Si Microsoft ne-a prezentat zilele acestea rezultatele financiare pentru cel de-al doilea sfert al anului 2015. Mult mai proaste decat se astepta cineva. Si asta pentru ca in acest trimestru s-au facut o serie de ajustari si reorganizari cu privire la achizitia Nokia Devices, care au sters cu buretele 8.4 miliarde $.
Astfel, la finalul celor trei luni, in ciuda unor incasari de 22.2 miliarde $ (cu 5.12% mai mici decat in aceeasi perioada a anului trecut 2014), a ajuns la pierderi de 3.2 miliarde $ (deci defapt ar fi avut un profit de 5.2 miliarde $, cu 13% peste ce raporta acum un an). Si totul inainte sa soseasca Windows 10.
Divizia Devices and Consumer a inregistrat o scadere de 13% fata de acum un an (10% daca nu luam in calcul variatia dolarului), ajungand la 8.7 miliarde $. Dintre care Windows OEM a avut o scadere de 22%, de asteptat inaintea lansarii unei noi versiuni. Surface a urcat cu 117% (pana la 0.9 miliarde $), iar Xbox a crescut cu 27%. Veniturile din publicitate si cautari au urcat cu 21% (Bing atingand o cota de piata in State de 20.3%), si nu in ultimul rand Office 365 a primit 3 milioane noi abonati, acumuland un total de 15.2 milioane.
Cea de-a doua divizie Microsoft, Commercial, s-a bucurat de o crestere de 4% in comparatie cu aceeasi perioada din 2014, atingand 13.5 miliarde $. Segmentul Cloud (Office 365, Azure si Dynamics) a cumulat 8 miliarde $, crescand cu 96%. Produsele de server au urcat cu 9%, Office comercial a urcat cu 1% iar Windows profesional a scazut cu 4%.