In martie 2009 Germanos a anuntat ca ofera garantie pe viata la toate telefoanele achizitionate de la ei. Acum SigmaNet promite un serviciu similar clientilor, aplicabil la o gama variata de produse. Conform comunicatului de presa, n-ar mai trebui sa ne facem griji daca se strica procesorul, placa de baza, placa video, RAM, carcase, UPS-uri si modem-uri.
La prima vedere aceste oferte sunt foarte interesante, putand atrage multi clienti noi. Insa sunt ele demne de luat in seama, sau doar nascociri ale marketing-ului autohton, rude apropiate ale falsei publicitati?! Sa vedem.
Germanos are probleme cu onorarea garantiei normale, acordata de producator, folosindu-se de orice portita pentru a nu se deranja cu astfel de probleme. Dar dupa mai multi ani, cand nici n-o sa mai existe modelul respectiv. In cel mai bun caz vor oferi la schimb un telefon low end, care le-a ramas pe stoc. Asta daca nu vor spune ca s-a stricat din vina ta, ca l-ai scapat pe jos. Sansele sunt in favoarea lor.
La SigmaNet aceasta initiativa ar putea chiar sa le aduca venituri suplimentare. Pentru ca, spre a beneficia de aceasta garantie extinsa, unele componente trebuie „verificate” anual la service-ul lor. Iar remedierea eventualei uzuri fizice a componentelor in miscare trebuie suportata de client.
In alte cuvinte, probabil anual posesorul unei componente cu garantie pe viata va trebui sa plateasca pentru curatarea sau inlocuirea ventilatoarelor de la placa de baza, placa video si carcasa. Iar acumulatorii din UPS-uri nu intra oricum in discutie, fiind considerate consumabile.
Intocmai ca la o masina. Vrei sa beneficiezi de garantie, mergi la revizii unde esti tras in piept big time.