Va spun de pe acum sa fiti pregatiti sa vedeti telefoane cu 6GB de RAM. Deja producatorii chinezi incep sa vina cu astfel de modele pe piata, insa nu le vad o viata lunga. ZUK Z2 Pro este un alt model cu 6GB de RAM, fiind un smartphone foarte potent.
La interior are o platforma Snapdragon 820, 6GB de RAM si ecran AMOLED de 5.2 inch cu rezolutie Full HD. Ma intreb de ce nu 2K, ca sa fie un smartphone high end complet. In fine.
Mai dispune de camera foto de 13MP ISOCELL, adica aceeasi de pe Galaxy S7 si S7 Edge. Cea frontala are 8MP. Telefonul mai are si port USB Type C, 4G, senzor de amprenta, senzor UV, senzor pentru puls, oxigen si cardiac. Adica acelasi pachet complex pe care il gasim si pe telefoanele Samsung Galaxy S7.
Bateria are o capacitate de 3100 mAh, are incarcare rapida QC 3.0, ruleaza Marshmallow si va avea un pret de 420 de dolari in echiparea cu 6GB de RAM si 128GB de stocare. Va exista si o versiunea cu 4GB de RAM si 64GB de stocare.
Zi-mi si mie cu ce te ajuta 2k de te intrebi asa mult?
Pentru VR inclusiv 2K este putin. Consider ca 4K este minimul decent.
Nu are 2k din cel puțin trei motive:
1. pe un ecran de 5.2″ nu se vede cu ochiul diferenta
2. Pret mai mare pe 2k
3. sa nu pape mai repede bateria
Si o sa apara si telefoane cu 8-10-16-32Gb RAM pentru ca vor dori macar sa aiba ceva in plus, cu toate ca nu ajuta cu nimic. Si vor fi telefoane cu ecrane 4k si apoi cu 8k si vor si filma in 16k. E la fel de util ca si prisnitele la piciorul de lemn dar marketingul o va cere. E neaparat nevoie sa facem poze de 128MP. Dispozitivele astronomice folosesc asemenea rezolutii dar si Dorel. Toata arhiva mea de poze, filme si IT pe 30 de ani are nici 50 Gb dar telefonul are 128Gb acum. Probabil sa vezi filme in UHD pe telefon?!
Daca tu iti folosesti telefonul doar pentru apeluri si facebook, nu inseamna ca niste features sunt inutile.
Stii care este sistemul de management al memoriei ram pe Android? Nu! Atunci taci din gura, Da, te ajuta si 32 Gb Ram pe Android.
Cum? In momentul in care intri intr-o aplicatie si iesi, acea aplicatie nu-si curata ram-ul. In momentul in care o aplicatie are nevoie de RAM si nu are disponibil, curata memoria cel mai putin utilizata sa-i faca loc.
Asta are doua impacturi: Timp de raspuns mai mic, si consum mai mic de baterie, daca faci des switch intre aplicatii. Plus ca aplicatia porneste de unde-ai lasat-o daca mai are memoria indexata, astfel salvezi in continuare baterie. Nu e mult, dar cu pasi marunti ajungi mereu la progres. Mai ales daca iei in calcul ca Viteza = consum. Memoria DDR3 din telefoanele mobile consuma si ea destula baterie pentru a prinde vitezele respective.
4k, 8k? Dai doamne cat mai repede…. Eu abia astept telefoanele 4K pentru a utiliza VR in conditii cat mai realiste. Folosesc VR pe FullHD, si se vad pixelii cu ochiul liber daca te axezi pe obiecte indepartate. Imagineaza-ti ca vezi in fata ochilor din aproape un display FullHD de vreo 60″. Am testat pe telefoanele cunoscutilor VR si cu display-ul QHD (cu vreo 50% mai mare decat FullHD) si in continuare se vad pixelii. Se cunoaste o imbunatatie, clar, dar doar daca esti atent la acest detaliu.
128Gb pe telefon… Adevarul e ca momentan nu avem la ce folosi memoria respectiva, decat daca vrei din tot dinadinsul… dar atata timp cat evolutia continua, memoria se ieftineste, de ce nu? Acum 10 ani costa 10$ memorie ROM de 2Gb (nu stiu exact cat costa, aproximez), acum costa 10$ memorie de 32Gb…. de ce sa nu pui, in conditiile acestea? Te doare mana?
Oricum, cum am mai zis… m-am obisnuit cu tine sa fii contra la orice. Dar partea proasta la tine este ca tu stai cam prost cu intelesul lucrurilor din mai multe perspective. Ai impresia ca asa cum gandesti tu asa si este, dar nu-i tocmai asa.
Ai sa spui ca daca nu e diferenta mare de pret intre o memorie rom de 32gb si 64gb, de ce noi ca si consumatori platim si 100$ pe aceasta diferenta? Pur si simplu gandeste-te ca tu ca producator de telefoane mobile ai face FIX dar absolut FIX la fel. 😉 Dar e grele gandurile cand vrei doar sa critici. Intelege evolutia si lumea contemporana in care traim, ca altfel vei fi stresat mereu, si-ti vei pune intrebari inutile.
Vorbesti de VR pe telefoane? Arata mizerabil si ma ameteste. Nu sunt prosti aia care fac castile de VR speciale. Vrei sa faci din magar un cal pus sange si nu merge. Vrei calitate, atunci plateste. Vrei sa faci chestii serioase foloseste un PC, nu o jucarie micuta de buzunar.
Alexandru, crede-ma, ca lucrez in domeniu si parerea mea este ca stiu situatia mai bine… problema ametelilor este in principal frame-rate-ul scazut, deoarece creierul primeste imagini neclare, blurate si de aceea ameteste. Aici condriburie si rezolutia scazuta. In prezent hardware-ul de top, adica Adreno-ul 530 inca nu este capabil sa redea jocuri 4K in VR la un framerate decent, dar este destul de aproape, oricum. Parerea mea este ca in 2017, sau daca se vor misca lucrurile mai incert decat a fost anul trecut, chiar in 2018, vom avea VR decent si pe telefoane. Oculus Rift, nu stiu versiunea actuala, dar versiunea DK2 are ca display, un simplu ecran de Note3 impartit in doua, atat… restul e facut de calculator. Nici versiunile actuale, nu au nu stiu ce… principiul e acelasi, restul e facut software. Diferenta principala este ca la oculus rift ai acel motion detect care vede daca te misti si in spatiu.