Guvernul italian intenționează să preia prin decret mărcile auto defuncte deținute de Stellantis și să le ofere companiilor chineze pentru a stimula înființarea de fabrici în Italia, conform unui raport al mass-mediei locale.
Planul include mărcile Innocenti și Autobianchi, ambele închise în anii ’90. Innocenti era renumită în anii ’60 și ’70 pentru producția unei versiuni italiene a Mini-ului britanic, înainte de a fi preluată de Fiat, acum parte din Stellantis. Autobianchi, fostă divizie a Fiat, a produs mașini de oraș de lux precum A112 și Y10.
Conform raportului, ministrul industriei din Italia a înregistrat versiuni ale celor două mărci la oficiul național de brevete și mărci, folosind grafici diferite de cele înregistrate de grupul Stellantis. Ministerul industriei, care studiază această mișcare, nu a comentat încă oficial. Stellantis a declarat că a văzut rapoartele media, dar nu a fost informat de guvern despre astfel de planuri.
Aproprierea mărcilor de către guvern ar fi posibilă datorită unei legi adoptate în decembrie și unui proiect de decret aflat în examinare de Curtea Auditorilor, care vizează mărcile neutilizate de cel puțin cinci ani. Odată preluate de guvern, acestea ar putea fi oferite „companiilor, inclusiv celor străine, care intenționează să investească în Italia sau să mute în Italia activitățile de producție aflate în străinătate”.
Guvernul naționalist al premierului Giorgia Meloni este în conflict cu Stellantis de luni de zile, acuzând compania că neglijează bazele sale istorice de producție din Italia. Guvernul poartă discuții cu grupul pentru a crește producția auto italiană la 1 milion de vehicule pe an și dorește să atragă un producător auto chinez în Italia.
În contextul aniversării a 125 de ani de la înființarea Fiat, ministrul industriei Adolfo Urso a participat la evenimentul de lansare a modelului Panda produs în Serbia, desfășurat la sediul istoric din Torino. Cu această ocazie, el a reiterat apelul către Stellantis de a relansa activitățile de producție în Italia.
Poate ar fi de investigat dacă nu vor cei de la Geely sau Chery să preia brandurile Aro sau Oltcit. 🙂 Poate chiar și Tractorul Brașov să fie interesant pentru ei…
Lasa un comentariu!