Imediat ce ultimele telefoane de la Apple, iPhone 6S si 6S Plus , au ajuns pe piata, au fost si disecate la iFixit. Incepand cu 6S, operatia a dezvaluit drept cea mai importanta componenta noul ecran de 4.7″ si 326 ppi, cu 3D Touch. Acesta cantareste 60 de grame (din 143 masa totala a terminalului), fiind cu 33% mai greu decat IPS-ul care echipeaza iPhone-ul 6.
Sub ecran regasim platforma Apple A9 APL0898 si coprocesorul de miscare M9, despre care nu avem detalii suplimentare, pentru ca disectia a fost una macroscopica (nu microscopica), 2 GB LP-DDR4 semnati de Samsung, si modem-ul MDM9635M de la Qualcomm, modem LTE cat6. Memoria interna este si ea prezenta (16, 64 sau 128 GB), produsa de Toshiba pe 19 nm.
Pe spate regasim si camera iSight de 12 MP cu pixeli de 1.22 um si filmare 4K, iar pe fata camera FaceTime HD de 5 MP. Carcasa este realizata din aluminiu 7000 (aliaj alcatuit din 91.17% Al, 0.08% Fe, 7.64% Zn, 0.106% W, mai rezistent dar mai scump) si sticla Ion-X. Iar bateria, in mod surprinzator, este mai mica decat la iPhone 6: Li-Po de 1715 mAh. Dar chiar si asa, autonomia teoretic nu a avut de suferit, 6S laudandu-se cu 14 ore de vorbit sau 10 zile de stand-by.
Trecand la 6S Plus, observam o crestere similara de 33% in masa ecranului de 5.5″ si 401 ppi, ajungandu-se acum la 80 de grame. Componentele interne sunt aceleasi ca la iPhone 6S, cu exceptia memoriei (LP-DDR4 dar si flash, provenita acum de la Hynix), iar bateria a scazut si ea in comparatie cu 6 Plus, ajungand la 2750 mAh, dar avand in continuare aceeasi autonomie de 14 ore de vorbit sau 10 zile de stand-by.
In concluzie este bine ca Apple a investit mai mult in durabilitatea acestor telefoane, noul aliaj de aluminiu dovedindu-si deja valoarea. Dar ne pare rau ca avantajele aduse de procesul tehnologic redus al platformei A9 sunt anulate de bateriile mai mici ca anul trecut. E ca si cum Apple considera suficienta autonomia actuala, si nu vrea sa ofere nimic in plus!
Deci problema cu indoirea se putea corecta usor prin inlocuirea aliajului, insa au preferat ca sa tina asta pentru urmatoarul model. Desteapta miscare, acum toti au „vechile” iphone-uri uzate si indoite, un motiv in plus pentru achizitionarea noului model. Apple isi cunoaste bine clientii.
Pei stai;
Nu se face asta de ani de zile ?
Se strica ceva intentionat (sau se lasa cu ‘vederea’) ca sa scoata pe urma un alt model ‘reparat’ ? …..
You must be new here…..
e totusi un precedent, nici un telefon nu a fost asa sensibil la forte de torsiune.
Dupa filozofia apple, probabil bateria va fi revolutionata in generatia a7a. 🙂
same old, same old
La 6S Plus bateria are 2750 mAh (nu 275). Iar pozele de mai sus sunt de la iphone 6 de anul trecut.
Au redus din baterie pentru a nu creste prea mult greutatea telefonului. Care deja a crescut putin de la 3D touch. Tehnologic puteau sa-i puna si o baterie mai mare, dar telefonul ar fi fost mai greu si mai gros, si nu stiu cati si-ar dori asta.
Deci, solutia Apple este: lasa-i, ca le-ajunge cat tine bateria. De ani de zile ignora dorinta utilizatorilor pentru a avea o baterie mai capacitiva in iphone. Halal evolutie…
glm tu mare fan samsung ti’ai gasit sa vorbesti haha.dar cine a mers pe modelul apple in ultimul timp?nu cumva samsung?au reusit o copie fidela