Vorbeam acum doi ani despre problema pastrarii ambajelor originale pentru garantia produselor. E aiurea sa depozitezi metri cubi intregi de cutii doar pentru ca POATE candva ceva ti se va strica si-ti va fi refuzata garantia pe motiv ca n-ai ambalajul. Problema pare sa fie acum rezolvata.
Pentru ca a aparut recent in Monitorul Oficial o lege (249/2015) care reglementeaza gestionarea ambalajelor si reciclarea acestora. Partea cea mai importanta din lege este cea de mai jos:
(8) Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului
Mai mult, daca mergeti la articolul 26 veti vedea ca nerespectarea acestei legi se poate pedepsi cu amenda de pana la 20000 lei.
Este o veste foarte foarte buna, mai ales daca ne gandim cat loc ocupa o cutie de televizor sau de cuptor cu microunde. Sper ca magazinele vor si tine cont de aceasta lege, fara a fi nevoie sa apelam la amenintari.
[Sursa]
Sunt de acord cu aceasta lege,doar ca magazinele vor recurge la tot felul tertipuri pentru a te obliga sa inapoiezi produsul in ambalajul original. In schimb de ex. la televizoare de 80-100cm sau mai mari, este destul de dificil sa creezi un ambalaj care sa ofere protectie 100% pe durata transportului la fel ca si cel original si te trezesti ca se refuza garantia pe motiv ca a ajuns spart,crepat, samd. Tocmai de aceea recomand,la aceste tipuri de electronice, sa se pastreze ambalajul cel putin pana se termina perioada de garantie.
pt RETURUL unui produs mi se pare nu doar in regula ci si obligatoriu sa pastram ambalajul original, sa il returnam in ambalajul original. de ce? pt ca magazinul sa il poata revinde in conditii cat de cat ok. nu mai spun ca returul se poate face in maxim 31 de zile de la data cumpararii…deci, nu e mare lucru sa pastram ambalajul o luna(asta in cazul in care avem vreun dubiu asupra produsului si ne trece prin cap un retur). in privinta garantiei, da, e o lege buna. caci una e sa pastrezi ambalajul o luna(pt un eventual retur) si alta e sa pastrezi ambalajul 2 ani(in unele cazuri si mai mult, daca se achizitioneaza extra-garantia) in eventualitatea unei probleme si necesitatea de a’l duce la garantie…
cat ar fi „ele”(magazinele) de escroace, sunt 2 chestiuni fierite: RETURUL si GARANTIA…
Si inainte nimeni nu conditiona real garantia de pastrarea ambalajului original ! Discutia se raporta la o impachetare pt transport tur,retur a produsului cat mai de calitate ! Se presupune ca ambalajul original este confectionat de asa natura incat sa reduca la maxim riscul deteriorarii in transport…
Stiu, acolo inca ramane o problema. Dar macar acum avem o lege.
Daca lasi produsul pentru garantie intr-un showroom e problema lor cum il manipuleaza, chiar daca n-are ambalaj.
Si stai, legea asta trebuie respectata la noi in romanika™, corect ?
Cum sa nu, Altex da’ 6 luni garantie la casti noi cumparate, in 2015 …
Mi-a dat un ‘sticker’ cat palma de mare si mi-a zis „poftim uite ce scrie, 6 luni”, la care am zis sa vina manager-ul magazinul;
Ulterior „ii s-a comunicat” sa-mi faca din 6-ele ala un 24 cu o stampila aditionala.
Faza este pe cati i-o fii tepuit pana acum cu asa ceva, era teanc-ul de 3 degete de mare cu aceste ‘garantii’.
(da produs nou sigilat)
[…]Nu mai trebuie pastrate toate cutiile pentru garantie[…]
Nici inainte nu trebuiau pastrate.
[…]E aiurea sa depozitezi metri cubi intregi de cutii doar pentru ca POATE candva ceva ti se va strica si-ti va fi refuzata garantia pe motiv ca n-ai ambalajul.[…]
Nu poate nimeni sa iti refuze garantia pe motiv ca n-ai ambalajul, doar ca acum au introdus si faza cu amenda.
Te inseli amarnic, daca nu ai cutia iti refuza pur si simplu garantia.
Si plus ca n-are logica ce spui tu, gandeste-o logic, de ce s-ar baga legea daca nu iti refuza nimeni garantia fara ea ?
Si de ce ar baga si o amenda, daca iti onoreaza garantia sa-incem-cu ?
PS: Noi nu suntem America, mai mult ca sigur ai dat un ‘guugle’ si ai vazut ce zic aia acolo ca nu iti trebuie cutia originala, la ei se pare ca s-a scos de mult ‘faza asta’, la noi dabia acum.
Copy paste :
[…] Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ne-a raspuns ca, in acest context, “producatorul/importatorul/vanzatorul poate mentiona in certificatul de garantie al unui produs ori in alt document ce insoteste produsul la comercializare, faptul ca garantia este asigurata numai in conditiile transportarii produsului in ambalajul original, deoarece producatorul, in conditiile unui echpament sensibil la trepidatii sau vibratii, asa cum sunt, de exemplu, produsele din domeniul IT, receptoarele media si altele asemenea, garanteaza buna functionarea a echipamentului respectiv numai in conditiile evitarii socurilor mecanice, trepidatiilor, vibratiilor.” […]
Exact ceea ce stiam si noi.
source: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_17006/Restituirea-ambalajului-original-la-repararea-unui-produs-in-garantie-obligatie-legala-sau-abuziva.html
Deci va sa zica, manevra se face la noi, prin ‘intelegeri’ abuzive, intre client si vanzator, la fel cum mi-a facut mie Altex cu garantia mea (vezi mai sus)
Daca esti de acord, asta este 🙂
Ba cam trebuiau. Nici nu mai stiu de cate ori mi-au fost refuzate produsele la garante cin cauza asta iar ANPC-ul le-a dat mereu dreptate, vanzatorilor. Nici acum nu ma astept sa fie respectate. Multe magazine au garantie sub 2 ani pentru electronice in conditiile in care garantia minima de conformitate este de 2 ani. Altex e unul din exemple. Va rog sa imi spuneti si mie de unde cumparati voi electronice si ce magazine nu v-au cerut ambalajele pana acum. Eu am incercat PCGarage, Azerty, Emag, MediaDot si lista poate continua.
La PC si Emag niciodata nu am avut probleme sa trimit in service fara cutia originala ! Mai ales emag de unde am achizitionat de zeci de mii de roni…Mediadot si Azerty posibil-nu am avut garantii la ei…
E degeaba legea, sa va explic de ce:
1)Magazinul te sfatuieste sa il trimiti cat mai bine ambalat, recomandat ar fi sa ai chiar cutia originala
2)Magazinul primeste produsul fara cutie dar pentru a iti oferii banii inapoi ti se spune ca valoarea produsului este mai mica, deoarece si cutia costa bani.
Pei stai putin, hai sa ne intelegem un pic aici:
Logic ca daca DAI INAPOI un produs el trebuie sa vina inapoi cum a venit, nu ?
Adica frate un laptop are inshpe-mii de ‘cartoane’ in cutia aia, nu poti sa te duci dupa 2 zile inapoi cu el in brate si sa zici „da-mi banii inapoi”
(exemplu prost)
Nu-i tot una cu garantia PRODUSULUI, la care nu ne intereseaza cutia, ca noi reparam produsul. (este si logic)
Dar prima declaratie a ta, este complet valida.
Relevant la faza cu ‘ambalajul’:
O informație foarte utilă! Mulțumesc! Personal am „o magazie” întreagă de ambalaje originale! 🙂 Returnarea ambalajului original (fără a fi „penalizat”) mi se pare justificată numai în cazul cumpărăturilor online când se returnează un produs în termenul legal!