După știrea de ieri, cu avertizarea celor de la Digi, am mai primit o informație similară, chiar astăzi! De data aceasta a fost afectat un client Hidroelectrica.
Informația mi-a venit de la un utilizator, care a descoperit că a rămas fără bani în cont, după ce a plătit factura Hidroelectrica. Nu am informații să fie mai multe persoane afectate și nici alți furnizori. Dar mă gândesc că nu strică puțin mai multă atenție și informare suplimentară.
Revenind la situația de mai sus, utilizatorul mi-a povestit că a primit factura și a căutat pe internet cum o poate plăti. Unul dintre rezultate sugera instalarea unei aplicații, cea din poza de mai jos, care îl redirecționa pe pagina Hidroelectrica apoi. Persoana respectivă a plătit factura din online banking, apoi a descoperit că primește mesaje cu privire la sume care îi dispar din cont. Am înțeles că toate au fost plăți spre servicii de pariuri online și că a pierdut aproximativ 4.000 lei până au blocat contul cei de la banca lui.
Nu pot decât să vă sugerez ce am scris și la finalul articolului precedent: nu plătiți facturile altfel decât prin direct debit, prin aplicația bancară sau cash, taman pentru a evita posibilele probleme!
Recomandarea de la final e hazlie. Ce treaba are direct debitul, care e un contract intre banca si tine, prin care imputernicesti banca sa-ti traga bani din cont pentru facturi servicii la anumiti furnizori, cu faptul ca sarmanul ala a instalat o aplicatie facuta de nu stiu cine, nicidecum o aplicatie oficiala a Hidroelectrica, si prin intermediul ei i s-au furat date din telefon? Recomandarea ar fi sa nu mai instaleze lumea tot felul de aplicatii mizerabile in urma articolelor mai mult sau mai putin inselatoare de pe internet.
Simplu, pe langa ca nu intalezi orice aplicatie vezi, daca nu platesti prin third party apps, nu prea ai cum sa fi scammed
@Cristian Răducă: Recitește paragraful și poate reformulezi „Nu pot decât să vă sugerez ce am scris și la finalul articolului precedent: să plătiți facturile altfel decât prin direct debit, prin aplicația bancară sau cash, taman pentru a evita posibilele probleme!”
Deci nu recomanzi să plătim prin direct debit, cash sau aplicația bancară. Cum recomanzi să o facem?
A vrut sa zica „… sa platiti facturile ASTFEL, doar prin direct debit …” dar e greu cind te uiti la TikTok in timp ce redactezi articolul.
Si vorba aia, de vina e acarul Paun ! Mizeriile astea de la Hidroelectrica, cu mentalitatile lor de jupini icare considera consumatorul un iobag, gata sa fie jupuit ! Parca ne-ar da curentul electric pe degeaba iar factura e un rara avis ! Cihh !
Aici nici tu nu ai inteles! Exemplu: My BRD! In aplicatia My BRD ai sectiunea plati facturi, si la facturi ai mai multi operatori economici: digi, Hidroelectrica, Orange! Asta s-a referit cel care a postat! Numai din aplicatia bancii sa faci nu din aplicatii terte!
cornel, tu nu știi limba română.
Cel mai simplu … PAGO … toate facturile intr-un singur loc
Corect și rapid
Doar la Pago numai 4 / luna sunt gratuite
Eu am sold la Hidroelectrica de sute de lei, plățile facandu le cu Pago și toate fiind la zi. Am trimis mesaj in Google play, mi s a spus să le trimit pe mail. De 2 săptămâni nu am primit niciun răspuns de la Pago. Nu știu ce se întâmplă…
ce este atit de greu daca citesti factura ?!?!? IBAN-ul este afisat pe factura !!!!!! bagi iban-ul la plati prin applucatia ta bancara iar la detalii pui cont client/contract si factura doar numerele EXACT CUM SCRIE PE FACTURA..!!!
Iar daca scanezi codul merge ca uns. Nu mai trebuie sa bagi nimic. Decat avordul de plata
Mie, la Unicredit, nu prea imi ia codul ala, iar pe ING, cand l-a scanat o colega, i-a dat plata pt factura ENEL.
Nu vad sa scrie explicit pe ghidul de plata ca trebuiesc trecute doar numerele asa ca exista loc de interpretare. Nu toate bancile au sabloane de plata pentru Hidroelectrica asa ca esti fortat sa faci plati in care scrii la mana detaliile si formatul ar putea fi detaliat mai bine. Ce inseamna „CONT CONTRACT și NUMĂR FACTURĂ” mai exact? Luand ca exemplu fictiv cont contract 000 si factura 111 poti avea tot felul de interpretari precum
000 111
000 si 111
CONT CONTRACT 000 NUMĂR FACTURĂ 111
etc
Unde mai pui ca aplicatii precum cea de la ING au prostul obicei sa concateneze textul dintre cele 2 campuri de detalii de plata fara sa puna spatiu intre ele. Deci erori pot aparea fara probleme.
Nu era mai simplu sa treaca un exemplu explicit de plata prin transfer direct aici? https://client.hidroelectrica.ro/Modalitati-de-plata.pdf
Este greu, bănuiesc, sa consulți site-ul Hidroelectrica unde sunt descrise clar modalitățile de plată a facturilor către furnizor, dar mai ușor să cauți nus-ce site-uri obscure care te trimit să-i ajuți pe „deștepți” sa te lase sportiv…
Nu trebuie sa consulti nici un site HE, scrie mare, cu majuscule, pe pagina 1 a facturii DETALII DE PLATA ANEXA 1 si in anexa la factura este acelasi tabel cu bancile de pe site HE. Dar pentru cine nu citeste in factura altceva decit suma de plata, e mai simplu sa caute pe net aplicatii pentru plata facturii …
Am platit 2 facturi pt hidroelectrica,prin Pago. O aplîcatie ce o am de cel putin 5 ani.inca nu mi-a golit contul,ba te rasplateste.
Daca esti analfabet functional asa patesti.Daca citea factura pana la final vedea posibilitatile de plata.
Pe prima pagina a facturii scrie DETALII DE PLATA ANEXA 1. Si-o merita cu virf si indesat.
Tineti minte vorbele astea d-le Raduca, nu orice musca face miere. 😉
Jurnalistul sufletului . Ești mai rău decât ăia bătrâni de nu le au cu tehnologia.
🙂
In factura pe pagina 3, apar modalitățile de plată valabile la Hidroelectrica, folosești aplicații sigure din Google Play, cum ar fi aplicația băncii ex. NeoBT, eu așa fac și nu am probleme. NU plătești din aplicații neautorizate. De altfel exista in setări unde poti opta ca telefonul sa nu accepte descărcări neautorizate.
Mai terminat-o cu „minunata” lume digitală. Nu exista plata sigură online indiferent de „sait”. Asa ca aviz amatorilor de plăti online.
Eu am salvat toti furnizorii, inclusiv contul administratiei blocului in care locuiesc, direct in Home Bank. Platesc lunar facturile la electrica, cablu, intretinere bloc etc…Schimb suma, click si gata. Simplu, rapid si in siguranta.
Aplicația aparține Hidroelectrica.Nu am văzut sa poti sa achiți prin ea , dar ea aparține Hidroelectrica.Doar dacă Hidroelectrica abandonat proiectul și a rămas pe mana nu știu cui.
Analfabetism functional la nivel elevat „Aplicația aparține Hidroelectrica.Nu am văzut sa poti sa achiți prin ea , dar ea aparține Hidroelectrica.”
Așa da. A pățit Omul un necaz, dați în el. Cât e jos, sa nu se ridice! Arătați o soluție viabilă. Poate nu știe bine safety online și a vrut să plătească rapid. Pentru „IBAN” trebuie cont cu banca, poate nu are…cei de la Hidroelectrica, nu au bani pentru o aplicație pentru plata serviciilor cum au alții (eon, Enel, etc…) și escrocii profită…avem mulți har Domnului. Omul precis și-a învățat lecția, nu-l ajută cu nimic jignirile voastre „inteligente”.
Am incercat sa platesc prin aplicatia BRD, insa cand sa finalizez am observat ca pe sablon era deja inserat un cont IBAN de BRD, fara nici o legatura cu cel de pe factura care este de la BCR. Ca urmare, am renuntat si o sa platesc fizic la BCR prin scanare factura pana cand baietii destepti de la Hidro o sa-si angajeze niste programatori buni sa le descurce itele aplicatiilor si facturarii clientilor…etc. E mult mai sigur.