Consiliul Concurenței a sancționat astăzi Orange România cu o amendă de aproximativ 14 milioane de Euro. Din câte se pare, operatorul de telefonie mobilă ar fi abuzat de poziția dominantă pe piața din România prin blocarea mesajelor transmise de Simplus Invest SRL, o companie responsabilă cu intermedierea de mesaje text comerciale prin numere scurte.
Ca urmare a a acțiunilor Orange, desfășurate în perioada 2011-2015, Simplus nu a mai avut capacitatea de a concura pe piața locală, cifra de afaceri a companiei scăzând cu aproximativ 80% în doar trei ani de zile. Reprezentanții Orange România se apără, spunând că acțiunile au fost legitime și au avut ca scop stoparea practicilor înselătoare ale furnizorului. De asemenea, operatorul menționează că va contesta această decizie prin toate mijloacele legale.
Eu sunt de părere că adevărul e undeva la mijloc. Cel mai probabil, o parte din clienții Simplus au abuzat de serviciile oferite și au transmis mesaje frauduloase, iar Orange, pentru a-și proteja clienții, a blocat complet SMS-urile furnizorului de servicii.
Voi ce părere aveți, merită Orange o amendă atât de usturătoare pentru această acțiune?
Nu cred ca merita asa ceva. Orange mi se pare cel mai serios operator, cu toate ca au avut si ei problemele lor. Dar fata de Voda sau Telekom….merita locul 1. Eu sunt la ei de aproape 20 de ani.
„”Nu cred ca merita asa ceva.”” ha ha 🙂 tu esti dinacela care zice – „”Nu merita Becali asta , doar ca ia secestrat pe hoti „”” ha ha ha 🙂 – ba meritra si mai mult bre !
niste hoti ordinari Orange, mai demult mi am facut contract la ei, se vedea naspa , am chemat pe cineva de la ei , m au amanat mult, am renuntat la contract, ei cica le datorez 2000 lei, eu aveam 200….cretini, nu singurii din nefericire.
Eu inca primesc reclame sms de la diferite firme fara sa poti sa le blochezi nr….gen douglas desi nu am cumparat sau zis nr de telefon ! i dont give a shit pe nici o firma din Romanica (tiganiada ) nici una nu urmareste interesu clientului doar PROFIT !
E o lovitura de imagine si…. e si la buzunar. Dar o merita. Digi e cam singurul (parerea mea) care nu isi bate joc de client, si ofera servicii pe masura pretului si fara 2000 de clauze ascunse. Iar reclamele prin SMS/Email vor continua cat timp avem un stat corupt. Ei nu aplica legea, ei nu stiu sa o aplice, ei au alte probleme mai importante decat jobul. GDPR-ul e mai nou folosit doar pentru a fi refuzat cand doresti o informatie.
GDPR in viziunea mea e simplu: ma cauti numai daca eu iti cer sau daca avem un contract semnat si fara sa ma cauti nu poti sa iti onorezi partea ta de contract. Ia spuneti… cati sunt asa corecti? A… nici unul 🙂
Subscriu pentru ce ai spus vis-a-vis de aplicarea GDPR .
E absurd ce se intampla in RO pe acest subiect.
Cu mentalitatea asta mai bine stai la Digi.
#candestiprostsinuaiceface
Amenda e meritata, Orange trebuia sa se adreseze organelor competente pentru „practicilor înselătoare ale furnizorului” nu sa-si faca singur dreptate. Avem legi antispam, antifrauda, care e problema?
Bine punctat, asta vroiam sa ii scriu lui Gabriel acum.
🙂
Eu am reusit mereu sa blochez numerele de la care nu vreau sa primesc mesaje. Adevarul este intr-adevar undeva la mijloc. Oricum tre’ sa se stranga bani la buget, altfel adio pensii 🙂
Nici eu nu cred ca merita sa plătească asemenea amenda. Pate și cei de la orange au avut de pierdut de pe urma acelei firme, cati nu au dat mesaje fără sa știe cât ii costa, apoi nu au mai plătit abonamentele, fie au sărit în carca orange-ului….