Vorbeam cu voi mai prin luna iunie despre ce masina pot sa-mi cumpar la 14.000 de euro. Noua. Revin cu un update si vreau sa vorbesc ceva despre noua achizitie.
Masina nu este pentru mine ci pentru parintii mei. Dupa un istoric nu foarte placut in care masinile familiei au fost Trabant, Dacia 1300 Break, Dacia Solenza (aia fara turometru, fara servo directie, fara ABS, fara airbag-uri) si o Corsa C din 2004, se intampla o schimbare importanta. Tata va conduce o Mazda 3 cu motorizare benzina 2.0 aspirat G122.
Da, bugetul nu a mai fost de 14.000, a mai crescut. Evident au crescut si pretentiile si am cautat mai multe modele. Am trecut de la a cauta Fiat Typo, Toyota Yaris sau Hyundai Elantra la modele compacte precum Corolla, Mazda 3, Kia Ceed sau Suzuki Vitara. Spun AM CAUTAT pentru ca eu le-am ales masina.
Dupa multa documentare, Mazda 3 ne-a placut cel mai mult si mi s-a parut cea mai interesanta masina. A contat si faptul ca tata isi dorea o japoneza, deci finala a fost intre Toyota, Mazda si Suzuki.
Am fost cu parintii sa vedem prima data Mazda 3. Am facut un drive test, ne-a placut foarte mult. Interiorul arata foarte bine, premium as putea spune. Scaunele sunt foarte confortabile, ai spatiu suficient in ea si totul iti lasa impresia de masina mult mai scumpa decat este de fapt.
Corolla era si un pic mai mai scumpa cu vreo 2000 de euro. Poate ca este mai fiabila decat Mazda (per total) dar interiorul a lasat de dorit. Usile se inchid cu un zgomot….de Dacie. Plasticul de la interior este mult mai slab decat cel de pe Mazda si mai urat. N-am inteles ce s-a intamplat cu Toyota ca inclusiv interiorul de RAV 4 (masina noua luata acum o saptamana de un coleg de la birou) este dintr-un plastic foarte ieftin.
Suzuki a iesit repede din finala cu modelul Vitara. Chiar daca era o masina mai mare si cu o garda la sol respectabila, nu ne-a placut. Pur si simplu.
Mazda 3 – echipare standard, n-am ales nici o optiune pentru ca nu aveam nevoie si oricum nici bugetul nu ne permitea. Ofera destule, chiar peste ce are tata nevoie. Doar o culoare am ales, Platinum Quartz.

Masina ofera in standard:
- HUD cu proiectie laser
- frana de mana electronica cu auto hold
- faruri Full LED cu spalator (mai putin luminile de zi sunt halogen, WTF Mazda)
- oglinzi electrice, incalzite si rabatabile electric
- display multimedia de 8.8 inch
- AC manual
- volan si schimbator din piele
- cotiera centrala
- scaune reglabile pe inaltime inclusiv la pasager
- airbag-uri la genunchi
- airbag-uri frontale, laterale si cortina fata-spata
- G-Vectoring Control Plus
- Sistem de asistenta la plecarea din panta
- Asistent inteligent de franare in oras inclusiv pietoni
- Sistem monitorizare unghi mort
- Sistem mentinere banda
- Pilot automat adaptiv
- Sistem inteligent de franare
- Sistem inteligent de asistenta la viteza
- Sistem control automat faza lunga
- Senzori parcare spate
- 8 difuzoare, Bluetooth, Android Auto si Apple CarPlay
Eu zic ca sunt destule dotari pentru un nivel de echipare standard. Iar pretul final a fost de putin peste 18.000 euro cu tot cu program rabla. Cat despre motorizare, stiti deja din articolul initial ca tata nu a vrut motor mic. Toata viata a avut masini cu motoare mici, plus ca nu este diferenta de consum. Acest 2.0 benzina aspirat are un consum real (vedeti testele de pe Youtube efectuate de Turatii.ro) intre 6 si 7% la 130km/h. Daca mergi cu 110-120km/h ai deja consum de diesel. In oras sigur o sa aiba un consum de 9-10%, dar Ford cu al sau motor de 1.0 EcoBoost are 12% in oras. Stiu ca il are un prieten.
Masina este fabricata in Japonia si are un termen de livrare de 7 luni. Este asteptata in luna iunie, dar problema este ca nu cred ca va ajunge atunci. Am discutat cu mai multi dealeri si oameni care si-au comandat masini in aceasta perioada, iar termenul de asteptare este si de 9 luni.
Sper ca pana in toamna sa ajunga masina si o sa revin atunci si cu un review. Pana atunci o sa astept. Sunt la fel de nerabdator precum tata. Stiu cat de mult si-o doreste si abia astept sa o aiba in fata portii. Intre timp…eu pilotez Megane-ul diesel.
Ai dreptate referitor la Toyota. Si in UK, când am intrat în mașinile din showroom, toate mi-au dat senzația de materiale foarte ieftine pentru banii care ii cer. Plastic foarte ieftin. Și mi s-a mai părut că nu au buzunare la uși prea mari, ba chiar mici.
Mazda îmi place mult, doar că eu am nevoie de o poziție ridicată la condus, din cauza unei probleme la coloană, și fiind înalt, ajung cu capul in plafon. Asta pentru că este construită într-un mod „sport”
Cum se face cu rabla in conditiile in care dureaza 7 luni pana ai masina noua?
Ramai 7 luni fara masina sau dai masina veche abia cand o primesti pe cea noua?
Eu am cumparat tichet rabla. Dar da, atunci cand se deschide programul rabla trebuie sa te duci sa dai masina. Ramai fara…
O masina buna la un pret rezonabil.Acum mai ramane… sa ajunga si in termenul previzionat.
9 luni zici… faci un copil pana atunci lejer 🙂
Sa o foloseasca sanatos!
si peste 7-9 luni pretul de achizitie va fi cu 1000 sau 2000 mai mic…sincer nu mi se pare normal. Consider ca nu este normal sa achizitionezi ceva cu x bani si sa fie livrat peste y luni cand acelasi produs va avea un pret mult mai mic… sau modelul respectiv va avea chiar un facelift. dar… asa merge piata, firma nu pierde niciodata nimic ei sa fie pe plus, ca la noi bani vin o data cu ploaia.
Ford 1.0 12 litri/100 km in oras??? Ceva nu se leaga ince zici, si am numai 2 argumente:
1. Al meu de 7.8 l/100km nu a sarit niciodata, si aici as avea ca scuzq ca nu locuiesc in Bucuresti. Dar astia 7.8 / 100 i-am „scos” vara cu AC pornit si in trafic in care 10 km ii faceam cam intr-o ora si cateva minute.
2. Inainte sa iau Ford am urmarit ceva review pe net cu un Ford 1.0 125 cai care avea undeva la 60.000 km si ziceau ca in Bucuresti avea 6.8 litri/100. Mi s-a parut optimist sa zic asa.
Totusi 12 litri la suta nu prea cred.
Sigur nici consumul ala cu care se lauda ei nu il scot.
Faina Mazda!
In Bucuresti nu ai cum sa scoti in oras mai putin de 10 decat daca ai diesel sau mergi….babeste. Eu pe Megane 1.5 diesel am 8 in oras. Alti prieteni cu 2.0 TDI scot 10-11% in oras. Opel Corsa E 1.2 tot 10 are in oras. N-ai cum decat daca mergi noaptea sa scoti consumuri mici in Bucuresti. Si cu Mazda o sa fie la fel.
Uite ca m-ai facut curios si am cautat mai multe info legate de consum la motoarele astea mici. Eu ma exclud pentru ca nu locuiesc in Bucuresti. Totusi gasesti posesori de 1.0 ecoboost 125 cai care dau ca maxime de consum prin bucuresti undeva pe la 8.5 litri / 100 km. Si asta in conditii de mers bara la bara cand mersul e mai mult stat deci acel batraneste nu se poate aplica.
Deci, ori toti astia mint de ingheata apele, ori afirmatiile tale nu sunt bazate pe suficiente surse.
Eu unul il cred pe amicul tau care scoate 12 litri/100km, ii cred si pe cei care scot 8.5 l/100km, cred si ce vad eu la al meu cu maxima de 7.8 l /100 km. Si daca este sa privesc per ansamblu, vad ca generalizarea pe care o faci cu motoare mici care consuma cat un 2.0 nu prea este potrivita pentru ca nu este general valabila.
P.S.1 intr-adevar cei care au 1.0 de 100 de cai zic ca e consumul mai mare pentru ca este mult mai lenesa masina.
P.S.2 Comparatia Benzina-Diesel este cam ca cea Mere-Pere chiar daca ambele sunt motoare/fructe sunt totusi diferite si au alte proprietati care pot sa iti fie pe plac sa unu prea. Diesel-ul este mai eficient deci o alegere corespunzatoare te face fericit. Benzinarul este mai putin eficient si de aici un consum mai mare. Asta nu inseamna ca un motor mic nu este ok pentru anumite persoane si anumite conditii.
P.S.3 Stii ca in F1 motoarele sunt mici (1.6 litri) si ca in 2021 au avut voie sa foloseasca maxim 3 motoare pe sezon pentru fiecare pilot. Fata de vechile motoare mari de 3 litri sau 2.4 litri, astea sunt minune a fiabilitatii, avand in vedere ce putere dezvolta.
Asa ca afirmatiile tale mai vechi cum ca un motor mic nu este fiabil nu pot fi generalizate pentru ca tehnologia a evoluat enorm. Si asta e valabil atat in competitii cat si pentru clasa „consumer”.
Uite ca m-ai facut curios si am cautat mai multe info legate de consum la motoarele astea mici. Eu ma exclud pentru ca nu locuiesc in Bucuresti. Totusi gasesti posesori de 1.0 ecoboost 125 cai care dau ca maxime de consum prin bucuresti undeva pe la 8.5 litri / 100 km. Si asta in conditii de mers bara la bara cand mersul e mai mult stat deci acel batraneste nu se poate aplica.
Deci, ori toti astia mint de ingheata apele, ori afirmatiile tale nu sunt bazate pe suficiente surse.
Eu unul il cred pe amicul tau care scoate 12 litri/100km, ii cred si pe cei care scot 8.5 l/100km, cred si ce vad eu la al meu cu maxima de 7.8 l /100 km. Si daca este sa privesc per ansamblu, vad ca generalizarea pe care o faci cu motoare mici care consuma cat un 2.0 nu prea este potrivita pentru ca nu este general valabila.
P.S.1 intr-adevar cei care au 1.0 de 100 de cai zic ca e consumul mai mare pentru ca este mult mai lenesa masina.
P.S.2 Comparatia Benzina-Diesel este cam ca cea Mere-Pere chiar daca ambele sunt motoare/fructe sunt totusi diferite si au alte proprietati care pot sa iti fie pe plac sa unu prea. Diesel-ul este mai eficient deci o alegere corespunzatoare te face fericit. Benzinarul este mai putin eficient si de aici un consum mai mare. Asta nu inseamna ca un motor mic nu este ok pentru anumite persoane si anumite conditii.
P.S.3 Stii ca in F1 motoarele sunt mici (1.6 litri) si ca in 2021 au avut voie sa foloseasca maxim 3 motoare pe sezon pentru fiecare pilot. Fata de vechile motoare mari de 3 litri sau 2.4 litri, astea sunt minune a fiabilitatii, avand in vedere ce putere dezvolta.
Asa ca afirmatiile tale mai vechi cum ca un motor mic nu este fiabil, nu pot fi generalizate pentru ca tehnologia a evoluat enorm atat in competitii cat si in clasa „consumer”
Daca intri pe grupul de Megane unde sunt eu, vezi consumuri de te doare capul. Toti vin acolo si spun ca lor le consuma 6 in oras si 3-4% la drum lung. Mananca cacat majoritatea. De ce, nu stiu, doar sa se simta ei bine. Ca vin eu si inca alti 100 de oameni si le aratam ca asa ceva nu se poate. Sunt convins ca pe grupurile oricarui brand se mananc mult rahat si multi mint in legatura cu consumul.
Si pe grupul de Mazda e fix aceeasi poveste. Toti se lauda cu consumuri extrem de mici, mai mici decat cele declarate de producator. Realitatea este alta. Dar daca un 1.0 modern consuma 6-7 in oras si un 2.0 modern tot benzina consuma 7-8 in oras, prefer 2.0 pentru acel litru in plus. Altfel se simte motorul ala. Dar repet, consumurile sunt mari cel putin in Bucuresti.
Eu am comandat tot o Mazda 3 dar sedan 150 cp, manuala ,greymachine cu toate dotarile, varanta Luxury, am dat avansul in 15 septembrie si trebuia sa vina in martie dar am fost sunat ca vine in februarie.Nu cred ca o sa astepti 9 luni, maxim 6 luni, s-a mai domolit criza de semiconductori.
Salut Cosmin,
Ti-a ajuns masina? Sunt curios sa povestim despre aceasta masina superba. Eu am comandat-o in 25.03.2022 si am platit avans de 10.000 lei. Dealer-ul din TM mi-a dat un termen de livrare pe 30 sept 2022. Am comandat versiunea G150 Plus manual, culoarea Soul Red Crystal binenteles.
Am uitat sa spun de placerea condusului, masina sta lipita de sosea in curbe si chiar trage daca vrei sa o calci .Eu de cand am luat-o o alimentez doar de la Mol cu benzina de 100. Daca te uiti pe site-ul mazda.ro scrie ca masina este o adevarata opera de arta pe roti. Eu ma declar super multumit de ea.
Salut Sorin, masina am ridicat-o in 8 februarie din Bucuresti de la BDT , au fost super profesionisti, recomand. Acum am 2000 de km, masina aceasta este exact ce mi-am dorit, silentioasa, rafinata, are un interior foarte calitativ. Consumul mediu pana weekendul trecut a fost 7.6. Weekendul trecut am fost plecat la Prislop la manastire si am resetat computerul de bord, am avut consum mediu 5.7 la 264 km. Am mers pe Hateg si m-am intors la Lugoj pe autostrada pe Deva. Are in consum bun. Eu sunt foarte multumit de ea. Masina a fost 24100 de euro cu discount si rabla. Am mai dat 2800 lei pe rabla. Am asteptat 5 luni. Am dat 4300 lei pe RCA si casco si 7230 lei pe rotile de iarna de la reprezentanta originale cu cauciucuri Nokian. Eu consider ca am facut o alegere buna. Masina aceasta este cea mai buna din clasa compacta. O zi buna.