Nissan Qashqai este unul dintre cele mai apreciate SUV-uri din intreaga lume iar in Europa chiar este numarul 1 la capitolul vanzari. Cumva am inteles de ce, pentru ca acum un an si jumatate am cumparat si noi unul, alaturi de care am facut peste 20.000 km. Recent am testat cea mai noua motorizare, 1.3 160 CP cutie manuala, iar mai jos aveti impresiile lasate de aceasta.
Avand in vedere ca deja conduc un Qashqai 1.6 dCi CVT, am putut face niste comparatii. O parte din ele, pe care le consider relevante, le voi ilustra mai jos. Masina ne-a fost oferita in teste de Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan) In viitorul apropiat vom testa si motorizarile 1.3 DIG-T DCT (cutie automata cu dublu ambreiaj) si 1.7 CVT 4×4.
Dotari si specificatii
Nissan Qashqai este genul de SUV care poate avea cam orice dotare iti poti dori. Depinde insa de nivelul de echipare ales. Modelul testat de noi era un Tekna in editie limitata – aparut pentru un scurt timp chiar dupa introducerea motorului de 1.3, in 2018. Ceea ce nu avea modelul testat de noi era sistemul de navigatie cu Android Auto si Apple CarPlay – care se gaseste deja pe toate modelele dupa decembrie 2018.
In schimb, printre dotari, avea urmatoarele:
- franare automata de urgenta
- climatizare automata
- scaune de piele si textil cu incalzire (in fata)
- keyless go and entry
- sistem de camere 360 grade – il puteti vedea in actiunea in review-ul de la Navara
- trapa panoramica
Acum nivelele superioare (Tekna sau Tekna Bose) pot avea si mai multe dotari, care includ chiar ACC (Adaptive Cruise Control), alerta de unghi mort, faruri full LED, parbriz incalzit, boxe BOSE si altele.
Aspect interior si exterior
Exterior. Nissan Qashqai este o masina care mi-a placut inca de dinainte de facelift – de aceea am si cumparat una. Ba chiar mi-a placut si modelul anterior, adica primul Qashqai. Iar cel de acum arata si mai modern dar si putin agresiv.
Diferentele intre modelul cu facelift (aparut in a doua jumatate a lui 2017) si cel de dinainte nu sunt majore, insa dau un aspect mult mai placut masinii.
Interior. Din nou, un loc unde facelift-ul a adus niste schimbari binevenite. Imi place extrem de mult noul volan, care arata foarte bine (si se tine bine in mana, cum spune Dan de la Masina Potrivita 🙂 ) si noul model de tapiterie. Iar schimbarile fata de non facelift se opresc aici. Cu toate acestea, Qq are un interior frumos.
Ce mi-ar fi placut mai mult la el:
- buzunare mai mari pe usi
- torpedo mai mare si refrigerat
- scaune rabatabile din portbagaj
- USB-uri in bord si in spate, pentru pasageri
- guri de aerisire in spate, in loc de gaura aceea in cotiera
In rest, cam oriunde pui mana, la interior, ai materiale placute la atingere, pe alocuri chiar moi, ceea ce rar gasesti pe la SUV-urile de clasa medie. Iar trapa panoramica face toti banii!
Portbagajul e suficient pentru 4 oameni cu trolere mici sau pentru 2 persoane cu tot ceea ce isi doresc.
Tinuta de drum, confort si motorizare
Probabil asta este unul dintre capitolele pentru care ati intrat aici, sa cititi review-ul. Urmatorul ar fi cel legat de consum, cu siguranta. Asa ca haideti sa le luam pe rand, ca de obicei.
Confort. Pot sa spun, cu mana pe inima, ca Nissan Qashqai 2 (2014+) este una dintre cele confortabile masini conduse vreodata. Am facut drumuri lungi si, in total, zeci de mii de kilometri cu masina asta (ma refer la 1.6 CVT, dar se aplica si la aceasta motorizare) si pur si simplu e o masina confortabila. Forma scaunelor, pozitia de condus si oglinzile mari ajuta enorm la confortul mentionat.
Cele mentionate mai sus sunt valabile pentru locurile din fata. In spate, pe de alta parte, se sta putin mai rau, dar nu e de nesuportat.
Tinuta de drum. Nissan Qashqai nu e o masina sport, nu e nici o masina de teren. E o masina de care te poti folosi pentru a supravietui junglei urbane (pentru ca e usor de parcat) dar si pentru a putea evada din oras, chiar daca asta inseamna ca vrei sa iesi putin de pe drumurile asfaltate si drepte ca in palma. Pentru asta te ajuta destul de mult garda la sol de 18 cm.
De aceea n-am avut momente cand, mergand pe drumuri publice chiar si cu noroi maricel sau acoperite cu zapada de 20-30 cm, sa simt ca masina m-ar putea lasa acolo pentru ca nu e suficient de inalta sau nu are un sistem 4×4. Am facut asta si cu 1.6 CVT si cu 1.3 manual, aveti si o poza mai jos.
In acelasi timp, Nissan Qashqai e o masina cu care poti merge cu viteza legala pe aproape orice drum. Asta inseamna ca iti inspira siguranta si la 90 km/h dar si la 140 km/h pe autostrada.
Motorizare. Motorul de 1.3 este unul nou in grupul Renault-Nissan. Stiti deja despre el, pe langa Renault si Nissan il mai folosesc si la Dacia dar si la Mercedes – pe modelul A-Class.
Inca de cand a fost anuntat am fost foarte curios de el, pentru ca pe hartie e mai rapid decat motorul de 1.6 dCi. Are putere mai mare (desi cuplu mai mic) si face 0-100 km/h in doar 8.9 secunde (fata de 11.1 secunde).
Ei bine si in realitate 1.3 160 CP chiar se simte mai rapid decat 1.6 dCi. Motorul trage foarte bine de la turatii mici si pana la turatii mari. Se simte extrem de sprinten si nicio depasire normala nu se face cu emotii. Raman in continuare curios de varianta automata, care pare ca va fi mai lenta cu o secunda in intervalul 0-100 km/h.
Daca e sa compar 1.3 DIG-T cu 1.6 dCi la capitolul zgomot, pot sa spun asta: 1.3 nu se aude aproape deloc cand stai pe loc sau la viteze mici, insa la viteze si turatii mai mari pare mai zgomotos.
Cu alte cuvinte, cei care inca mai au dubii daca acest motor este mic pentru aceasta masina raspunsul e clar: nu, cel putin nu din punct de vedere al performantei. Aspectul fiabilitatii va ramane sa fie clarificat in timp, avand in vedere ca vorbim de un motor cu totul nou.
Consum de carburant
Am ajuns si la capitolul preferat de multi dintre voi. Oare cat consuma Nissan Qashqai 1.3 160 CP? Ei bine, daca ma intrebati pe mine, consumul nu e asa mare, dar nu e nici mic. Nu trebuie sa uitam sa mentionam si faptul ca masina de test avea undeva la 800 Km parcursi, deci mai are nevoie sa parcurga niste kilometri pana cand motorul va merge in parametri normali.
Chiar si asa, consumul dupa 926 km facuti (Timisoara – Poiana Brasov si retur) a fost de 7.8 litri/100 km. Viteza medie a fost de 54 Km/h. Pe autostrada n-am depasit 130 Km/h, viteza la care consumul instant era undeva la 8.5 litri/100 km. Eu cred ca dupa 10.000 consumul pentru aceleasi conditii de drum se va aseza in jurul valorii de 7 litri/100 km.
E un consum bun? Eu cred ca da, pentru o masina pe benzina, cu 160 CP, care trage foarte bine. Daca e sa il compar cu 1.6 dCi CVT, pe 1.3 consumul e mai mare cu 1 – 1.5 litri/100 km, dar masina trage mai bine si e mai ieftina decat una cu motor diesel.
Din pacate, n-am reusit sa-i fac un consum urban, pentru ca am circulat cu ea doar in weekend.
Preturi si concluzie
In concluzie, Nissan Qashqai este o masina corecta, buna pentru aproape orice tip de drum. Motorul de 1.3 turbo, 160 CP, este mai mult decat ceea ce are nevoie marea majoritate: e rapid, flexibil si nu consuma foarte mult. Cred cu tarie ca motorul de 1.3 si 140 CP (pentru ca vine si in aceasta versiune) e chiar si mai potrivit, cu siguranta consuma un pic mai putin si e si mai ieftin la achizitie cu vreo 500 euro, iar diferenta de performanta nu e atat de mare.
Modelul testat are un pret de catalog de aproximativ 25000 euro, insa stiu ca dealerul ofera reduceri substantiale. Un Qashqai cu motorul de 1.3 si 140 CP pleaca de la 18950 Euro ca pret de catalog.
Daca va place noul Qashqai puteti sa va configurati singuri unul iar daca sunteti din judetul Timis puteti programa un test-drive la AutoEuropa Timisoara.
alin a zis
tot nu inteleg la ce folos o masina asa mare/inalta. un sedan mergea mai bine pe unde a fost folosita.
ion ion a zis
Este vorba de gusturi…Sincer sa fiu,SUV-ile au frumusutea lor!
alin a zis
tot de gusturi e si sa porti bocanci vara..la unii e cool etc
Mihail Andrei a zis
Sunt ceva mai inalte, ai o pozitie cu vizibilitate mult mai buna la volan..Au garda la sol mai buna, care iti mareste plaja de optiuni de calatorie..Sunt ceva mai solid construite, in caz de impact…Dezavantajul, singurul, ar fi consumul ceva mai mare..In rest, fiecare isi ia o masina dupa ce nevoi are, dupa ce pretentii si dupa ce gusturi..Chestia cu Sedanul nu de eneglijat, dar nici de luat ca o idee geniala..Iar chestia cu bocancii…daca crezi ca acesta comparatie e prea inteligenta, o sa mori in sedan si asa nu deranjeaza pe nimeni….
Marius a zis
Oare daca fosila asta avea teava de esapament in fata o mai cumpara cineva? Da e ok sa il imputi pe ala din spatele tau in speranta ca ala din fata ta nu conduce diesel. Si sa ii vezi pe conducatorii de fosile ce enervati sunt cand stau la coada in trafic.
La 26k (adica 1000 de euro in plus) iti ei ZOE nou si ai costuri zero cu inarcare; autonomie reala 250-280 vara si 150-180 iarna.
Cat de retard trebuie sa fii sa dai 25k pe o fosila dupa care te mai costa o caruta de bani pe luna sa pui pipi de dinozaur in rezervor, revizii, o multime de piese care se strica…
NBA a zis
Ne-ai lipsit boss. 🙂
Acum, revenim.
O agenție a aproximat numărul celor care mor anul de la oxizii de azot de la mașinile diesel, numărul a fost de circa 68.000 de persoane.
Acum, câți oameni mor anul din cauza foametei, a războiului și lipsei de asistență sanitară? Sau, dacă vorbim de boli care afectează plămânii, câți oameni mor anul din cauza fumatului? Și oamenii fumează din plăcere, mașinile diesel le folosești de nevoie. Dacă toți ne-am permite mașini electrice sau hibride (benzină+electric) și ar fi stații de încărcare la tot pasul, nu ne-am cumpăra?
Prin urmare, cred că ura asta a ta pentru fosile ar trebui temperată, nu cred că venind aici pe site și zicând despre orice mașină cu motor termic că e o fosilă o să câștigi ceva mai mult de-un ban.
Darius a zis
Eu deja l-am avertizat pe Marius. Daca a venit inapoi si continua cu injurii atunci va pleca din nou.
alin a zis
marius, vorbeste frumos, disabled e corect..:)
Mihail Andrei a zis
Eu nu am vazut fum in urma vreunui Diesel configurat conform normelor EURO 5 si 6..Pana la urma toate masinile au avantajele si dezavantajele lor, nu exista nici masina perfecta, dar nici utilizator, cu atat mai putin comentator..Doar ca argumentele ce tin mai degraba de folclor decat de documentare nu le ia in serios nici un om cu o minima pregatire..
Marius a zis
NBA
Fosila asta din articol costa 25K adica cine isi permite asa ceva isi permite si un EV nou. Sa nu mai vorbim de costuri post achizitie. Cu alte cuvinte daca iti permiti asa ceva plus costurile de dupa, ai putea foarte bine sa iti cumperi un EV de 35-40K (si deja intram in zona Tesla SH) si sa iesi la aceiasi bani chieltuiti.
Referitor la mortii din cauza dieselului ce spui tu e departe de adevar bo$$. Poluarea nu e ceva care ne afecteaza azi, mor doi trei si gata. Compusii aia raman in atmosfera ii schimba compozitia chimica si cel mai probabil un individ care in inconstienta lui conduce asa ceva azi o sa isi afecteze urmasii lui si ai nostrii pentru multe generatii de acum incolo. O statistica mai apropiata de realitate, dar care inca nu a fost dovedita, ar fi un mor per fosila.
Nu am zis ca EV-urile sunt solutia la toate problemele, dar foarte multe lucruri se pot rezolva cu o schimbare fireasca si cat se poate de normala iar formatorii de opinie, repet, au obligatia morala sa trateze probleme asta cu seriozitate si informeze individul corect.
Referitor la costuri, daca iti permiti o fosila de 15K si costurile aferente inseamna ca iti permiti un EV de cel putin 25K (statul roman astazi suporta ~10K din pret prin programul Rabla Plus). Si cate fosile de 15K sunt pe strazi? Sa nu mai zic de SH si exista suficient de multe optiuni pentru EV-uri SH. Stiu persoana care a cumparat ZOE SH 22kW cu 7.5K si vreo 8000 de km la bord. Deci se poate daca vrei.
Darius
Daca injuriile de deranzeaza, uite promit ca o sa incerc sa fiu un pic mai politicos. Sper sa imi iasa 😀
Dar as prefera argumente in loc de ban, daca tot am fost rechemat.
Alin
Multumesc, greseala mea
PS:
Fosila nu este un injuriu desi unii conducatori de astfel de vehicule se vor simti jigniti. Fosila reprezinta un termen care in limba romana echivaleaza cu ICE (Internal Combustion Engine) si rezuma destul de bine ICE intr-un cuvant.
Darius a zis
Marius, nu te-a rechemat nimeni. Cifrele au spus ca ai fost in top si a fost corect sa te premiez.
Daca nu te porti frumos poti pleca direct.
Nu am vazut niciun comentariu competent de la tine la review-urile Zoe sau Leaf.
Marius a zis
Darius, apreciez gestul insa dupa cum am spus dupa ban am incetat sa va mai urmaresc. Puteam sa intru de pe tel, sa folosesc Tor, VPN, etc. da am considerat ca nu merita la acel moment nici timpul meu nici al vostru.
Referitor la purtat frumos, nu stiu cati din idivizii care m-au jignit pe mine au primit ban. La articolele referitoare la AMD era un individ care jignea pe toata lumea si nu a mai primit ban, da in fine.
Am promis ca incerc, acum sa vedem ce iese.
Uite o sa caut review-ul la ZOE, acum ca am revenit, si o sa comentez si acolo. Problema e ca la ZOE am multe de spus si pro si contra.
Darius a zis
Te astept cu Pro si Contra. Pana acum ai venit doar cu Contra la toate review-urile de masini pe care le-am pus.
Vor mai fi review-uri de masini, chiar azi anunt unul, si nu voi mai accepta asta.
Marius a zis
Pai nu pot sa am ceva pro la ICE (fosile). Doar daca nu cumva captureaza toate emisiile generate da nu am intalnit decat pe autobuze asa ceva.
Vrei sa am comentarii mai putin acide, atunci adauga un disclaimer in articol si informeaza oamenii corect asupra efectelor pe care utilizarea unei astfel de vehicul o are asupra tuturor. Informeaza oamenii ca exista si alternative, ca nu „trebuie” sa conduci asa ceva si ca e doar o alegere strict personala, nici macar una financiara. Stiu este greu sa educi oamenii, sa le arati alternative, dar trebuie altfel toti vom suporta consecintele.
Nu stiu daca ma intelegi, da e ca si cum tu promovezi tigari iar eu trebuie sa gasesc ceva pro. Evident este imposibil oricata bunavointa as avea.
Darius a zis
Tocmai, testand masini electrice arat ca exista alternative. Si eu vreau o electrica, dar pentru nevoile mele inca nu e potrivita.
Ti-am mai spus parerea mea si chiar daca nu esti de acord cu ea trebuie sa o accepti, ca esti la mine in casa: infrastructura Romaniei nu e pregatita pentru a face fata unui numar mare de utilizatori de masini electrice. Punct.
Pana atunci testam masini tot mai noi, mai performante si mai putin poluante. Nu testez masini diesel Euro 2 si nici masini cu motoare de 5000 cmc.
Marius a zis
Cred ca stii de https://www.plugshare.com/. In afara de zona Bistrita unde chiar nu sunt statii, in rest nu prea gasesti zone in Romania unde sa nu fie cel putin o statie la 150-200km.
Nu cred ca ai inteles ce este standardul EURO si cat de mica este diferenta intre EURO 2 si EURO 5, iar in multe cazuri (VW) diferenta nu exista. Ce face acel EURO este sa oblige constructorul sa includa un sistem de filtrare in sistemul de evacuare, sistem ce la un moment dat trebuie curatat. Adica poluezi mai putin un timp dupa care o sa arunci toate substantele acumulate, zic ei cand motorul ajunge la o anumita turatie constanta (regim autostrada). Exceptand cazul camioanelor/utilitarelor dotate cu sistem pe baza de uree care produce o reactie chimica ce neutralizeaza o parte din compusii poluanti.
Cu alte cuvinte EURO 5 poluiaza mai putin pentru o perioada de timp, dupa care este fix la fel ca orice fosila pana termina ciclul de curatare.
Ai stiut asta? Poate gasesc un articol care sa explice mai bine decat mine cum functioneaza EURO.
Poate ca intentia este buna insa astazi implementarea ICE este una mincinoasa iar marea majoritate a oamenilor habar nu au ce se intampla cu adevarat.
Darius a zis
Citeste review-urile mele la Zoe si Leaf si o sa vezi cum sta treaba cu PlugShare in Timisoara.
Marius a zis
Acum am citit review-ul la ZOE, urmeaza comentariu.
Marinică a zis
Salut! Daca ar fi sa alegi acum intre qashqai si kadjar facelift, motorizare 1.3 benzina, ce ai alege si de ce? Si inca o intrebare : ai mai cumpara diesel dupa ce a iesit acest motor?
Darius a zis
Eu nu am vrut sa iau diesel nici cand am luat Qashqai, dar l-am luat cu 5000 km la un pret bun. Chiar cu inainte de o zi de a da comanda pentru un Kadjar 1.2 130 CP EDC. Deci da, de noua clar as lua benzina, mai ales ca e mai ieftina cu cateva mii de euro.
John a zis
Nissan Qashqai 1.3 benzină are volanta cu masa dubla sau simpla?
Darius a zis
Am intrebat: masa dubla.