Producătorul chinez BYD, lider global în domeniul automobilelor electrice și hibride plug-in, își consolidează poziția pe piața europeană cu modelul său complet electric, Seal U.
Acest SUV se remarcă printr-un raport calitate-preț competitiv, ceea ce îl propulsează în fața unor rivali consacrați din segmentul E-SUV, precum VW Touareg, Hyundai Santa Fe și Kia Sorento.
Succesul BYD în Europa devine tot mai evident, în special datorită vânzărilor din ianuarie 2025. Seal U a înregistrat 2.700 de unități vândute, depășind modelele Hyundai Santa Fe (1.400 unități), Kia Sorento (1.200 unități), Toyota Land Cruiser (1.000 unități) și VW Touareg (900 unități). Această performanță este notabilă având în vedere că modelul a fost lansat de curând, iar în aceeași perioadă a anului precedent, vânzările sale au fost de doar 24 de unități.
Seal U se apropie de liderii segmentului premium E-SUV, cum ar fi BMW X5 (3.400 unități), Audi Q6 e-tron (3.300 unități) și Mercedes GLE (2.750 unități). Totodată, depășește alte modele electrice de dimensiuni similare, precum Nissan X-Trail și Hyundai Ioniq 5. SUV-ul BYD împărtășește numeroase elemente de design și tehnologie cu limuzina Seal, similar modului în care Tesla Model Y derivă din Model 3. Un alt avantaj semnificativ este prețul de pornire al lui Seal U, care începe de la aproximativ 43.000 de euro, considerabil mai mic decât cel al unui VW Touareg.
Modelul este disponibil în două versiuni de baterie, de 71,8 kWh și 87 kWh, oferind autonomii de până la 420 km și, respectiv, 500 km. Fabricat în China, SUV-ul este importat în Europa cu o taxă vamală de 27%, una dintre cele mai reduse aplicate mărcilor chineze, datorită colaborării BYD cu autoritățile europene în cadrul anchetelor privind importurile auto.
Seal U se aliniază segmentului SUV-urilor de mari dimensiuni, având 4,78 metri lungime, 1,89 metri lățime, 1,68 metri înălțime și un ampatament de 2,76 metri. Prin aceste specificații, concurează inclusiv cu Tesla Model Y, care a înregistrat peste 6.000 de unități vândute în ianuarie, și cu Skoda Enyaq, liderul D-SUV-urilor electrice, cu 8.500 de unități vândute.
În 2024, Seal U a fost cel mai bine vândut model al BYD în Europa, cu 11.700 unități, depășind modelul Dolphin (11.400 unități). Pe ansamblu, BYD a livrat aproape 50.000 de vehicule în Europa în 2024, triplu față de 2023, consolidându-și prezența pe piața regională.
Extinderea continuă a BYD este susținută de construcția a două noi fabrici în Europa, una în Ungaria și alta în Turcia, unde producția ar putea începe în curând. Această expansiune ar putea contribui semnificativ la creșterea vânzărilor și la reducerea dependenței de importurile din China.
Arată ca un Porsche