Va spuneam cand s-au lansat noile Dacii ca au preturi un pic cam mari pentru cat poate romanul. Nu sunt masini deloc rele, doar ca acum au intrat intr-o competitie directa cu brandurile mai mari. Drept dovada, Skoda Fabia 2022 este un raspuns foarte bun la Sandero.
Sandero porneste de la 9050 de euro pentru varianta de echipare Cheala, dar credeti-ma ca nimeni nu o sa cumpere o masina de genul asta. Nici macar flotele. Ma refer ca la banii astia primesti doar 4 roti, un motor si o caroserie. Atat. Abia de la nivelul de echipare Essential poti avea pretentii, iar pretul este de 10.050 euro. In echiparea Comfort costa de la 11.150 de euro.
Mai precis, 11.500 euro pentru motorizarea ECO-G 100, 10.050 euro pentru echipaorea SCe 65 si 11.200 euro pentru echipare TCe 90.
Iar pentru echiparea Comfort preturile sunt intre 11.150 euro si 13.400 euro.
Cat despre noua Fabia, pretul porneste de la 15.175 euro pentru echiparea de baza, iar la Skoda nu putem discuta despre lipsa dotarilor nici macar la versiunea aceasta.
Pentru ca in pachetul de baza, standard, cum vreti voi sa ii spuneti, primim faruri LED, jante de otel, AC, scaune fata incalzite, volan din piele, oglinzi electrice si incalzite, sistem multimedia de 6.5 inch, Lane Assist si Hill Hold Control.
Nivelul de echipare Standard de la Fabia este mai bun decat nivelul de echipare Comfort de la Sandero, dar si pretul este un pic mai mare. Dar sa nu uitam un lucru: preturile sunt negociabile la Skoda. Dacia este singurul brand pe care eu il cunosc care nu poate sa-ti ofere discount din cauza marjei foarte mici de profit.
Adauga rabla in pret si Fabia devine deja o solutie de luat in calcul daca iti doresti o masina noua, mica, de oras. Motorizarile sunt similare si la Fabia: 1.0 MPI de 80CP si cutie manuala in 5 trepte pentru echiparea de baza. Daca vrei sa arunci cu banii te poti uita si la 1.0 TSI de 95 sau 110CP, cutie automata in 7 trepte si pe viitor va avea si un motor de 1.5 TFSI de 150CP.N
Personal nu am nimic cu brandul Dacia, din contra, il iubesc. Doar ca trebuie sa stiti ca exista si alternative pentru o suma foarte mica platita in plus. Daca butetul este limitat, atunci Sandero sau Logan raman in continuare masini bune de luat in calcul pentru cineva care isi doreste o masina fiabila, dar fara prea mari pretentii.
Acum ce sa spun….25% nu e in niciun scenariu o diferenta mica de pret si e mult peste cat va fi dispus sa lase orice dealer. Mai ales ca la nivelul de echipare standard al momentului la 15-16k euro gasesti oferte pentru masini de clasa compact-medie suficient de multe incat Fabia, oricat de buna e masinuta, sa nu fie prima optiune decat pentru fanboys. Nu am nimic cu Skoda, ca am o Octavia pe care am dat la vremea ei, cu dotari peste medie, cat costa acum Fabia in varianta de catalog si de care nu m-as desparti daca nu ar fi prigoana asta pe masinile diesel si ceva mai vechi.
Vanzarile Dacia vorbesc de la sine si contrazic puternic …compunerea de mai sus. 1.0 mpi cu TCE 100 EcoG Adica,80 cp si 95 N/m cu 101cp si 170 N/m bifuel.Cu motorizarea 1.0 TSI , ,echivalenta TCE 100,diferenta este undeva la 5-6000 euro !!!!!!!!!.Cu banii astia iei un Renegade sau un EcoSport.Putina documentare nu strica nimanui.
Adica vreti sa spuneti ca 3000€ diferenta intre varianta de varf Sandero si Fabia de baza e un nimic??? Si nu merge faza ca scazi rabla la cei 15.5k Fabia, pt ca rabla se scade si din cei 12.2 k Sandero. Sa nu uitam de bonusul rabla pt gpl
Fabia e 15k cu motor aspirat de 80cp, iar in echiparea asta nu are nici macar geamuri electrice pe spate, deci nu se poate vorbi ca ar fi prea dotata. Oarecum echivalentul de la sandero e varianta essential sce65 care e 10k. Deci fabia e cu 50% mai scumpa si are doar un motor un pic mai mare si poate cateva mici dotari. De 14k (fara rabla, pret final, cu culoare custom, nu avea niciun discount de la dealer), eu mi-am luat un ceed aspirat 100cp, o clasa mai sus ca marime fata de fabia si sandero, cu dotari: geamuri full electrice, aer conditionat manual, geamuri electrice incalzite, asistenta la pastrarea benzii, franare automata se urgenta, senzori de presiune roti, garantie 7 ani si multe alte dotari care nu se regasesc la sandero sau fabia. Acum au scos motorul aspirat din oferta, asa ca sunt mai scumpe un pic, dar tot mai ieftine raportate la marime, confort si dotari fata de fabia.
Bateti campii baieti, din pacate nu exista inca alternativa la Dacia. O Fabia sau un i20 cu dotari similare cu Dacia in versiune Confort ajung la 18,000€. Nu spun ca Dacia la 13,000€ e o afacere mai buna decat Fabia la 18,000€, dar calitatea Skoda sau Hyundai costa, iar diferenta de pret se face simtita…aproape 40%. Doar chinezii pot lansa in UE o alternativa la Dacia.
Cand alegeti o masina, mai ganditi-va si la siguranta. Cât costă sănătatea pentru voi? In sus si in jos cu preturile bune la Dacia, dar ati vazut cum se fac praf la accidente? Vezi pe Euro NCAP, zici ca sunt de plastilină, 2 stele a primit, iar fabia 5/5.
Te-ai uitat doar la stele sau ai vazut cum se deformeaza? Pentru ca la siguranta pasagerilor Logan si Sandero sunt de 4 stele, nu 2 stele. Este echivalentul a 5 stele de acum cativa ani.
Bai Gabriele, trebuie da fi prostan rau sa vorbesti de stele la Sandero. Si poti fi prostan si mai rau sa vorbesti de sandero cu 6 ani garantie la tabla si o musca rugina dupa 3-4, materiale de proasta calitate, geometrie de usi care iti mananca chederele, cutii de viteza cu probleme etc. Ai devenit expert in teste euroncap sau iti aperi tigaia sandero ? Normal, cand vorbesti de Skoda strugurii sunt acri dar ti-ar fi placut una. Par examplu, ia informeazate despre otelurile speciale forjate folosite de Skoda in structura auto. Fa-ti o cultura generala, citeste macar un ADAC sau un Autobild dupa care poti sa-ti pictezi enormitatile. Dacia vinde multe pentru ca sunt ieftine. Ieftin inseamna prost si slab calitativ. Exemplu, oricat de ieftin este Dusterul nu poate concura cu orice altceva pe piata din Anglia. De ce ? Pentru ca acolo clientul fata de tine mai este si educat. Drum bun in caruta personala !
Ce-mi place cand se agita lumea pe gratis. Si imi place si cand ma injura lumea fara sa ma cunoasca, doar asa, pe baza unui articol. Love it! Asta inseamna sa fii prostan 🙂 Dragul meu Vasile, am deja o Skoda Rapid din 2015. Deci strugurii sunt acrii sau nu? Si am si un Duster 2022, ca sa fie pachetul complet. Cat despre tabla folosita de Skoda, te invit sa vezi calitatea de pe Rapid. Usile sunt mai goale decat la un Logan din 2005. Voi astia care vorbiti de rau de Dacia, am impresia ca inca traiti in 1970, pe vremea batranei 1300.
Cum piula mea sa compari un Sandero 2 stele siguranta, garantie la tabla 6 ani si rugineste dupa 4, fiabilitate nota 5-6 cu o Skoda. La Dacia sudura este inca manuala, ce erau prosti sa investeasca in robotizare si tehnologie ? Bai, voi sunte-ti prosti sau nesanatosi la cap. Cred ca si una si alta. Bai tortomanilor, Skoda inseamna tehnologie si fiabilitate. Stati in rablele voastre si subventionati o industrie de mana a treia.
Sudurile la Dacia sunt robotizate….mai baga o fisa.