LG oferă poate cel mai intruziv sistem de operare de smart TV, având extrem de multe reclame, pop-up-uri și mecanisme de colectare de date. Și, dacă vă vine să credeți, e pe cale să devină și mai enervant. Acum compania experimentează cu afișarea de reclame pe screensaver. Bineînțeles, clienții nu sunt recompensați în niciun fel, nici măcar cu un abonament gratuit la vreun serviciu de streaming, iar reclamele ajung să fie afișate nu doar pe modelele low-cost, de pe urma cărora producătorul are o marjă infimă, ci și pe cele mai premium modele OLED. Practic, după ce ai cheltuit o mică avere ca să-ți cumperi unul dintre cele mai bune OLED-uri de pe piață, LG consideră că e o idee bună să-ți scoată în față niște „conținut sponsorizat”. Din fericire, aproape toate reclamele din webOS pot fi dezactivate, dar pentru asta trebuie să te afunzi prin meniuri și să refuzi termenii și condițiile pentru colectarea de date și afișarea de reclame. Iar pentru un utilizator care nu știe exact ce caută experiența poate fi extrem de frustrantă.
Și ca să fie și mai rău, LG nici măcar nu vede o problemă în a afișa reclame fără consimțământul utilizatorului. Compania are inclusiv o subsidiară dedicată avertising-ul, iar CTO-ul acesteia consideră că reclamele sunt benefice pentru consumatori, având potențialul de a le prezenta brand-uri și produse de interes. Și ca să ne dovedească că are dreptate, compania a comandat un studiu de piață prin care s-a observat că reclamele afișate în interfața televizorului pot crește brand awareness-ul cu până la 19.7% în cazul persoanelor cu vârste de peste 45 de ani și venituri ridicate. Da, ați citit bine, LG nu doar că nu se ferește să recunoască că introduce reclame în mod abuziv, ba chiar se laudă cu performanțele acestora.
Personal, am renunțat de ceva timp la sistemul de operare al televizorului. Dețin mai multe televizoare premium de la LG, iar experiența devenise extrem de frustrantă – lag din ce în ce mai accentuat după fiecare update și tot mai multe reclame. Drept urmare, le-am deconectat pe toate de la internet și am optat în schimb pentru Apple TV – o platformă foarte curată, fluidă și lipsită de orice fel de reclame.
Jedi1 a zis
Pur si simplu iti bat joc de tine
si mi-au placut LGurile vorma aia FMM LG
Losado a zis
Eu nu știu din ce cărți vorbești, dar am 4 televizoare LG de diferite generații, una chiar foarte nouă, și la nici unul nu am reclamele despre care spui. Sistemul lor de operare a devenit din ce în ce mai rapid și fără lag-ul de care amintești. Eu nul nu m-aș despărți de telecomanda lor cu spot pe ecran.
Răzvan Balica a zis
Eu am doar OLED-uri LG si TOATE au reclame.
Reclame la streaming, „promotii”, pop-ups, e teroare. Vezi si sursa din articol – iti arata screencaps cu reclamele.
Greuceanu a zis
@Răzvan Balica
Uite că și eu am un LG OLED de top(1 400 € la momentul achiziției) din 2020 și niciodată, dar subliniez, niciodată, nu am văzut vreo urmă de reclamă, nicio măcar una, așa că nu am cum să iau de bună concluzia articolului de față.
Iar televizorul mai LG continuă să primească actualizări de sistem și acum, dar nu există nicio reclamă.
E adevărat că de obicei eu stau și debifez la instalarea oricărui gadget(telefon sau televizor) toate opțiunile de anunțuri de orice fel, dar cert este că nu primesc nici măcar câte o reclamă ocazională pe OLED-ul meu LG.
Răzvan Balica a zis
O să-ți trimit filmare când ajung acasă de pe LG G3.
Mihai a zis
Eu am vazut reclame in tasta home,am facut taste rapide sa scap de ele,oricum folosesc xioami box