BMW i3, poate una dintre cele mai bune masini electrice de oras, primeste un mic upgrade. Bateria va fi marita, automat si numarul de kilometri va fi mai mare.
De la 22 KWh va ajunge la 33 KWh, si asta fara ca dimensiunile bateriei sa creasca. Raza de actiune va creste de la 80 de mile la 114 mile, adica in jur de 183 de Km. Capacitatea rezervorului de combustibil va fi si el marit la 9 litri.
Va dispune si de incarcare rapida, iar un plin de energie va avea loc in 4.5 ore. Iar cu un incarcator de 50 KW DC, bateria va ajunge la 80% in doar 40 de minute. Pentru inceput, noua varianta va fi disponibila in SUA din 2017.
BMW i3 nu este full electrica? Benzina este folosita pe pentru un generator sau are si un al doilea motor ce lucreaza concomitent cu cel electric precum la i8?
Ai zis foarte bine 🙂 S-a marit rezervorul pentru ca s-a marit si bateria, deci cumva trebuie sa ajunga benzina sa incarce acele baterii mai mari.
Incarcator de 50Kw?! Aproape nimeni nu isi poate trage acasa asa ceva. Peste 3Kw risti sa arunci in aer o instalatie electrica normala. Iara doar lucruri cu muuuulte zerouri pentru muritorii de rand!
pai acasa o incarci in 4.5 ore. la statie de incarcare rapida te pui sa dormi 40 min pentru 80%
bag un drum de 70km dus 70 intors(183km o fi calculat la 50/h) si tre sa merg cu taxiul cand ajung acasa ca masina e la incarcat.defapt ce sa ajung acasa..daca depasesc 3 tiruri poate nu mai ajung. inca nu suntem acolo…nu e infrastuctura.
Cand opresc intr-un OMV, merg la baie, imi iau niste junk food de rontaiala, eventual mananc ceva de la Viva, beau un ceai, daca nu, imi mai vad de lucru sa ma dezmortesc, mai spal bine parbrizul si il sterg fiindca lichidul de spalare nu face fata la gazele strivite pe parbriz… trece o juma` de ora. In timpul ala masina ti se incarca.
Bine, masina asta nu e masina de drum lung… dar si Tesla are incarcare rapida, care are un range mult mai mare.
Acasa ai o noapte intreaga sa o incarci deci nu cred ca e nevoie de 30 minute
Ma intreb cat o sa ma coste sa ii schimb bateria dupa vreo 4 ani de folosire intensiva. In cazul unei masini clasice ii fac o reparatie capitala motorului cam cu 1.000,00 de euro. Si merg mai departe. Dar in cazul bateriei cred ca pretul este mult mai mare. Si asta dupa doar 4-5 ani. Am o masina clasica de 21 de ani si dupa anii astia inca preturile de intretinere cumulate tot sunt mult mai mici decat al uneia electrice. Un mare NU pentru o masina electrica.
Masinile electrice inca nu au ajuns la maturitate.
Bateriile se vor imbunatatii tehnologic, si vor inmagazina mai mult curent folosind aceeasi volum si greutate. (Compara bateriile de acum 10 ani cu cele din prezent…Atunci era imposibil sa ai un telefon cu baterie de 5A… si daca aveam, era o caramida de 4 ori mai mare decat caramizile deja existente atunci, acum avem, si telefoanele sunt si foarte subtiri… Si sunt ieftine, o baterie de 3-4-5A costa vreo 70 – 90 lei originala, acum 10 ani cat te costa o baterie de vreo 550-800mA?)
De asemenea multe masini electrice sunt scumpe pentru ca sunt exclusiviste si nu au concurenta. (Bine, au concurenta, dar concurenta e jalnica).
Tu crezi ca Tesla Model S chiar e masina de 130-150k euro? No way, macar la jumate… dar e full electrica cu motoare puternice si autonomie ridicata, iar neavand competitor, se vinde cu cat vrea Musk.
In 10 ani pun pariu ca vor fi masini precum Tesla Model S (ma refer la autonomie si putere), foarte comune prin Romania, fiind accesibile foarte multor romani. (N-o bagati pe-aia cu salariile mici fiindca si voi zilnic vedeti masini de cateva zeci de mii de euro pe strazi)
Din cate stiu, bateriile electrice au cam ajuns la limita de sus a capacitatii de inmagazinare a energiei / kg. Poate doar bateriile radioactive ar putea sa mai ajute. Dar la puterile necesare unui autoturism ma indoiesc ca un sofer umanoid va rezista mai mult de o saptamana. :).