In general producatorii de jocuri video creaza jocuri ce pot fi portate pe sisteme multiple si le lanseaza in acelasi timp pentru a avea incasari mai mari; din pacate acest lucru duce la portari slabe ce nu folosesc la maxim nici unul dintre sistemele pe care sunt lansate. Exista desigur si exceptii precum Madden al celor de la EA insa experienta si resursele companiei si-au spus cuvantul. Daca stam sa ne uitam la jocurile foarte bune ale anilor trecuti vom vedea ca au fost lansate doar pentru o platforma (Gears of War, God of War 2, MotorStorm, Halo 2).
THQ, producatorii recentului S.T.A.L.K.E.R. si posesorii licentei WWE anunta ca planuiesc sa lanseze fiecare dintre titlurile sale viitoare doar pe o singura platforma folosind astfel la maxim capabilitatile oferite de fiecare platforma in parte.
CEO-ul THQ, Brian Ferrell, a spus celor de la GamesIndustry.biz ca „nu doresc sa simplific excesiv lucrurile insa in trecut o multime de publisheri, inclusiv noi, spuneau „Hai sa facem un joc si sa-l distribuim pe toate platformele”. Strategia noastra curenta se rezuma la tipuri diferite de continunt segmentat pe baza utilizatorilor platformei”.
Per total aceasta schimbare de viziune ar putea duce atat la vanzari mai mari dar si la jocuri mai bune. Ramane insa de vazut in ce masura va fi respectata aceasta viziune.