In urma articolului de aici, de acum trei zile, am primit un e-mail de la o persoana din conducerea Romtelecom. In articol sesizam, din spusele cititorilor, probleme la serverele DNS de la Clicknet. Omul de la Romtelecom mi-a propus sa-i descriu problema si impreuna sa o rezolvam. Impresionant, nu?
Mi s-a spus ca au fost sterse cache-urile si ca toate inregistrarile raspund acum corect. Daca vreunul dintre dumneavoastra mai are in continuare probleme cu DNS-urile de la Clicknet puteti sa lasati un mesaj aici, informatia va ajunge unde trebuie. Cu ocazia asta va rog sa ne spuneti daca va functioneaza corect linkurile din feed-ul RSS.
In final vreau sa salut initiativa Romtelecom, mai precis a omului care m-a contactat. Asa se pastreaza imaginea unei firme. Articolul cu DNS-ul a fost citit de peste 200 de persoane. Arena IT este citit zilnic de mai bine de 1700 de oameni. Merita efortul unui e-mail trimis si a unei probleme simple rezolvate, nu? Blogurile nu mai sunt de ceva vreme doar niste site-uri insignifiante…
Un cititor se plangea ca are probleme cu internetul de la UPC, fara nici o legatura cu Arena IT. Se aude acolo in spate?
Eu am net de la ei si acum merge bine link-ul din Google Reader.
E de salutat modul cum au rezolvat problema.
Pacat ca le-a trebuit 1 saptamana sa vina sa imi schimbe rooterul desi ii sunam de 2 ori pe zi sa le zic ca mi se intrerupe conexiunea prin ADSL.
Mai am contract cu ei inca 3-4 luni si dupa cred ca am sa apelez la serviciile unei retele de cartier (singura alternativa).
Ma bucur ca s-a rezolvat asa de rapid problema cu DNS-ul. Ar mai fi 2 probleme, poate domnul de la Romtelecom ni le poate explica:
1. cand descarc de pe torente, siteurile mi se incarca foarte greu. Trebuie sa dau limitare la viteza de download, altfel browsingul este de neutilizat. Cand aveam abonament la reteaua de cartier nu exista aceasta problema.
2. Pentru a face abonament la internet, esti obligat sa faci abonament si la telefonie. Practic in momentul de fata platesc niste bani degeaba, pentru un serviciu pe care nu-l folosesc. E normal?
Desi multi critica Romtelecomul, eu sunt foarte multumit de ei: am net din 2006 si abia anul asta mi-a facut cateva probleme, dar care s-au rezolvat rapid.
Am avut si eu aceeasi problema cu citirea articolelor ArenaIT din Google Reader, dar eu accesam Permalink si mergea. Acum, de ce sa vorbesc, nu stiu, pentru ca am pus DNSurile lui Google (s-a dus dracului „my privacy” :)) )
@serbanra: 1) Problema este a clientului de torrent. Este normal din moment ce il lasi sa-ti „bage mana-n buzunar”, sa-ti ia toti banii care-i ai acolo, ca doar n-o fi prost 😀 .
2)Avand in vedere ca internetul vine pe platforma de telefonie a Romtelecomului (un fel de add-on al telefoniei), mi se pare normal sa te „prinda” in jocul lor. Nici eu nu prea folosesc fixul, insa ClickNetul nu m-a lasat cand pe altii i-au lasat retelele de cartier.
@serbanra : pentru prima problema pe care ai semnalat-o mai sus, o eventuala rezolvare ar fi setarea clientului pe care il folosesti pentru a evita situatiile in care iti mananca toata banda. Daca folosesti WinXP, am impresia ca exista un patch care sa rezolve aceasta problema. Pentru Windows7 patchul respectiv este inutil(ba chiar s-ar putea sa strice ceva). Recomand o versiune stabila de µTorrent(1.6 , 2.0, 2.2 )
Cu voia dvs, imi permit sa va raspund eu pentru colegul meu:
@serbanra:
1. Daca viteza de acces la internet este conforma cu abonamentul dvs, functionarea si modul in care se divide viteza disponibila intre aplicatii (torrent si browsing, sau orice altceva) depind de configurarea computerului pe care il utilizati.
2. Linia fixa este necesara ca suport pentru livrarea internetului – acesta este motivul pentru care prin oferta comerciala in vigoare se impune si existenta unui abonament de voce.
@Stefan: Ne pare rau si ne cerem scuze pentru orice neplaceri aparute in relatia cu Romtelecom si va asiguram ca sunt situatii rare.
@Darius, autorul articolului: Va multumim pentru aprecieri si pentru amabilitate.
De asemenea, daca va pot fi de folos cu ceva, va stau la dispozitie.
NU recomand nimanui Romtelecom, decat daca orice altceva, cu viteze cat de cat decente, n-are acoperire.
Am avut probleme cu ei, nu multe nici putine, dar profunde…
1. Suportul vostru telefonic (fie pt. p. fizice, fie pt. p. juridice) este jalnic. Cu siguranta puteti sa-l „improvizati” mai mult pe gustul clientului. Pentru o problema, pe langa faptul ca incepi si le oferi tot ce ti se cere, pt. ca evident au nevoie de informatii competente pt. a-ti oferi solutia, trebuie sa apelezi 0800-le de nenumarate ori, revenind la aceiasi problema, aceleasi rugaminti din partea dansilor pana… mai suni o data.
2. Daca le spui franc ca e problema LOR si nu a ta, pt. ca ai mai avut ocazia sa treci prin asa ceva sau esti destul de experimentat incat sa iti poti da seama singur unde e vina si care e solutia, si ei sunt nevoiti sa vina la client in ograda sa-si schimbe/reconfigureze aparatele, ei… astepti… mult mai astepti incat te urasti de asteptat si speri ca problema sa se rezolve miraculos de la sine, desi stii ca nu prea e probabil.
3. Servicii de internet slabe, viteze joase, mãrlani cand vine vorba de bani.
Am avut cred, zeci de convorbiri telefonice cu dansii, in nenumarate zile, fara sa ma laud, insa de fiecare data am avut dreptate, ei ajungand la vorbele mele.
Eu am internet de la ROMTELECOM din 2005 si sunt foarte multumit de ei. Cand am avut o problema am sunat si a doua zi dimineata au venit si au remediat problema . Si chiar isi dau interesul pentru lucrurile pe care le fac. Si la download sunt multumit , descarc in real cu 1.9 MB/s , la upload sunt putini mai zgarciti , am doar 60kb/s .
Merita ca cei de la ROMTELECOM sa creeze un tip de abonament special unde viteza de upload sa fie mai mare decat viteza de download .
Ah Romtelefon….
Inca ma intreb de ce in 2011 am linie de doar 6 M desi eu luna de luna platesc un abonament de „pana la” 20 M. De ce nu-si schimba odata cablurile si ce mai trebuie nu se stie. Poate din romanescul „las-o ma ca merge asa”. Ca un bonus saptamana asta a picat conexiunea de vreo 4 ori. Speram ca macar asta sa nu devina ceva obsinuit.
Iar daca suni la rel. clienti si le spui ca esti clientul lor de ani de zile li se rupe pur si simplu ba ti se mai si spune ca la ei este viteza si ca sunt oameni la care le merge la maximum specificat de abonamentul platit.
Deci sa fie clar, da ?! :))
Nu am deocamdata alta alternativa, daca intrebati de ce nu trec la altii.
De 3 zile am probleme cu netul de la Romtelecom, cred tot ceva legat de DNS.
Eroare e ceva de genul DNS lookup gailed, in google chrome – Error 105, Unable to resolve the server’s DNS address.
Solutii propuse de specialistii RTC:
-la un prim apel, reinstalare windows desi am facut precizarea ca am 3 pc conectate si toate au probleme,
-la al doilea apel mi-au zis ca au sa trimta un specialist,
-a venit astazi specialistul, sambata, dar nu avea o treaba, un fel de cable guy trecut bine de 50 de ani.
Luni sun din nou sa vad cu ce idei marete mai vin baietii.
Pune si tu alte DNS-uri si vezi daca merg! Are Google unele bune…
@marius : am avut aceeasi problema ca si tine in urma cu 6 luni de zile . Problema la tine este ca nu ai semnal pe linia DSL .
Mie mi se aprindea pe modem decat POWER si DSL licarea continuu .
Tu vad ca spui de DNS , nu stiu exact , dar exact aceleasi erori imi dadea si mie , dar mie mi-a schimbat firul care vine de la stalp , pentru ca s-a constatat ca firul era umpic mai vechi si nu mai sustinea calitatea , eu am un abonament de 20MB . Eu ti-am spus ce mi s-a intamplat mie , sper ca ti-am fost de ajutor .
@Marius: Ti-ai dat singur raspunsul: Problema e la serverul DNS. Pune-ti in router (cum spune si Alexandru) alte adrese pentru serverul DNS. Uite aici o
Lista servere DNS
Salut tuturor,
DNS-urile de la romtelecom inca nu merg corect, eu am un domeniu si am schimbat ip-urile, pe google functioneaza perfect (orice schimbare se face in timp util) insa la romtelecom au trecut doua saptamani si inca nu sau actualizat noile ip-uri.
Multumesc!
prb mea este ca de 1 an viteza maxima este de 12 kb/s si upload de 23 kb/s cu abonament de 1 mb/s.As vrea sa pot rezolva problema cat de curand.Multumesc.
da, ai dreptate, schimbati adresa de la dns. gasiti cu sa o schimbati aici http://www.youtube.com/watch?v=IIYAseJ0BYk . puteti folosi adresa 8.8.8.8 sau 8.8.4.4 de la google. cea de al romtelecom da rateuri in stil mare.
Buna ziua.
Am un contract de iTV si VDSL . Se desincronizeaza legatura VDSL iar TV si internetul sunt neutilizabile pe aceasta perioada. Am sunat, au venit au verificat au spus ca legatura tine pana la 70MBS au schimbat cate ceva pe la distributie , dar tot se desincronizeaza. Am schinbat si routerul initial era un Huawei 655 acum este un Zyxell. Poate cel de la romtelecom va vedea acest post si poate are o solutie , nu de alta dar pretul platit pt iTV acopera un abonament la alta firma cu tot cu net si telefonie. Multumesc.
Salut
Si eu sunt multumit de Romtelecom in ceea ce priveste viteza de browsing si download-ul. Problema e cu torrentele. E posibil sa am limitare de viteza impusa la download pe torrente ?