Se scumpesc toate. O vorba care ne ridica parul pe maini si pe picioare. Doar ca scumpirile exista deja, iar cei care nu au venit cu preturi mai mari la produse/servicii o vor face acum. Precum operatorii locali de telecomunicatii.
Si asta pe baza cresterii preturilor la energie electrica. Ei spun ca au luat masuri de reducere a costurilor prin diminuarea altor categorii de cheltuieli, insa nu mai au de unde. Asadar, vor creste preturile abonamentelor.
Vodafone a marit abonamentele cu 1 euro chiar din octombrie si a introdus o clauza care permite majorarea tarifelor in functie de rata inflatiei. Totusi, Vodafone a transmis ca:
„Ca urmare a creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor noastre, inclusiv ale unora dintre extra-opțiunile oferite clienților, prețurile abonamentelor vor fi majorate proporțional. Majorările comunicate clienților în această perioadă nu au legătură cu situația actuală de pe piața energiei, situație intervenită ulterior primelor anunțuri de modificare a tarifelor. Notificarea trimisă clienților cuprinde și informarea legată de aplicarea tarifului de 1 euro doar clienților pentru care se emit facturi tipărite, cu scopul reducerii consumului de hârtie. Pentru evitarea acestui cost, le recomandăm clienților noștri să activeze factura în format electronic în aplicația My Vodafone. Clienții care nu sunt de acord cu modificările menționate au posibilitatea de a denunța unilateral contractul, în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata vreunei penalități sau despăgubiri”
Sursa: profit.ro
O situatie neplacuta, dar previzibila tinand cont de scumpirile generale.
La prima vedere pare in favoarea clientilor care pot rezilia fara penalitati si care au telefon luat pe abonament si raman cu el „gratis”.
Dar cred ca majoritatea au telefonul ca rata separata sau poate alte clauze ccare sa ii oblige sa plateasca telefonul, rate, etc.
Nu mai stiu cum sunt acum abonamentele ca nu mai folosesc de ani de zile, cartela prepay imi este arhisuficient.
Cine stie care mai e situatia cu telefoanele „gratis” sau cu dicount luate pe abonament? Se platesc rate? Se dau inapoi? Se plateste diferenta de discount? Isi ia operatorul sau clientul teapa?
Cum sa ramai cu telefonul gratis . Daca denunti unilateral contractul si ai telefon in rate si/sau servicii care au la baza diferite promotii vei platii absolut tot pe ultima factura emisa . Nu mai posta prapastii .
Off … iar tu.
Eu nu am zis nici o prapastie, doar am intrebat care mai e situatia pentru ca nu mai am abonamente si nu mai stiu care sunt conditiile contractuale.
Totusi depinde de situatie, inainte asa era si de multe ori furnizorii si-au luat teapa cu telefoanele „gratis”, cu discount sau rate care erau „incluse” in abonamente mari (supraevaluate) si telefoanele ramaneau la client dupa reziliere (ca urmare a modificarilor contractuale din partea furnizorului, iar clientii erau indreptatiti sa rezilieze)
Intre timp s-au mai desteptat si le-au separat in rate si abonament, sau alte conditii mai complexe.
Din punct de vedere legal situatia in cazul persoanelor fizice este un pic mai dificila pentru furnizori,
Clientii persoane fizice pot rezilia unilateral si fara despagubiri oricand (cu notificare de 30 de zile) daca contractele sunt facute online sau sunt standard (fara negociere). Din acest motiv furnzorii iti baga pe gat abonamente MARI cu discounturi „colosale”, care sunt „negociate”.
De exemplu daca contractezi un abonament de 20 EURO si ai discount de 50% si dupa 6 luni reziliezi, esti „pasibil” la plata a 10 EURO x 6 luni, adica discountul oferit.
In cazul in care ai telefon primit „gratis” sau cu „discount”, poti sa il pastrezi, sa il returnezi, sa platesti valoarea discountului sau … nu as putea spune EXACT care mai e situatia, poate stie cineva?!
Nu bag mana in foc in legatura cu noile conditii contractuale si modificarile legislative, va rog sa ma corectati daca stiti mai bine.
Daca ești in perioada contractuala poți menține prețul actual pana la sfârșitul perioadei . Ei iți dau de ales intre accepți sau reziliezi dar mai poți si menține contractul la fel spunând ca nu ești de acord cu nici o modificare de contract .
Nu stiu ce sa zic, dar din moment ce ti-a trimis o notificare cu schimbarea conditiilor contractuale, ai de ales: accepti noile conditii sau reziliezi.
Doar daca scrie in contract ca se poate rezilia doar cu acordul ambelor parti, ceea ce ma indoiesc.
Din cate stiu exista o prevedere (printre multe altele in favoarea furnizorului) care stipuleaza ca furnizorul poate modifica orice cu notificare de minim 30 de zile. Si tu ca client poti sa accepti (tacit) sau sa reziliezi.
Eu iti spun sigur , cazul meu (VD) , asa este ! Mi-au confirmat si la call center ca sunt 3 posibilitati dupa ce le-am comunicat ca nu doresc sa accept nici o modificare la contractul in derulare si nici nu doresc sa reziliez . Pentru ca ai un contract in derulare , daca nu accepti cererile de modificare unilaterale , poti continua cu contractul prezent pana la sfarsitul perioadei minime contractuale . Dupa aceea nu stiu nimic sigur .
Fiti baieti destepti, faceti oc erere de reziliere de tipul trecere pe cartela a numarului si in maxim 30 zile cand va suna ,prima oara agentul face incercarea de renegociere , in acel moment puteti sa va micsorati pretul abonamentului la valoarea initiala ( inainte de marire) sau chiar la o valoarea mai mica.