In 2012, 5% din veniturile celor de la AMD au fost generate de consolele de jocuri. Pentru ca AMD produce atat GPU-ul din Xbox 360 (Xenos), cat si cel din Wii (Hollywood). Dar in 2013 acest aspect ar trebui sa se amelioreze semnificativ. Pentru ca AMD a avut castig de cauza la toate cele trei console importante. Si nu numai la GPU.
Mai exact, pentru Wii U realizeaza GPU-ul Latte, despre care din pacate nu avem prea multe detalii, decat ca este realizat in procesul tehnologic de 40 nm, si ca are o frecventa de 550 MHz. In PlayStation 4 AMD va fi reprezentat atat de GPU, cu arhitectura GCN si 1152 Stream Processors, cat si de CPU (un model octo core derivat de Jaguar, la 1.6 GHz).
Iar Xbox 720 va semana incredibil de mult cu PS4, spre multumirea celor de la AMD. Adica va avea tot un octo core Jaguar la 1.6 GHz, si GPU GCN, insa cu 768 Stream Processors. Deci in alte cuvinte, daca noua generatie de console se va vinde bine (si de obicei asa se intampla la debut), AMD va vinde bine. Pentru ca si-a asigurat o pozitie excelenta in gaming, in afara PC-ului.
alin a zis
si deci vor rula mai bine jocurile pe amd de pc? si oare cat vor folosi noile jocuri din puterea placilor grafice?
liviuttn a zis
asta ramane de vazut.
Ciupearca a zis
Placile grafice vor fi folosite la maxim indiferent de pret, difera doar setarile jocului, de la low (pentru placi video mai slabe) la high sau ultra (la placile video scumpe). Nu ramane nimic de vazut !