Intr-o lume a jocurilor dominate de grafica 3D, studiourile Vertex4 privesc in trecut, propunandu-ne pe data de 2 noiembrie 2007 (deci peste 3 zile) jocul lor de debut, SunAge, un RTS cu grafica 2D DX9. Poate unii ar descalifica din prima acest joc din cauza graficii invechite. Insa nu trebuie sa uite ca probabil cea mai buna strategie a tuturor timpurilor inca este StarCraft, un joc tot 2D.
Deci reteta succesului nu tine de grafica. Acestea fiind spuse, SunAge isi desfasoara actiune in viitorul indepartat, cand Sistemul nostru Solar este pe moarte. In acele timpuri oamenii – Federals – se lupta cu mutantii Raak-Zun (un fel de orci ai viitorului) pentru putinele resurse ramase. In mijlocul conflictului isi face aparitia o a treia rasa, mai evoluata, Sentinel, care nu ar avea nici un motiv real ca sa se lupte (resurse oricum nu mai erau, de ce sa atace Sistemul Solar).
Jocul pune la dispozitie patru resurse, si o multime de unitati, majoritatea cu doua functii, cladiri si upgrade-uri. Campania singleplayer are 24 de misiuni, si ne lasa sa ne jucam cu toate cele trei rasele jocului. Cum era si de asteptat, cerintele acestui joc sunt mai mult decat decente pentru ziua de azi: un sistem minim ar trebui sa aiba un procesor de 1.2 GHz, 512 MB RAM, 1 GB liber pe HDD si o placa video cu 128 MB, nu foarte performanta.