Avem in fata un RPG Hack & Slash destul de reusit, bazat pe mitologia greaca, cu influente egiptene si asiatice. Grafica este la nivelul anului 2006, insa nici pe departe la fel de demanding ca in celelalte RPG-uri ale momentului (ma refer la Oblivion si Gothic 3). Primul lucru care atrage este miscarea vegetatiei la trecerea personajelor prin ea… iar putin mai tarziu in joc incanta felul in care mor monstrii de level mic (sunt aruncati de lovituri puternice, se rostogolesc, se lovesc de pereti, se dezmembreaza si afecteaza vegetatia in cadere). Filmul de deschidere e foarte bine facut, cu engine grafic propriu.
Campania single player este bine conturata, inchegata si foarte liniara. Nu ai unde sa te ratacesti, fiecare zona fiind relativ mica si clar delimitata. La crearea caracterului nu se poate alege decat numele, culoarea tunicii si sexul. Cam putin ar spune unii, dar imediat ce incepi sa joci (mai exact cand avansezi la nivelul 2) ti se ofera optiunea de a te specializa in una dintre cele 8 Mastery Schools: Warfare, Defense, Hunting, Rogue, Earth, Storm, Nature si Spirit. Cu fiecarte nivel primesti 2 puncte pentru primary stats (health, energy, strength, dexterity si intelligence) si 3 pentru skill-uri (care sunt specifice fiecarei rase, bine echilibrate, pasive si active). Partea frumoasa a jocului e ca la nivelul 8 poti sa te specializezi pentru a doua oara si sa alegi una dintre cele 7 specializari ramase. Iar daca nu esti multumit cu ce ai ales sau cum ai distribiut skill points-urile, in orasele mari te intalnesti cu NPC-uri (Non Player Characters) care contra cost te dezvata de tot ce nu esti multumit. Experienta se acumuleaza tot liniar, nu ca in alte jocuri cand primele nivele le faci imediat si pe urma te plictisesti.
Alt aspect interesant este continuitatea taramului. Si in cazul pesterilor se pastreaza continuitatea, intrarea in acestea facandu-se prin coborarea directa, neintrerupta de vreun load.
Desi cuvantul Quest face parte din titlu, quest-urile jocului sunt simple si poate prea clare si prea scurte. AI-ul este de nivel mediu si nu necesita tactici speciale pentru a avansa in joc. Nerecomandat pentru cei ce vor si sa isi puna mintea la contributie putin.
Armele sunt multe ca numar, insa putin diversificate. Ne jucam cu sabii, topoare, buzdugane, sulite, arcuri si staff-uri. Insa fiecare tip de arma (ex Double Axe) are 3 variante (de ex fier, bronz, cupru – pentru arme melee). Totodata ne jucam cu arme broken, normal, magic, rare si set (suna cunoscut nu?). Jocul vine in ajutorul player-ului putand filtra anumite categorii (nu-ti mai arata broken items de exemplu). Pentru a imbunatati item-urile, jocul dispune de o serie de rune pieces care pot fi adaugate la diverse arme (numai un tip de rune per item si in total 3 sau 5 pieces per item, pana la completarea rune-ului). Inventarul este insuficient initial dar ai parte de upgrade-uri repetate. Insa modalitatea in care jocul aranjeaza obiectele in inventar este total haotica, fiind nevoie de rearanjari manuale repetate pentru a utiliza tot spatial alocat.
Bonusurile jocului sunt modurile de multiplayer si editorul de misiuni si campanii. Multiplayer-ul ofera si modul cooperativ, mod in care player-ii isi aleg caracterul din singleplayer, fac serverul, joaca din punctul in care au ramas in campanie, eventual trec de zone care erau prea grele in single, iar progresul se salveaza si in cadrul campaniei singleplayer.
Si acum la partea mai putin placuta: bug-urile. In primul rand aveti grija ce drivere video folositi. Din experienta pot sa spun ca jocul nu merge cu Detonator 44.03. Forceware 91.31 insa n-ar probleme. Pe langa obisnuitele crash-uri in Windows (care cel putin sunt destul de rare in continuitatea jocului dar abunda la load game), intalnim alte cateva elemente mai mult sau mai putin suparatoare. Astfel meniurile devin semitransparente in anumite zone, dispare harta, dispare mediul (devine negru), sunetul se intrerupe in timpul dialogurilor. Si cel mai suparator: pierzi caracterul (e un fisier care contine toata informatia despre caracter, si care uneori se … goleste).
Tip: RPG Hack & Slash
Data lansarii: 26 iulie 2006
Cerinte minime: Win 2000 / XP, 1.8GHz CPU, 512MB RAM, 5GB pe HDD, 64MB GeForce 3 sau ATI R8500 (pixel shader 1.1), DirectX 9.0c, 16 bits Sound Card
Cerinte recomandate: Win XP, 3GHz CPU, 1GB RAM, 5GB pe HDD, 128MB GeForce 6800 sau ATI X800, DirectX 9.0c, Creative X-Fi
Rating: 8.5
Tanatos a zis
Nice … real insightful … shi apropo.ro … veni vorba de bug-uri … se mai intampla k personajul sa-tzi „inghetze” fara vreun motiv legat de gameplay 😉 … trecand peste bug-uri … caractere pierdute shi toate cele [mi s-au intamplat toate :P] incercatzi shi add-on-ul „Immortal throne” … merita 😉 … Peace!