Dupa lungi dezbateri daca sa-mi pun si eu sau nu anvelope all season pe masina personala, am decis sa merg pe varianta asta. Poate a fost lenea de vina…poate inconstienta…Va spun imediat parerile despre cele mai bune anvelope all season din piata, Michelin CrossClimate 2.
Nu sunt la primul contact. Le-am pus si pe Mazda 3 a lui tata. Nu avea sens sa dau 1000 de euro pe jante noi si cauciucuri de iarna. V-am detaliat povestea AICI. Acum mi-am pus si eu pe Megane, imediat cum am venit din Slovenia.
In august le-am montat pe masina, desi ele erau comandate de prin iulie. N-am vrut sa le uzez prea tare in concediu, nu avea sens la +40 de grade atata timp cat cele de vara erau foarte bune. Am timp sa fac asta anul viitor. Asa ca atunci cand m-am intors din concediu am fost sa le montez.
De atunci si pana acum am facut aproape 10.000km (da, merg mult) si pot sa ofer cateva pareri despre aceste anvelope. In primul rand puteti vedea un review ca la carte AICI. Baietii astia stiu mai bine decat mine ce vorbesc.
Eu pot doar sa va spun cum se simt dupa ce am facut trecerea de la anvelopele de vara. In primul rand directia masinii este mai usoara. Doar un pic mai usoara, iar asta pentru ca anvelopa este mai moale. Seamana cu cele de iarna.
Inca de la prima plecare de pe loc, la prima groapa sau limitator de viteza, am simtit o amortizare mai moale. Eu am o suspensie sport pe masina, destul de tare pe gropi si care iti muta putin rinichii. Tata mi-a zis inca de cand le-a pus pe Mazda ca i se par mai confortabile, dar nu credeam sa fie o diferenta atat de sesizabila.
La rulare am simtit un zgomot mai pronuntat fata de cele de vara. Nu sunt deranjante, dar poti auzi diferenta. Am trecut peste asta.
Masina este mai instabila pe viraje, inclusiv la viteze mici gen 70 la ora. Nu scartaie anvelopa de asfalt si nici nu derapeaza masina, dar simti ca se inclina mai tare decat de obicei. Te face sa te linistesti un pic.
Am mers pe ploaie, pe asfalt uscat, pe asfalt ud la prima ora a diminetii, am mers pe pamant, piatra cubica, pe serpentine, autostrada. Practic peste tot. Tot ce n-am facut pana acum a fost sa merg cu ele pe zapada.
In afara de durata mai mica de viata, caci ele se uzeaza mai mult vara decat iarna dat fiind faptul ca sunt niste anvelope gandite sa fie mai eficiente iarna, nu vad o problema in a avea all season. Esti obligat prin lege sa schimbi anvelopele la 4 ani. Sunt convins ca ma vor tine 3-4 ani chiar daca eu fac multi km.
Avantaje:
- nu mai pierzi timp la vulcanizare cand vine sezonul rece/cald
- nu mai trebuie sa investesti intr-un set nou de jante
- nu mai trebuie sa depozitezi al doilea set de jante pe undeva
- sunt foarte bune pe zapada
- se comporta foarte bine pe orice suprafata
Dezavantaje:
- durata mai mica de viata
- zgomot mai mare la rulare
- vara sunt mai slabe decat niste cauciucuri de vara (distanta de franare, aderenta)
Concluzie
Ti le pui, dar ai grija sa nu mergi sportiv cu ele. Fii constient de limitele lor. Nu alege anvelope all season ieftine, nu te da smecher pe viraje si ai grija ca distanta de franare este mai mare cu cativa metri, in special vara. Pentru ca anvelopele all season sunt niste cauciucuri de iarna mai tari si cu un profil diferit. Deci automat se vor descurca bine iarna, dar mai putin bine vara.
Daca ai o masina sport nu iti pune all season. Dar daca ai o masina normala, cuminte, iti recomand all season de top. Cel putin 3-4 ani n-ai stres.
Daca vreti sa va luati, le gasiti si la eMAG.
Depinde si cat de mult folosesti masina. Eu am inceput sa schimb cauciucurile de vara/iarna cam la 3 ani.
Varianta all season nu e buna pentru mine, ar trebui sa le inlocuiesc in fiecare an, ca deja la al doilea sezon de iarna ar fi aproape de limita.
Prefer cauciucuri dedicate iarna/vara, performanta va fi maxima in ambele conditii.
Nu cred ca legea te obliga sa schimbi cauciucurile la 4 ani, ci atunci cand ajung la limita de uzuru (nush cat e la noi).
Eu sunt la al 4-lea set de CrossClimate, primul, plus și apoi CrossClimate 2. Anvelopele au garanție 90 mii km, și nu sunt preponderent orientate pe iarna, nu sunt anvelope de iarna cu ceva calități infuzate de iarna, exact invers, sunt pneuri de vara cu ceva calități de iarna, deci nu ai de ce sa consideri că se uzează prematur la temperaturi mari. Nu sunt de acord nici că sunt zgomotoase, din contra sunt mai silențioase decât marea majoritate a celor de vara și încă unele premium. Și merg f bine și pe mașină mai sport, am un BMW 330i și fac fata foarte bine și dacă le împingi mai tare
Nu exista nici o lege care te obliga sa schimbi anvelopele la 4 ani. Care este motivul pentru care spune-ți asemenea aberații?
„Esti obligat prin lege sa schimbi anvelopele la 4 ani” … nu cred ca exista asa ceva in lege.
„În toate țările din Europa, conform legii, adâncimea benzii de rulare maxim admisă este de 1,6 mm”
Atentie cu generalizatul: 1.6 mm vara. La cele de iarna insa sunt 4 mm. (ex Austria, Germania…). Si are logica.
Eu mi-am pus KUMHO HA32 205/45 R17 88V XL, luate la 367 LEI si pot sa spun ca sunt super ok.
De unde le-ai luat la prețul asta?
https://zen-auto.ro/anvelope-auto/autoturisme-suv-4×4-si-autoutilitare/anvelope-all-season/8428-kumho-ha32-205-45-r17-88v-xl-8808956281601.html
Sunt un pic mai scumpe acum.
Atentie ca vin cu DOT de 1 an vechime, dar mai noi nu am gasit nicaieri.
Am folosit timp de 2 ani pe un Megane 2 și nu le recomand, indiferent de marcă. Aceleași Criss climate, in al doilea an erau să ne bage într-o prăpastie la munte, in zona Râșnov spre Poiana Brașov, cu mai puțin de 30/h, pe o zăpadă de 5 cm, fără gheață dedesubt. După ce am redresat cu greu și cu noroc, am renunțat la excursie. Și la anvelope.
Pe ploaie sunt bune. Și atât.
Da.Aceasi experienta neplacuta am avut si eu cu aceste cauciucuri.Pe gheata si polei sunt foarte slabe.Vara la fel,sunt foarte moi si se uzeaza foarte repede.Patineaza si pe asfalt la demarare atat vara cat si iarna.Nu recomand ..cei care cumpara aceste cauciucuri nu stiu ce mare teapa sunt acestea.Ma refer strict la acest model.Celelalte modele all season, nu stiu cum sunt .
Eu am experienta ok cu un Logan incaltat cu Vredestein Quatrac pe fix acelasi traseu. Acum nu stiu ce sa zic ca cel putin pe hartie Wet Grip-ul este de 95 fata de 87 (adica in favoarea Quatrac-ului) dar tine si de sofer – cum ai bruscat comenzile, daca ai franat suficient inainte de curba si spre deloc in curba, daca ai urmarit apexul si nu raza geometrica. Totusi cu anvelope de iarna bune aderenta pe zapada este de 30% din cea pe timp de vara. La All-Season de calitate ma astept undeva la 20% asa ca daca iei curba cu 30/h pe zapada, inseamna ca vara poti sa o iei cu 150/h – sau invers, daca vara mergi cu 50/h, aceeasi curba pe zapada o iei cu maxim 10/h.
Nu stiu de ce sau daca e doar o conicienta dar eu cu Megane 2 am avut cele mai proaste ierni. Efectiv pe zapada de cativa cm nu am reusit sa ies de langa bloc de pe o zona de pamant. Pe polei fugea in toate directiile ba chiar si pe ploaie am patit sa fug in giratorii. De iarna aveam niste Michelinuri nu mai stiu modelul ceva Runflat. Per total cred ca masina era de vina sau combinatia de roti pe 16 cu garda la sol oarecum ridicata, nu imi dau seama.
Da, ai dreptate, pe zapada lasă de dorit. Sunt ok în rest dar pe zapada zero, aproape ca cele de vara.
Voi cei care spuneti ca pe zapada lasa de dorit, ori nu stiti sa conduceti pe zapada ori mai verificati ABS-ul si franele masinii. De doi ani consecutivi urc cu un Xtrail incaltat cu Cross Climate SUV la Rânca si de fiecare data am prins zapezi de 1 m iar a doua oara cu gheata sub zapada. Nu am avut nici cea mai mica problema cu ele, masina a mers perfect, nu a derapat nici cand am urcat spre vila pe o panta de cel putin 30°, in 4×4 automat si fara sa intre spatele, uitandu-ma continuu in bord la distributia puterii pe roti.
Am cauciucurile de 2 ani, din noiembrie, 40.000 km facuti pana acum si arata foarte bine, mai duc lejer inca pe atat. In rest, sanatate si spor in toate si aveti grija cum conduceti, nu cauciucul e de vina in 9 din 10 cazuri care ajung in șanț!
Bine spus 🙂
Multumesc ca ai zis cum au mers lucrurile!
Raman momentan pe 2 randuri de anvelope
Uite ca stiu persoane cu Tesla atat cu tractiune spate cat si cu AWD care au Michellin CrossClimate 2 pe masina si sunt relativ multumiti.
Uite ce mai zic si altii: https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ai-rulat-toata-vara-cu-anvelope-all-season-acum-e-timpul-pentru-o-verificare-49897.html
Eu am montat Allseason Pirelli acum câțiva ani și sunt o porcărie mare. Aderență slabă pe orice anotimp. Mai ales când se răcește afară. Nu mai pun așa ceva pe mașină.
Am zis ca trebuie sa va impartasesc si voua sfatul primit de la vulcanizare relativ consacrata in momentul in care am trecut de la cele de vara la iarna. Omul de acolo, povestitor de altfel, spre sfarsitul operatiunii imi marturiseste ca el foloseste de 10 ani cauciucuri de iarna in ambele sezoane, le tine 3 ani (in fiecare an le muta din spate in fata si invers) si apoi cumpara altele noi. Initial am crezut ca glumeste, apoi a continuat sa-mi confirme utilitatea lor pe umed vara si iarna, dar eu sunt foarte circumspect la cum se comporta vara la franare pe uscat si temperaturi 40+, sa nu mai vorbim de zgomot la rulare si consum crescut. Voi ce parere aveti?
Nu cred ca sunt probleme deosebite daca folosesti anvelope de iarna si in sezonul e vara, invers e mai problematic.
Eu am avut doar anvelope de iarna la noua masina veche si le-am folosit 3 ani (iarna si vara) si apoi le-am inlocuit cu All season KUMHO HA32 205/45 R17 88V XL.
Nu am vrut sa imi iau separat de iarna si vara pentru ca nu am rulaj mare (6-7000 km/an) si e preponderent urban, asa ca am asteptat sa se uzeze (desi cred ca uzura a fost doar de 25%, inca arata bine si cu multa „carne”), dar totusi le-am inlocuit.
Eu nu as avea mare incredere in oamenii de la vulcanizare. Ei doar schimba niste roti…nu le si folosesc. Am avut si eu pe alta masina anvelope de iarna pe timp de vara. Trebuia sa vand masina si nu m-am chinuit sa le mai schimb. Sunt mai zgomotoase, aderenta este mai slaba si se uzeaza prematur. Mai stiu pe cineva care avea gume de iarna pe timp de vara pe un SUV. Pleca cu scart de pe loc fara sa vrea. Pe viraje nu erau wow. Acum e alegerea fiecaruia…
Din pacate cei de la vulcanizare nu pot fi luati ca izvor de cunostinte in anvelope. Cei mai multi nu stiu sa stranga corect prezoanele (nu ca e vreun rocket-science ca doar scrie in cartea masinii), iar cat despre sfaturilevdespre chimia anvelopei si ce pateste ea in fiecare anotimp, as asculta asa ca glume.
Depinde foarte mult ce stil de mers ai si ce compromis/risc esti dispus sa iti asumi.
Eu pe masina care merge numai prin oras am renuntat sa mai pun anvelopele de vara. No problem at all.
Atat pot sa zic pentru ca nu stiu nimic despre chimia anvelopelor si ce pateste cauciucul din ele.
So make your own choice.
Sunt curios daca are aici cineva experienta cu Continental AllSeasonContact.
Eu mi-am montat de curand si sunt multumit de ele, dar nu am prins momentan conditii meteo mai extreme.
cei care se plang nu cred ca isi verifica presiunea..sau o au gresita.
cand vad cat spatiu e folosit pt apa, imi dau seama ce norocos sunt ca le tin slick pe-ale mele de vara, am suprafata de contact mult mai mare. 🙂
apropo, de pe ce anvelope de vara au fost puse? si fix aceeasi marime?
Buna seara! Pe un Nissan Xtrail, T32, am montate anvelope all season de la Pirelli. Pana acum sunt multumit de ele, am prins si ceva zapada, dar si ploaie torentiala pe autostrada, cat si temperaturi de aproape 39-40 de grade in aceasta vara. Fata de cele de iarna pe care le-am avut de la Continental, pot sa spun ca nu am sesizat diferente majore, destul de stabile pe zapada si gheata, dar condus preventiv. Pe autostrada, pe ploaie torentiala, redus viteza la 80, maxim 90 km/ora, perfect stabila, mai mult mi-ar fi fost teama si nu este nici indicat, teama de acvaplanare. La temperaturi ridicate, rulare cu viteze de pana la 170-180 km/ora (cei drept, destul de rar), s-a comportat exemplar. Au in jur de 5000 de km pana acum. As fi dorit sa cumpar noile Michelin CrossClimate 2, dar, anul trecut, nu erau disponibile la noi in tara R19/225/55. Acestea din urma sunt peste cele de la Pirelli.
Buna seara!
Anvelopele astea Cross Climate sunt ok.Atentie la adaptarea vitezei și la condițiile de drum…Am un set pe un Qasquay (10000 km efectuati)și un set pe Hiunday(50000km efectuati).Raport preț calitate foarte bun!Sfatul meu e sa le puneți azot de noi și nu veți avea probleme.
E mult mai simplu să ai 2 seturi de jante : de aliaj pentru vară cu cauciucuri de vară , eventual de tablă pentru iarnă cu cauciucuri de iarnă.
Da, te costă 40 de minute dacă le schimbi singur … ceea ce nu e chiar mare lucru și o faci când vrei , chiar și în fața sau spatele blocului cu un cric și o cheie de roți în cruce.