În curând, unul dintre primele magazine de aplicații terțe pe iOS se pregătește să fie lansat în Uniunea Europeană. Compania de software MacPaw a anunțat că va lansa magazinul său Setapp în versiune beta joi, cu lansarea oficială planificată pentru aprilie.
Setapp este în prezent disponibil doar pe macOS și oferă utilizatorilor acces la peste 240 de aplicații terțe pentru o abonament lunar de 9,99 dolari. Câteva exemple de aplicații selectate disponibile prin Setapp includ software-ul de muzică n-Track Studio, planificatorul de proiecte MindNode și aplicația de productivitate Session.
Noul magazin de aplicații pe iOS va prezenta „o selecție atentă de aplicații, inclusiv preferatele fanilor din catalogul Setapp”. În plus față de instrumentele de productivitate și afaceri, Setapp pe iOS va oferi, de asemenea, software de design, aplicații utilitare, servicii de productivitate și altele.
Noul magazin de aplicații iOS al Setapp-ului va fi disponibil și cu un abonament, dar nu este clar cât va costa. Managerul de marketing al produsului MacPaw, Yaroslav Stepanenko, a declarat pentru The Verge: „Prețul va fi adaptat modelelor standard de abonament, dar încă nu a fost definit.” Dacă sunteți interesat să încercați noul magazin iOS, vă puteți înscrie pe lista de așteptare pe site-ul Setapp-ului.
Regulile anterioare ale Apple împotriva instalării laterale au făcut imposibilă funcționarea piețelor de aplicații terțe pe iPhone. Setapp, în special, oferă o abordare unică în afacerile cu magazinele de aplicații, deoarece face toate aplicațiile sale disponibile printr-un singur abonament lunar în loc să facă utilizatorii să plătească taxe individuale pentru aplicațiile pe care le doresc.
În ianuarie, Apple a anunțat că va permite magazine de aplicații terțe pe iPhone-uri ca parte a eforturilor sale de a se conforma Actului Piețelor Digitale (DMA) al UE, care intră în vigoare în martie odată cu lansarea iOS 17.4. Aceasta va permite utilizatorilor de iPhone să descarce magazine de aplicații alternative de pe site-ul pieței, unde vor putea găsi aplicații care s-ar putea să nu fie disponibile în App Store-ul Apple. La fel ca și aplicațiile terțe pe macOS, orice aplicație distribuită printr-un magazin alternativ va trebui să fie „notarizată” de Apple.
Chiar dacă Apple își relaxează unele dintre restricțiile sale, există încă unele preocupări cu privire la capacitatea magazinelor de aplicații terțe de a reuși. Criticii susțin că Apple îi îndreaptă pe dezvoltatori să-și îndrepte aplicațiile către un magazin de aplicații terțe deoarece vor trebui să fie de acord cu un set diferit de termeni comerciali. Noile reguli impun o „Taxă pentru Tehnologii de Bază” care percepe 50 de cenți euro pe instalare odată ce o aplicație atinge 1 milion de descărcări anuale în UE, ceea ce ar putea afecta în special aplicațiile freemium populare.
Sursa: theverge.com
Lasa un comentariu!