Cei de la grupul Digi au lansat un avertisment pentru clienții proprii, din cauza unui atac cibernetic.
Imaginea companiei este folosită în perioada asta pentru un atac cibernetic în masă. Abonații au primit mail-uri false, copiate aproape la indigo cu cele reale, în care li se cerea să plătească factura.
Sincer, mă miră că doar acum au fost targetați cei de acolo, pentru că au cei mai mulți utilizatori de servicii mobile, de CA-TV și de internet. M-aș fi așteptat să se întâmple mai devreme, din acest motiv. Pe de altă parte, independent de acest atac, nu vă recomand să plătiți facturile altfel decât prin direct debit, prin aplicația bancară sau cash, taman pentru a evita posibilele probleme.
Este o tentativă nouă de fraudă, nouă, în sensul în care targetează subiectul, de data aceasta Digi, și clienții companiei Digi, impersonând societatea, folosindu-se de imaginea vizuală și transmit notificări de plată. Astfel, clonează site-ul companiei și solicită clienților să facă tranzacții sau să introducă datele de card, în vederea achitării serviciilor de care beneficiază.
Trebuie să fim atenți la sursa messajului, de unde provine, să ne asigurăm că este legitim, să ne asigurăm că link-urile către care se redirecționează sunt cele legitime. Bineînțeles, greșelile gramaticale pot atrage atenția, atacatorii nefiind, neapărat, de origine română. Detaliile care pot fi generice, doar care să cloneze și care să dea impresia de legitimitate a unui mesaj, să nu fie un cod de client invalid. Suma să nu coincidă, o diferență de imagine, vizuală, poziționare.
Și trebuie să fie, de asemenea, atenți, de fiecare dată, când își introduc datele personale, în special căsuțele de mail, pentru că acestea ar putea fi folosite în atacuri viitoare.
Nicio legătură cu cele întâmplate !