Desi a primit bani din vistieria SUA, GM nu a reusit sa se reabiliteze. A concediat 47 000 din angajatii sai, si vrea mai multi bani. Si pentru asta a decis sa vanda marca Opel, cerand pentru ea 4 miliarde $, si doar pentru pachetul majoritar de actiuni.
Dar intr-o astfel de perioada de criza numai unele tari isi permit sa faca astfel de investitii. Germania si-a anuntat deja disponibilitatea, insa asteapta de la GM un plan clar de restructurare si refacere a Opel-ului inainte de a-si exprima acordul.
GM a detinut in totalitate marca Opel pentru ultimii 80 de ani. Si in urma acestei posibile vanzari ar putea ramane cu un pachet de 25 – 50 % din actiuni, cel mai probabil pierzand dreptul de decizie.
Insa inca pastreaza actiuni importante la Opel, pentru ca aceasta marca este strans legata de GM la nivel de productie si dezvoltare. Dar se va capata independenta in ceea ce priveste marketing-ul si comercializarea.
Daca vor sa vand marca Opel oare vand si Vauxhall? ca in principiu sunt aceleasi masini doar emblema si denumirea (marca)le difera.