În primele șase luni ale anului 2024, utilizatorii români au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți folosind Revolut, marcând o creștere de 22% comparativ cu primul semestru al anului anterior. În aceeași perioadă, numărul total al tranzacțiilor realizate cu Revolut a crescut de asemenea cu 22%.
Conform studiului realizat de Revolut, care are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România, distribuția cheltuielilor pe categorii de bugete s-a modificat față de aceeași perioadă a anului trecut. Cheltuielile pentru divertisment au crescut de la 20% la 23%, devenind cea mai mare categorie de buget. Shopping-ul a rămas pe locul doi cu 17%, iar alimentele și produsele de larg consum au reprezentat 15% din cheltuieli. Alte categorii de cheltuieli au inclus transportul (9%), serviciile de alimentație publică (9%), serviciile turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%) și utilitățile (5%). Sănătatea, inclusiv cosmeticele și produsele de igienă personală, a avut cea mai mică pondere, cu 4%.
În ceea ce privește numărul tranzacțiilor, 27% au fost realizate pentru achiziționarea de produse alimentare, aceeași proporție ca în primul semestru din 2023. Divertismentul a reprezentat 16% din tranzacții, restaurantele și cafenelele 13%, shopping-ul 13%, transportul 11%, turismul 9%, utilitățile 4%, iar sănătatea 3%.
O tendință importantă observată de Revolut este creșterea utilizării cardurilor pentru plăți la terminalele auto-service și stațiile de plată, numărul tranzacțiilor în acest domeniu crescând cu 176%, iar suma totală a plăților cu 125%.
Un alt studiu realizat de Dynata pentru Revolut arată că 69% dintre români folosesc digital banking-ul pentru că este ușor de folosit și intuitiv. Alte motive includ economisirea banilor (42%), economisirea timpului (33%), posibilitatea de a face mai mult decât tranzacțiile bancare obișnuite (26%) și accesul la diferite bonusuri (26%).
Pentru a răspunde acestor așteptări, Revolut a lansat programul de loializare Puncte Revolut (RevPoints), care permite clienților să transforme punctele câștigate în beneficii precum mile de zbor, discount-uri la servicii turistice și reduceri la cazare. Punctele pot fi folosite și pentru plăți la comercianți care folosesc soluția de check-out Revolut Pay, oferind până la 20 de ori mai multe puncte.
În primele șase luni ale anului, cheltuielile medii lunare ale unui utilizator român au crescut cu 14%, ajungând la 1.910 RON. Divertismentul a înregistrat cea mai mare creștere (+25%), iar cheltuielile pentru alimente și turism au crescut cu 11% și 10%, respectiv. Singura categorie care a înregistrat o scădere a fost cea a utilităților, cu un regres de 2%.
Banca digitală Revolut, care este folosită tot mai mult ca un cont bancar principal de către utilizatorii din România, integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.
Bodo Gabor a zis
2023 sau 2024 ?
Cristian Răducă a zis
2024. Corectat. Merci