa restul e cancan”. Strict in acest caz, ca doar la el ne referim, era mai bine daca masina avea motor termic de „sute de kg” pentru ca punea masina din fata in miscare, iar socul era mult atenuat. Acest lucru se intampla si daca motorul este prins cu elastic de chiloti, important este ca motorul are o masa mare si se deplaseaza cu viteza masinii. Cand te izbesti de un zid puternic ca in cazul testelor prezentate de tine, motorul termic este un dusman. Daca impactul este cu un pom, iar datorita masei motorului termin acel pom cedeaza si masina isi cuntinua drumul, atunci motorul termic este bun. Vezi tu, depinde de la caz la caz, nu mai incerca ca sa imi dai link-uri cu tesle date in ziduri.
Ai perfecta dreptate, si proprietarul masinii este de aceeasi parere cu tine si de aceea in secunda doi si-a comandat tot o Tesla. O fi de la socul provocat de faptul ca a scapat dintr-un accident din care de obicei nu prea mai raman decat organe netransplantabile. Oare ii pune motor termic sa fie mai safe in caz de impact frontal? Si parca motorul termic era proiectat ca in caz de impact sa ajunga sub masina nu sa puna masina din fata in miscare? Sau cum e, decide singur unde se duce in functie de impact?
Ce sa iti spun argumentatia ta e… cancan e putin spus, insa am mai invatat ceva: in caz de impact frontal cu o masina care stationeaza, motorul termic pune in miscare masina din fata (iar masa ei nu conteaza, nu conteaza frana, nu conteaza nici macar legile fizicii, nu conteaza ca un corp aflat in miscare are tendinta sa ramana in miscare, etc.). :))))))))))))))))))))))) Tu citesti ce scrii, sau scrii in speranta ca citesc altii oameni pentru tine?
Ultimul meu comentariu, pentru ca e clar ca nu am cu cine.
„a scapat dintr-un accident din care de obicei nu prea mai raman decat organe netransplantabile” – tocmai asta dezbateam, ca nu a fost un accident chiar asa de spectaculor pe cat se zice. Doi la mana, presupunand prin absurd ca un logan are incarcatura de 10 tone pe fata si intra cu 150km/h ora intr-o parcare de Tesla, care va fi rezultatul? Ti-l spun eu ca nu te duce capul, prin masa acel logan spulbera toate Tesla din calea lui si soferul scapa total nevatamat. Accidentul asta e ca si cum unul care merge cu 200km/h il loveste pe altul in spate care merge cu 190km/h, iar apoi se lauda ca masina lui este intreaga dupa un accident la 200km/h.
Exista foarte multe masini ce au 5 stele la toate capitolele ! Cauta EuroNCAP ! Scrie pe net ca-i simplu !
Chiar sunt cateva automobile cu punctaje mai bune decat Tesla ! Chiar acum m-am uitat ! Deci sa nu dezinformam…
Perfect de acord cu tine, sa nu dezinformam. Sunt multe masini care au 5 stele (prea multe chiar), insa nici una (exceptand Tesla) nu are 5 stele LA TOATE CATEGORIILE SI SUBCATEGORIILE. O masina poate sa obtina 5 stele rating chiar daca la o subcategorie are 4 stele, se face medie.
Ps Daca cineva are chef sa ii predea o lectie de fizica elementara colegului de mai sus cu Loganul de 10 tone, chiar va rog.
Nu are rost sa ma cert cu tine degeaba ! Scrie pe goagal best EuroNCAP cars si iti garantez ca daca intri la descriere primele 5 ce apar sunt peste Tesla la punctaje detaliate ! Tesla o poti gasi tot asa cu punctajele pe fiecare categorie ! Deci inca odata hai sa nu spunem povesti ! Si mai sunt si cele 2 teste ce se fac in USA !
Corect de exemplu VW Arteon are punctaj EuroNCAP peste Tesla la toate categoriile si subcategoriile.
@Alin unde ai vazut tu Tesla (orice model, S, X sau 3) testat in 2017 la testele Euro ncap? Pune link-ul aici sa vedem si noi. Pana una alta pe site-ul https://www.euroncap.com nici un model Tesla nu apare testat in ultima perioada, ultimul fiind un Model S testat in 2004 cand avea 5 stele.
La ei sunt testate (NHTSA), la noi nu desi se vand.
In 2014 a fost testat Model S, deci nu a trecut asa mult.
In 2004 avea 5 stele, astazi e o cu totul alta masina. La ei modelul se imbunatateste in timp si toate erorile depistate plus cerintele clientilor sunt integrate in noile masini produse. Asadar modelul din 2004 este o alta masina comparativ cu un Model S din 2017 sau 2018.
2004?
2014, vorbim de peste 3 ani. E alta masina deja.
Tot nu e cea mai buna sigura masina din lume, sunt altele mai sigure. Uite, doar un exemplu:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/tesla/model-s-4-door-hatchback
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series-4-door-sedan/2017
Posibil, numai ca nici la astia nu apare decat un singur model testat si nu m-am lamurit care sunt detaliile tehnice ale masinii testate.
Singuri la care gasesti teste pentru toate modelele cat si ceva istoric sunt: https://www.nhtsa.gov/ , fiind autoritatea care se ocupa de siguranta in trafic in state.
Acum o dai cu intorsul. Mai sus tot erau cu „Tesla sunt cele mai sigure”, „au cele mai mari punctaje pe categorii”, „daca ar exista 6 stele le-ar lua automat” etc.
Eu intru frumos pe site si vad ca nu sta chiar atat de bine Tesla S testa de cei de la EuroNCAP in comparatie cu multe alte masini testate de ei.
Da masinutele alea din parc cu banda de cauciuc de jur imprejur ce au? 🙂
Ca sa ajungi din punctul A in punctul B nu ai nevoie de super-car, Volvo sau Tesla, dar na uite de asta cumpara francezii Duster mai ieftin decat romanii = aka prea suntem cu nasul pe sus.
Mersul cu viteza legala, reducerea vitezei la treceri de pietoni si intersectii, tot conform legii, ar salva mult mai multe vieti decat o Tesla pe care nu si-o permite oricine si care oricum nu ajuta daca te intalnesti cu un camion sau un tren…
Da ce zici, de un asteroid ce masina te protejeaza?
De un asteroid mai poti scapa, dar de prostie ba…
Oameni buni daca arata asa la 100/h e chiar proasta si nesigura.Ca au scapat pasagerii …e doar noroc.
Nu mai comentati de siguranta masinii daca nu aveti habar ce inseamna dinamica accidentelor si cunostinte solide de fizica+TCA, TCM(tehnologia constructiva auto/mecanica).
Si din alte masini se scapa cu viata la viteze mari importanta este structura cheson si dinamica accidentului.IN EXEMPLUL CU TESLA EU VAD DOAR BAFTA NIMIC SIGUR.Un smart testat la 140 km/h impact frontal cu bloc statit de beton adica decelerare la 0 in 1s test efectuat live si surpriza masina arata mai bine ca tesla si s-a dovedit ca pasagerii ar fi supravituit impactului.
Pt. necrdinciosi:
https://m.youtube.com/watch?v=WhVXD8WVMm8
Dar din nou este vb.de noroc nu de masini in acel moment chiar daca masina rezista ai de aface cu valori de 20-30G tie supus corpul la niste forte de acceleratie gravitationala imense.Deci nu mori sfaramat mori prin „implozia organelor moi…ha ha” TOUL TINE DE DINAMICA EVENIMENTULUI SI CUMULUL DE FACTORI PRECUM tump de decelerare, acceleratie garvitationala ..fuzica si multe zile de la dzeu.Vizionati clipul cu smartul si TESLA crash la 100/h o sa va para o gluma proasta.
Ai perfecta dreptate, mie mi-a fost lene sa scriu atata 🙂