Pentru a sarbatori evenimentul cu numele „Data privacy day 2011” Opera a lansat in aceeasi zi, adica pe 28 ianuarie, un studiu despre intimitatea utilizatorilor de internet. Titlul este unul sugestiv: „Who’s watching you?”. Chiar daca tarile vizate au fost Statele Unite ale Americii, Rusia si Japonia, concluziile sunt interesante.
Studiul a fost realizat de catre compania YouGov si au fost intervievati peste 1000 de oameni din fiecare din cele trei tari participante. Persoanele participante au avut varste variate dar peste 18 ani. Toata actiunea s-a desfasurat intre 19 si 24 ianuarie 2011.
Cei mai multi dintre respondenti au apelat la solutii antivirus pentru a-si asigura intimitatea online. 90% dintre rusi au raspuns lucrul acesta, 79% dintre americani si doar 68% dintre japonezii intervievati. S-ar parea ca barbatii sterg mai des istoria site-urilor vizitate decat femeile, deci sunt mai precauti. Poate doar pentru ca barbatii viziteaza „altfel” de site-uri decat femeile.
54% dintre americanii care au luat parte la studiu si 46% din rusi cred ca ei insasi sunt responsabili pentru securitatea datelor personale pe internet. Toate trei nationalitatile au considerat ca este mai sigur sa accesezi internetul folosind un calculator si nu un telefon mobil.
Dintre cei care au participat la sondaj americanii s-au dovedit cei mai pesimisti cand au fost intrebati daca sunt de parere ca lumea ar putea deveni un loc mai bun. 21% dintre acestea au crezut asta, 11% in Japonia si 9% in Rusia. Toate datele sondajului se gasesc pe site-ul Opera. Mai jos aveti o serie de imagini cu rezultatele acestuia.
poate februarie 2010 nu 2011 suntem inca in ianuarie 2011.
Mersi, de fapt era ianuarie 2011. 🙂