In urma cu doar cateva ore CEO-ul Tesla, Elon Musk, a anuntat Model 3, mult-asteptata masina electrica cu pret decent. Aceasta va costa de la 35.000 de dolari si va avea o autonomie de cel putin 350 Km. Ceea ce s-a prezentat acum e doar partea 1, urmeaza si alte detalii.
Iar ca sa va dati seama cat de dorita e aceasta masina, va spun doar atat: pana sa se dezvaluie masina deja erau 115.000 de precomenzi, in momentul de fata numar acestora a trecut de 130.000 si nu pare sa incetineasca. Inmultit cu 1000 de dolari pentru fiecare precomanda, Tesla are minim 130 de milioane de dolari asigurate. Inca un lucru: fiecare persoana poate precomanda doar doua Tesla Model 3.
Acum haideti sa vedem ce stim despre masina, ca asta e mai important:
- Lansarea va fi in 2017 pe final, cand incepe si productia. Livrarile vor incepe prin 2018. Pana atunci posibil sa mai aflam noi informatii.
- Autonomia va fi de minim 215 mile, adica 350 Km. Asa a spun Elon: „minim”. Ei vor incerca sa o imbunatateasca pana la lansarea finala.
- Cel mai „incet” model va atinge 100 Km/h in doar 6 secunde. Vor fi si unele mai rapide.
- Ca de obicei, vor exista si modele cu tractiune integrala dar si cu tractiune doar pe fata.
- Portbagaj atat in fata cat si in spate.
- In masina vor incapea „confortabil” cinci persoane.
- Plafonul masinii este din sticla.
- Are hardware-ul necesar pentru se auto-conduce din standard
- Ecranul de 17 inch in mod portret de pe Tesla Model S a fost inlocuit aici cu unul de 15 inch in mod landscape. Nu exista indicatoare de bord.
Si cam atat despre masina. Tesla a mai anuntat ca pana la finalul lui 2017 va dubla numarul de statii de incarcare. La fel, vrea sa dubleze si numarul de service-uri si dealeri. Puteti vedea masina mergand pe pista aici.
Ce ziceti, merita 35.000 de dolari? Eu cred ca da.
o Intrebare. Masina are o autonomie de 350 km dar in cat timp se incarca?
Imi dau si eu cu parerea, la o statie tesla probabil undeva la 80% in 20 de minute.
Si se livrează si in România? Sau doar …
nu stiu daca merita, dar cu siguranta devine mai accesibila. Adica deja costa aproape de un nissan leaf care are o autonomie reala de vreo 80 de km daca mergi calm si vreo 50 daca mergi ceva mai agresiv (cel putin asa e cea pe care o are univesitatea la care sunt eu).
Ala e Leaf din prima generatie.
Ai dreptate, dar nici modelul 2016 nu se apropie de 350 de km. Din ce am vazut, e estimat la 170 km cu o incarcare completa.
La prima generatie cand il scoti din priza estimeaza 150 km. Dupa primul km, estimeza intre 80 si 90 de km ramasi.
Nu vreau sa comentez din perspectiva „strugurii sunt acrii”, insa mie personal nu-mi place deloc consola centrala.
Nici la Model S nu mi-a placut. Dar am inteles atunci ca nu existau display-uri decat drepte, acum exista tehnologia necesara pentru a implementa display-uri curbate. Ar fi putut integra mai frumos acea tableta.
Plus ca mie sincer mi se pare urate rau bordurile fara ceasuri sub volan. Inclusiv cele cu ceasurile de-asupra volanului cum practica Peugeot in prezent mi se par urate.
Mie mi se pare ca au incercat sa reduca din cost cat mai mult. de aia au pus o tableta acolo. Ecran curbat si alte briz briz-uri ridicau pretul.
Ce nu mi-a placut la modelul S e ca ecranul acela, pe cat de mare si frumos era, mereu sta murdar de amprente grasime si orice mai ai pe maini. In fine, asta e problema oricaruni touchscreen pana la urma, nu e masina de vina.
da e frustant sa trebuiasca sa iti misti capul pentru orice vrei sa pornesti/opresti cand conduci.neavand butoane,la care le poti memora pozitia. dar si pentru a vedea viteza e deja strigator la cer
nu ma astept la un bord cum are bmw i3,dar sa fie ceva macar
Mi-e groaza sa ma gandesc la cuptorul din masina cand ai plafon de sticla.
Plafoanele de sticla sunt tratate atermic + filtre UV. Sunt o multime de masini cu plafon panoramic si in ziua de azi.
Tesla Model 4 va fi pe GPL, iar data de lansare decembrie 2099.
Urmatorul model va fi model Y