V-am spus ca planul pe 2018 este sa testam si cateva masini. Incepem cu Dacia Duster 2018 si vom continua cu una electrica, sper eu.
Weekendul acesta testam Duster 1.5 DCI 4×4 cu cutie manuala, urmand ca weekendul viitor sa testam aceeasi motorizare insa 4×2 cu cutie automata EDC. Review-ul va fi unul singular, care va cuprinde ideile desprinse din testarea ambelor variante.
Voi aveti vreo curiozitate legata de prima masina romaneasca dotata cu keyless go? 😀
Masinile sunt primite spre testare de la Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan).
Alex a zis
Duster 1.5 DCI 4×4 cu cutie manuala, nu?
Darius J. a zis
Da da, am corectat. Mersi.
Nu exista combinatia 4×4 si automata, din pacate…
bogdan ignat a zis
Nu au 4×4 automata ! N-ar face romanii ceva cu cap nici batuti…
Alex a zis
De ce mai ieftina cu 5000 de eur in Germania? 😀
Darius J. a zis
Ma indoiesc, ne dai detalii?
Alex a zis
Sigur 🙂 https://www.dacia.de/dacia-duster.html versus https://www.dacia.ro/gama-dacia/modele/duster.html
Alex a zis
In Franța, diferența e și mai frumoasă – https://www.dacia.fr/gamme-dacia/duster/ Prestige Tce 125 4×2 Orange Atacama pleacă de la 11 990,00 € față de 18450 la noi… Trebuie că pe măsură ce se îndepărtează de Mioveni devine mai ieftină 😀
Alex a zis
Se pare ca nu merge sa trimit link in comentariu, intra pe dacia.de si vezi direct pretul de pornire pentru noul Duster la ei (Deutschlands günstigster SUV schon ab 11.290,- €¹)
ANV a zis
Vezi ca pe site-ul din germania e varianta cu motor benzina aspirat SCe 115 4×2, in echiparea Access, incepand cu 11.290 euro, dar specifica mai jos (prin asterisc) ca „momentan nu este disponibil motorul”.
Pe site-ul din romania, prima varianta de configurare incepe cu motor diesel 1.5 dci 110, in echiparea Essential, incepand cu 14.550 euro.
Daca vrei o comparatie, uite preturile pentru versiunea 1.5 dci 110, 4×2, in echipare Confort: 15.700 euro in Germania vs. 15.500 euro in Romania.
Mai credeti mult legendele cum ca in Germania Dacia e cu 5000 de euro mai ieftina? Doh.
Vali a zis
Interesant! Faci si o prezentare video? Ma intereseaza parerea ta despre dotari si calitatea materialelor din interior. Eu am urcat in vechiul Duster si am fost dezamagit.
Darius J. a zis
Poate una scurta la interior, as merge pe poze si text mai mult.
George a zis
Sincer ma intereseaza calitatea materialelor si cat de comfortabila este. Dar oare dece fabrica usor, usor se indeparteaza de Romania, pe bune noi nu mai stim sa facem nimic in tara?
Marius a zis
Asteptam Dacia electrica. Pana atunci sa testezi o masina cu motor termic in anul 2018 mi-se pare un fel de arheologie auto. Vorbim de aceeasi tehnologie ca acum 30 – 40 de ani la care se adauga un player de 300 de EURO pe eBay, o camera analogica pe spate (vreo 20 de EURO m-a costat pe mine) si vreo doi senzori de parcare. In rest vorbim de aceeasi tehnologie veche bagata pe gatul credulilor.
Sper sa vine si ziua in care site-urile de tehnologie nu vor mai promova sub nici o forma masini cu motoare termice.
Cu cat renuntam mai repede la aceasta ciuma cu atat mai bine pentru toata lumea.
xtz a zis
Iar a aparut oligofrenul de serviciu de pe ArenaIT cu aceleasi texte repetate la nesfarsit obsesiv-compulsiv.
Vezi ca intre timp Musk a inceput sa vanda manele gen aruncatoare de flacari ca sa tina compania pe linia de plutire in timp ce in fabricile Tesla se asambleaza la mana baterii electrice ca in evul mediu, iar tu vorbeste de arheologii auto.
Marius a zis
Dupa cum i-am promis lui Darius anul asta nu mai raspund specimenelor comentatoare, insa afirmatiile neadevarate trebuie combatute:
– bateriile nu se mai asambleaza manual de la inceputul lunii decembrie 2017, acum stiu ca presa de profil inca marsaluieste cu porcaria asta insa nu toti oamenii sunt spalati pe creier, unii mai si citesc inainte sa deschida gura
– Elon detine mai multe companii printre care si un start-up (The Boring Company – dupa cum ii spune numele se ocupa cu Boring – a sapa si nu manual ci cu TBM si nu in gradina ci pe sub oras) pentru finantarea caruia a lansat mai multe campanii printre care si cea despre care vorbeste si dezinformatorul de mai sus.
Razvann a zis
XTZ,bati campii la greu si te cam bagi singur in seama.Este cat se poate de evident pentru orice specie cat de cat ganditoare ca motorul electric este viitorul.Absolut toti constructorii din piata auto au modele electrice sau au in plan unele.
sciuro a zis
Pentru povestitorii priceputi de mai sus am niste intrebari: cand ziceti ca viitorul este dotat cu motoare electrice, la ce motoare va ganditi? Asincrone, sincrone cu reluctanta, sincrone cu magneti permanenti sau de care? Similar, stocarea energiei cum o vedeti: cu baterii cu acid, cu saruri, cu pile de hidrogen sau super-capacitoare. Statiile de alimentare cum or sa fie? Si o pot tine tot asa pana va dati seama cat mai avem pana cand povestile voastre se vor reflecta putin si in realitate. Desigur insa ca aveti dreptul sa visati frumos, somn usor…
bogdan ignat a zis
Momentan inca se lanseaza mai multe masini „termice” decat „electrice” ! Si asta datorita faptului ca acumulatorii sunt inca foarte scumpi si de capacitate limitata ! Trendul se va inversa spre sfarsitul anilor 20 ! Cu siguranta in 2030 productia de”termice” va fi istorie in mare parte…Si trecerea va fi foarte rapida -in 2-3 ani !
Razvann a zis
Nenea Sciuro,care este relevanta postarii tale.Sa ne arati cat de priceput esti in cautarea pe internet?Da,Bogdan Ignat,momentan sunt lansate mai multe masini termice ,dar motivele sunt usor diferite.Incearca tu sa inchizi peste noapte industria petroliera si sa schimbi o intreaga industrie auto pe umerii careia s-a construit bunastarea occidentala actuala.Totul se petrece in timp si o sa vina un moment cand lucrurile vor sta invers.Deocamdata se renunta treptat la motorina.Toyota de exemplu marseaza puternic pe hybride si renunta aproape total la comercializarea motorinei in Romania.Astia anti-electrice scoateti capul din nisip si uitati-va la tendintele actuale si la fiecare producator din industria auto.Mai era un prost pe aici care ne explica el ca poluante sunt electricele,de parca nu a auzit de metode alterrnative de obtinere a energiei electrice.
Razvann a zis
https://playtech.ro/2018/energie-regenerabila-carbune-europa/
bogdan ignat a zis
Sa ne intelegem ! Producatorii auto NU sunt exploatatori de materii prime sau producatori de combustibili ! Ei doar produc masini ! Si Toti lucreaza pt propriul profit ! Deci in momentul in care costurile masinilor electrice vor ajunge la cel al termicelor sau mai jos vor trece cu totii in cealalta barca ! Ii doarr pe cei de la VAG sau Merc sau Honda in spate the Shell sau Chevron ! Sa nu o dam pe teoria conspiratiei aici ! Iar Japonezii sunt departe de materii prime oricum…
xtz a zis
@razvann – nu stiu care dintre noi bate campii si se baga in seama, ca daca ai fi urmarit si alte contre intre mine si Marius, ai fi stiut ca nu am nimic cu masinile electrice, din contra, abia astept ca tehnologia sa devina mainstream si sa-mi cumpar una. Asta este viitorul, indiscutabil.
Dar ce ma enerveaza pe mine e faptul ca Musk (un fel de Steve Jobs)si Tesla (Apple) au devenit pomul laudat pentru creduli, tot promit marea cu sarea dar a ramas doar vrajeala de ei, toata lumea asteapta ca ei sa livreze si noi ramanem cu asteptarea, iar pacalici precum Marius inca pun botul la departamentul de marketing si PR Tesla, iar daca te pune naiba sa zici lucrurilor pe nume sau probleme pe care chiar si Musk le recunoaste uneori, acestia incep sa faca spume la gura ca le-ai jignit zeul suprem. Si asa apar specimene gen Marius care el e suparat ca de ce se promoveaza masinile cu motoare termine, in conditiile in care nu exista inca alternativa reala la masinile (si infrastructura) cu motoare termice.
sciuro a zis
@Razvann: Bine unchiule dar de unde stii ca nu domeniul in care lucrez, respectiv bruma de industrie din Romania, este sursa de informatii? Sau daca chiar crezi ca este internetul mai rasfoieste si tu internetul ca sa vezi cate probleme sunt. Ca sa nu mai zic ca Toyota, care este in primii zece producatori de electrice (primul fiind Renault-Nissan) si si-a retras participatia de la Tesla (care uite ca nu este prima firma: https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2017/05/01/who-is-the-worlds-leading-ev-marker-no-its-not-tesla/#2dc939313912), este deja la a treia generatie de baterii si generatiile nu sunt compatibile intre ele (a se citi piesele de schimb). Mai trebuie sa treaca apa pe Dunare pana ajunge si omul de rand ca mine sa aiba acces la o masina electrica. Si asta pentru ca de exemplu Siemens (unul dintre producatorii principali de motoare electrice) marseaza pe reluctanta dintr-un motiv foarte simplu: magnetii permanenti inseamna dependenta de pamanturile rare din China, la ce preturi vor muschii lor. Si apoi bateriile, de exemplu Hyundai marseaza pe pila cu hidrogen, care este mai usor de realimentat. Insa nici cele pe baza de doua saruri nu sunt imposibil de realimentat (dureaza de cca. 2 ori mai mult decat alimentarea obisnuita). Cat despre masinile Tesla, mult succes sa le realimentezi intr-un timp rezonabil 🙂 Doar daca o incarci noaptea in garajul de la ipotetica vila personala si mergi numai prin oras, poate sa merite… sa intri in rand cu cocalarii care se dau mari ca au deja masini electrice 🙂
Marius a zis
Multa dezinformare, asa ca se impun cateva clarificari:
– Contrar conceptiei stupide a unora, Tesla NU ARE DEPARTAMENT DE MARKETING si nu investeste in publicitate. Unul din principiile aplicate de Elon la Tesla este acela de a investi tot in produs (produs ce ulterior se vinde singur), comparativ cu a investi ceva in produs si restul in marketing. Insa pentru unii este foarte greu sa se documenteze inainte de a deschide gura si de a compara mere cu pere (Tesla – NO MARKETING cu Apple – NUMAI MARKETING)
– TESLA NU ARE PROBLEME CU PRODUCEREA BATERIILOR pentru Modelul 3 si BATERIILE NU SE PRODUC MANUAL, oricum trebuie sa fii destul de …( slab informat) sa crezi ca ai putea sa produci la infinit subansamble manual. A existat o perioada cand o parte din baterii erau produse manual, asta inainte ca toate liniile sa fie complet functionale.
– Contrar cretinatatii din media, Tesla testeaza deja Modelul 3 dual-motor iar primele modele vor ajunge la clienti in urmatoarele luni. Cum poate o companie sa isi imbunatateasca unul din produse cand conform pietii nu poate sa il produca? Ganditi inainte de a comenta ca …
– Pana in prezent au fost produse undeva peste 11000 (da 11 mii, sau 11K) de masini Model 3 si conform unor estimari din domeniu vorbim de un rating de ~3000 de masini pe saptamana, asta in conditiile in care cele doua linii de asamblare sunt gandite sa produca undeva la 5000 de masini pe saptamana. Deci deja functioneaza cu peste 50% din capacitate.
– Cica Modelul 3 nu e de gasit in conditiile in care netul este plin de review-uri si sunt zeci de canale care trateaza subiectul (Cateva dintre ele:
https://www.youtube.com/channel/UCbEbf0-PoSuHD0TgMbxomDg
https://www.youtube.com/channel/UCMFmrcGuFNu_59L0pHcR0OA
https://www.youtube.com/channel/UCLdTYHvdML-EXsPeiiYJLqA
https://www.youtube.com/channel/UCNX6A–KWiqE_F45EcPqmNw
https://www.youtube.com/channel/UCry4jW5bcj9DIs7ZwA95Ylw
https://www.youtube.com/channel/UCWVscyO-FK-JsjI7Q7ycPpA
https://www.youtube.com/channel/UCKbDEprVG5dZPBe5tCHFEgA)
Pentru cei care vor informatii reale despre Tesla si in general despre masini electrice, recomand:
– https://www.teslarati.com/
– https://electrek.co/
xtz a zis
„Multa dezinformare…” – da stiu, tot ce nu este in asentiment cu Tesla inseamna automat dezinformare si conspiratii. Medicamente, medicamente…
„Tesla NU ARE DEPARTAMENT DE MARKETING..” – da, hahaha, deci o corporatie in SUA cu capitalizare de miliarde de $ cu multi actionari si care traieste din vanzari, nu are departament de marketing, hahaha, asta ca sa va dati seama cat de naiv este individul. Recunosc, Tesla are un marketing mai inteligent, prin canale „neoficiale”, prin bloguri si alte canale de fanboys. Tesla nu are nici departament de Public Relationship, de aceea Musk e omniprezent pe Tweeter si face spume la gura cand apare vreun review cu problemele Tesla, tocmai ca nu-l intereseaza partea de PR.
„Cica Modelul 3 nu e de gasit in conditiile in care netul este plin de review-uri si sunt zeci de canale care trateaza subiectul” – ia zii, tu ai zis ca esti pe lista de asteptare si ai dat avans pentru Tesla Model 3, ti-a venit masina? Sa ne faci si noua o poza cand iti vine masina, dar cred ca mai avem muuuuuuuuuuuuult de asteptat. Eu daca vreau acum sa-mi cumpar BMW i3 sau Leaf, sau Golf electric, ma duc pur si simplu si-l cumpar, nu stau pe lista kilometrica de asteptare cu anii.
Pentru cei care vor informatii si mai reale despre ce este cu adevarat Tesla si problemele grave de calitate, toate aceste problemele zise de insideri Tesla, angajati,ingineri( nu Gigel care a auzit si el un zvon), ori teste documentate cu video, vedeti mai jos:
business.financialpost.com/transportation/autos/insight-build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say
https://www.carscoops.com/2018/02/review-claims-tesla-model-3-panel-gaps-can-see-mars/ – citez: Model 3 has gaps that you can see from Mars
Marius este exact ca individul ala care cu toate dovezile din lume cum ca pamantul este rotund, el inca e convins ca pamantul este plat. Dude, cauta niste ajutor de specialitate, chiar ai nevoie.
Si ma repet, contrar a ceea ce crede Marius, eu chiar imi doresc ca Tesla sa reuseasca, dar manelistul ala de Musk a inceput cu o idee buna, a dezvoltat-o pana la un punct, dupa care a luat-o pe aratura cu alte capricii gen Space-X, Hyperloop, sau idiotenii gen aruncatoare de flacari, asta in conditiile in care Tesla are inca o gramada de probleme de rezolvat. Ok, inteleg ca esti pasionat si de alte lucruri, dar rezolva-ti intai problemele business-ului principal si dupa ce acesta devine stabil si profitabil poti redirectiona fonduri si energie catre alte afaceri secundare.
Marius a zis
Multe neadevaruri provenite din lipsa de informare si de cultura generala:
– Elon a infiintat intai Space X (2002 conform site-ului oficial) dupa care Tesla (2003, mai precis pe 1 iulie)
– Tesla chiar nu are departament de marketing, nu exista reclame, nu exista nimic din modul clasic de promovare sustinut la altii cu banii de R&D. Exista posesori de Tesla care promoveaza brand-ul, exista cimpalaci care incearca sa faca contrariul si exista o multitudine de interese in special pentru ca Tesla sa nu reuseasca.
– Tesla are departament de PR, chiar unul destul de bine pus la punct.
– Pentru livrarile de Model 3 au prioritate cei care detin deja o Tesla, si cei care locuiesc in SUA. Asta am stiut-o de la inceput si nu ma deranjeaza sa astept, oricum mai am de strans bani intre timp.
– Probleme de calitate la Tesla au fost invocate de toti asa zisii experti de cand exista compania si pana astazi. Sunt acele probleme platite cu bani grei si de obicei un astfel de expert care sa iasa in fata costa enorm de mult, as putea spune ca omul deja poate sa iasa la pensie dupa. Daca au existat vreo data probleme de calitate sau nu, nu stiu, ceea ce stiu e ca in afara de mici probleme cu vopseaua (probleme care apar la 99% din masinile vandute azi) altceva concret nu am auzit. A fost in urma cu cativa ani si o emisiune TopGear in care se prezentau problemele Tesla si cum masina este atat de proasta si ca sunt mari probleme cu bateria la temperaturi scazute, insa in realitate Tesla a demonstrat ca cei de la TopGear nici macar nu au mers cu masina prin acele locuri ce sa mai zici de frig.
– Elon a lansat ideea de Hyperloop si atat, nici una din companiile lui nu se ocupa cu asa ceva. Ce a facut insa a fost ca in cel putin doua randuri, Space X sa organizeze un concurs pentru testarea capsulelor pentru Hyperloop.
In concluzie, inainte ca o astfel de problema sa fie cat de cat probabila as vrea sa o vad semnalata in mai multe locuri si nu doar in media cu profil economic sau auto. Iar pentru cei care citesc dezinformarile individului de mai sus, nu pot decat sa va indrum sa cititi din mai multe surse inainte de a trage o concluzie. O problema majora nu are cum sa fie tratata doar de o parte din media.
xtz a zis
Toata presa dezinformeaza, teorii conspirationiste peste tot, oricine e de vina pentru problemele Tesla, numai ei nu sunt. Acum cateva luni ziceai la fel ca presa dezinformeaza si ca productia de model 3 e on schedule, intre timp Model 3 ia-l de unde nu-i, lista de asteptare e la fel de kilometrica ca acum cateva luni, probleme grave de calitate si baterii asamblate manual ca inainte de marea revolutie industriala.
Din ciclul vrem sa fim ecologisti dar nu avem cu ce…
Hai pa ca m-am plictisit, vino cu alte aberatii ca la astea nu mai pune botul nimeni.
Razvann a zis
Bogdan Ignat Costul masinilor electrice se apropie destul de mult cu al celor termice,nu sunt egale inca,dar principalul motiv este ca cele electrice nu sunt produse in masă,productia e mica iar cand productia si vanzarile vor creste si pretul o sa scada.Nu e vorba de nicio teorie a conspiratie,dar dupa 150 de ani de termice nu poti schimba infrastructura,mentalitatile,profitul si obiceiurile peste noapte.Industriile petroliere si auto sunt cele mai influente din lume si merg mana in mana.In momentul in care petrolul nu o sa mai fie profitabil,abia atunci electricele or sa fie mainstream.XTZ,nu stiu de ce te-ai saturat tu si nici nu ma intereseaza,cert este ca Tesla este in fruntea cercetarii si productiei auto electrica.
alin a zis
io sper ca 90% din test nu e pe asfalt. altfel trebuie sandero.
Darius J. a zis
Nope, noroi 20-30 cm, gheta de nu puteai sa stai in picioare si zapada pe alocuri. E ok? 🙂
Pe asfalt mergem cu EDC-ul. 🙂
Pacala a zis
Masinile astea sunt gunoaie,tabla 0,rugina apare in 2 ani,la capota fereasca sfantu se vad balamalele 🙂 pentru mine nu exista firma asta!
Alin a zis
Crezi ca e cazul doar la Sandero ? Nope….tot ce inseamna clasa ieftina si medie sunt facute cat mai usoare, ieftine, rentabile etc.
xtz a zis
Marius, mai schimba si tu placa ca la tine toate comentariile incep cu „Multa dezinformare”, „Multe neadevaruri”. Asta este chiar lipsa crasa de imaginatie lol
„Elon a infiintat intai Space X (2002 conform site-ului oficial) dupa care Tesla (2003, mai precis pe 1 iulie)” – eu ti-am mai zis tie ca esti analfabet functional si nu intelegi exact substanta textului, era vorba de main core bussines si nu cand s-au infiintatat companiile. Ideea e sa-si dezvolti business-ul principal dupa care investesti in alte afaceri adiacente pentru ca Space X momentan nu aduce bani, din contra.
„Pentru livrarile de Model 3 au prioritate cei care detin deja o Tesla, si cei care locuiesc in SUA.” – deci Tesla nu are probleme cu productia, dar de fapt are, ca altfel gaseai masina pe toate pietele.
„Probleme de calitate la Tesla au fost invocate de toti asa zisii experti de cand exista compania si pana astazi.” – iar intelegi doar ce vrei tu. Frate, FUCKING FOSTI ANGAJATI TESLA au expus problemele de calitate, ce dovada mai veridica vrei? La tine orice nu e magulitor despre Tesla este conspiratie sau au fost oameni platiti ca sa zica ceva. Deci pe considerentul asta inseamna ca nici la Volksvagen nu au fost de fapt probleme cu falsificarea emisiilor, ca doar ce ajunsese grupul VAG ca prim producator mondial de autoturisme in acel an depasind Toyota, deci si acolo este o conspiratie impotriva VW, la fel si in cazul TAKATA cu airbag-urile care au omorat oameni, si acolo este o conspiratie, airbag-urile sunt in regula de fapt si nu a murit nimeni din cauza lor, au fost oameni platiti sa se prefaca morti, doar ca sa afecteze reputatia TAKATA.
In rest, regurgitezi aceleasi texte de PR ale Tesla vazute la o groaza de la alti fanboy pe site-uri internationale.
La partea cu „lipsa de cultura generala”, mai bine iti vezi de treaba, crede-ma ca te bagi intr-un domeniu la care nu ai cum sa imi faci fata.
Hai ca devii chiar amuzant in prostia ta, dar o sa ma opresc aici ca deja m-am plictisit sa te tot trolez, te mai intarat si cu alte ocazii cand ma plictisex, deci tineti aproape.