În ciuda numărului mic de titluri exclusive și a serviciilor pe bază de abonament cu mai puține beneficii, Sony a reușit să livreze de două ori mai multe console de jocuri din generația curentă decât Microsoft. Mai mult, Sony a dominat piața consolelor încă de la PlayStation 2, iar de la lansare și până acum, PlayStation 5 a ajuns la 61.7 milioane de unități livrate. Ce e ciudat e că nici măcar Series S, consola de buget de la Microsoft, nu a reușit să stimuleze vânzările, Microsoft livrând în total doar 28.3 milioane de console Series S și X.
Compania a investit masiv în dezvoltarea Xbox Series S | X, atât în hardware și software, cât și în marketing, dar succesul s-a lăsat așteptat. Din surse neoficiale aflăm că Microsoft pierde în jur de 200 de dolari pentru fiecare consolă vândută și tocmai din acest motiv scoate în față tot mai des beneficiile Xbox Game Pass și alte servicii conexe, însă, în lipsa unei schimbări radicale de strategie, s-ar putea ca Xbox să rămână în umbră pentru mult timp de acum înainte. În plus, Microsoft nu mai are de ceva timp nici titluri exclusive, mulți dintre vechii cumpărători de Xbox alegând, din acest motiv, să migreze către PC sau PlayStation 5. Totodată, un alt dezavantaj al Xbox este lipsa prezenței oficiale în foarte multe regiuni. În România, de exemplu, Xbox Series S și X ajung pe canal neoficial, iar utilizatorii trebuie să apeleze la tot felul de artificii pentru a se abona la Game Pass sau a cumpăra jocuri în format digital.
Totuși, nici Sony nu o duce prea bine în ultima vreme. Ritmul de creștere a vânzărilor de console PlayStation 5 a scăzut simțitor în ultima perioadă, iar PlayStation 5 Pro, anunțat în urmă cu o săptămână, nu se bucură de o recepție prea bună din partea publicului, din cauza prețului prea mare și a lipsei unității optice.
Via Wccftech
Lasa un comentariu!