Apple a raportat un venit record de 124,3 miliarde de dolari în primul trimestru fiscal din 2025 (până la 28 decembrie 2024), marcând o creștere de 4% față de anul precedent. Cu toate acestea, vânzările din China au scăzut cu 11,1%, ajungând la 18,5 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă cea mai mare scădere din ultimii doi ani.
Profitul net al companiei a fost de 36,3 miliarde de dolari, în scădere cu 7%.
CEO-ul Apple, Tim Cook, a declarat că China este „cea mai competitivă piață din lume” și a atribuit jumătate din declinul vânzărilor problemelor de stoc, care au limitat disponibilitatea noilor produse pe piață.
Aceasta este cea mai mare scădere a vânzărilor Apple în China de la trimestrul fiscal Q1 2024, când acestea au scăzut cu 12,9%.
Acesta a fost primul trimestru complet de vânzări pentru gama iPhone 16, însă veniturile din smartphone-uri, de 69,1 miliarde de dolari, au rămas la același nivel ca anul trecut.
Cook a menționat că inovația în factorul de formă al smartphone-urilor nu s-a încheiat: Cred că mai avem multe de făcut și nu aș putea fi mai optimist în privința viitoarelor noastre produse. Inovația în domeniul smartphone-urilor este departe de a se opri.
În plus, Apple a implementat software-ul Apple Intelligence AI în acest trimestru. Cook a subliniat că vânzările iPhone 16 au fost mai puternice în țările în care această funcție este disponibilă. În prezent, software-ul este accesibil doar în câteva țări vorbitoare de limba engleză și nu este încă disponibil în China.
Începând din aprilie, Apple Intelligence AI va fi extins în mai multe limbi, inclusiv franceză, germană, italiană, portugheză, spaniolă, japoneză, coreeană și chineză simplificată, precum și în engleză localizată pentru Singapore și India.
Divizia de servicii Apple, care include abonamente, garanții și parteneriate de licențiere, a generat venituri de 26,3 miliarde de dolari, în creștere cu 14%.
Am stabilit recorduri istorice în Americi, Europa și restul regiunii Asia-Pacific, precum și un record pentru trimestrul din decembrie în Japonia, a declarat Cook.
Performanța altor produse Apple:
- Mac – venituri de 9 miliarde de dolari, în creștere cu 16%
- iPad – venituri de 8,1 miliarde de dolari, în creștere cu 15%
- Wearables, produse pentru casă și accesorii – scădere de 2%, la 11,7 miliarde de dolari
CFO-ul Kevan Parekh, care și-a început mandatul pe 1 ianuarie 2025, a explicat că veniturile din produse au crescut cu 2%, impulsionate de creșterea vânzărilor de Mac și iPad.
Lasa un comentariu!