La început a fost… Altex. Apoi au urmat 11 site-uri mari, care promovau promoții false.
Acum a venit rândul ca eMAG să fie amendată de Protecția Consumatorului, cu 50 de mii de lei, pentru practici comerciale incorecte în contextul Black Friday.
Concret, transmit inspectorii, pe pagina de prezentare a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i), apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“. Astfel, nu există nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii) și nici data de început a acesteia.
Din analiza prezentată de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în ultimele 30 de zile anterioare reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, mai menționează Protecția Consumatorului.
Săptămâna trecută, ANPC a amendat și Altex pentru practici similare, tot cu 50 de mii de lei. Ulterior, au mai fost verificate și amendate și alte platforme, precum Media Galaxy, Flanco și elefant.ro.
Daca vor face un formular pe anpc unde sa poti completa toate datele promotiilor false va fi si mai bine. Acum toti asteapta sa treaca bf si ii dau inainte cu minciunile astea de marketing. Ca de obicei, statul faca treaba pe jumate si prost. Eu personal nu ma simt protejat de practici inselatoare.