Supreme Commander a fost una dintre cele mai bune strategii in timp real ale anului trecut. Chiar cea mai buna daca ma intrebati pe mine. Si studiourile Gas Powered Games nu au stat deloc degeaba, si la aproximativ sase luni de la jocul original au scos si un add-on, Forged Alliance, care reprezinta subiectul review-ului de azi.
Principala aditie din Forged Alliance este noua rasa, Seraphim, extraterestrii a caror cale cea dreapta o urmau Aeon in Supreme Commander. Acestia creaza o bresa in spatiu cu ajutorul descarcarii tunului Black Sun de la sfarsitul campaniilor din jocul initial. Si ajung direct pe Pamant, bombardeaza toata planeta, si incep invazia.
Venirea Serafimilor dezbina vechile tabere, obtinandu-se doua aliante: umanitate si extraterestri. La oameni avem UEF-ul (lovit cel mai tare de invazia Serafimilor), majoritatea Cybran Nation-ului si factiunea din Aeon Illuminate care recunoaste pericolul Serafim. De cealalta parte, la extraterestri, sunt Serafimii, QAI (supercomputer-ul Cybran-ior, care isi decimeaza vechea tabara) si Order of the Illuminate (parte din Aeon care venereaza Serafimii pe post de zei).
In single player avem parte de o singura campanie, jucabila cu oricare dintre cele trei tabere ale umanitatii. Avem de parcurs sase misiuni care, la fel ca si in primul Supreme Commander, ni se dezvaluie treptat, sunt foarte bine puse la punct, si ofera un timp generos de joc.
Si pentru ca tot vorbim de single player, trebuie sa remarc lipsa acuta de filme, mai pregnanta ca in Supreme Commander. Avem parte doar de un singur film in adevarata putere a cuvantului, cel de deschidere, care prezinta invazia Serafimilor. Cu aceasta ocazie putem observa cele doua unitati de nivel patru de la Serafimi, despre care vom vorbi putin mai incolo. Mai este un filmulet la sfarsitul campaniei, insa deloc impresionant si complet ignorabil.
Pe langa Serafimi, Forged Alliance aduce unitati si cladiri noi pentru fiecare dintre cele trei tabere mai vechi. Astfel, UEF devine cea mai echilibrata, iar Aeon Illuminate sunt cei mai puternici dezvoltati la maxim.
In acest add-on vedem si o noua unitate de nivel patru pentru fiecare dintre vechii combatanti: UEF primeste Novax Center, cladire de control pentru un satelit de atac, indestructibil insa nu foarte puternic. Cybran Nation are Megalith, un robot paianjen si mai mare decat MonkeyLord, care poate si construi unitati terestre de nivel 2 si 3. Iar la Aeon Illuminate – Paragon, o cladire care genereaza masa si energie infinita (de aici si suprematia lor absoluta).
De partea noilor Serafimi avem trei unitati experimentale: Yolona Oss, lansator de super rachete nucleare, care poate gazdui doar o singura racheta, doborata de doua misile anti racheta, ce poate distruge toata baza inamica; Ahwassa, bombardier de mari dimensiuni, cu o mare putere de distrugere, insa vulnerabil din aer; si Ythotha, un robot mai puternic decat Galactic Colossus-ul de la Aeon, care trage si in aer, si care dupa moarte lasa o furtuna energerica distructiva in urma.
O alta aditie in Forged Alliance este sistemul de experienta al unitatilor. In functie de numarul de kills, acestea trec prin cinci niveluri de veteranitate, ce cresc viata cu pana la 50% si permit regenerarea. Acestea se aplica la orice unitate de lupta si tureta.
Si vechile unitati si cladiri au fost schimbate, in sensul ca unele au alta rezistenta, alti timpi de construire, alte cerinte. In principiu armele finale se construiesc mai repede, desi exista si cateva exceptii. Dar poate cea mai notabila accelerare a fost pentru focoasele nucleare si submarinele aferente. Iar artileriile iau mai mult pana la finalizare.
Alta schimbare observabila imediat este interfata jocului, mai finisata, mai colorata, si mai bine integrata in peisaj. Modul skirmish aduce noi feluri de joc (cu limite pe tehnologie, pe un anumit tip de unitati etc) si un AI imbunatatit, mai agresiv. Plus noi harti.
Si grafica a fost perfectionata, crescand numarul de poligoane, totul parand mult mai bine lucrat acum. Insa aceasta schimbare are ca efect si urcarea cerintelor de sistem, desi nu oficial. Insa un amanunt pe care l-as fi dorit inca din Supreme Commander, lipseste si la Forged Alliance, desi se regasea in Total Annihilation: epavele navelor distruse nu mai raman pe fundul apei.
Avantajul de a scoate un add-on la scurt timp dupa jocul original ar fi ca interesul pentru subiect este inca viu. Insa cei de la Gas Powered Games trebuia sa mai aloce cateva zile pentru testare si rezolvare a bug-urilor. Petru ca in Supreme Commander nu au fost probleme. Dar Forged Alliance te da afara din joc cand ti-e lumea mai draga, apar diverse artefacte grafice etc.
Per total un add-on foarte bun, la un joc deja excelent.
Tip: RTS
Data lansarii: 6 noiembrie 2007
Cerinte minime: Win 2000 / XP, 1.8 GHz CPU, 512 MB RAM, 8 GB pe HDD, 128 MB pixel shader 2.0 video card, DirectX 9.0c
Cerinte recomandate: Win 2000 / XP, 3 GHz CPU, 1 GB RAM, 10 GB pe HDD, 256 MB pixel shader 2.0 video card (GeForce 6800), DirectX 9.0c
Rating: 9
Wow sa fie chiar mai bun dekat seria command&conquer .lol
O sa incerc ,dar nu stiu dak o sa-mi ada bine pt ca sunt fan(la strategie)command end conquer