In 1985, in era casetelor VHS, pe piata americana aparea un nou lant de magazine de inchiriat filme, Blockbuster. Iar 12 ani mai tarziu era lider in acest domeniu, cu peste 4000 de puncte de lucru. In 1994 a fost achizitionat de Viacom pentru 8.4 miliarde $, iar in 2004 si-a atins apogeul.
Pe atunci detinea peste 9000 de magazine si 60 000 de angajati. Dupa care a venit declinul, cauzat de un management defectuos care nu a reusit sa se adapteze la trecerea online si nu a ajustat preturile conform concurentei. Si decaderea a fost atat de brusca, incat in 2010 a declarat falimentul, iar in 2011, cu numai 1700 de magazine si datorii de 87 milioane $, Blockbuster a fost preluat de Dish Network pentru doar 233 milioane $.
Si de atunci a ramas cu tot mai putine puncte de lucru, iar acum Dish a anuntat ca va inchide si ultimele 300 de magazine, si va renunta la optiunea de a inchiria un DVD prin posta. Astfel, 2800 de angajati isi vor pierde slujba. Dish va pastra brandul Blockbuster insa, si va mentine serviciile de vizionare de filme online, on Demand si @Home.
Silver a zis
Nici Tigerdirect nu o duce prea bine din cate am inteles.
(ca tot vorbim de giganti in america)