De cand a fost lansat Uber nu am mai urcat in nici un taxi. Mai nou am inceput sa folosesc Taxify pentru ca este mai ieftin. Cu siguranta stiti si voi diferentele dintre Uber/Taxify si un taxi clasic in care nu ai nici o siguranta.
Se pare ca cineva nu este de acord cu Uber/Taxify si vrea sa le interzica. Da, este vorba de Primaria Capitalei. Conform lui Firea, in Bucuresti vor circula doar taxi-urile autorizate, iar acestea vor trebui sa respecte cateva standarde.
Diferentele dintre Uber/Taxify si taxi-urile clasice sunt foarte mari. In caz ca nu ati mers pana acum cu Uber-ul uite care sunt avantajele:
- masini mult mai curate
- soferi civilizati
- nu-l auzi pe Florin Salam
- nu trebuie sa lasi bacsisi
- plata se face doar prin card
- poti vedea istoricul traseului
- soferii stiu sa vorbeasca corect romaneste
- soferii sunt testati psihologic
- poti programa cursele – daca stii ca la ora 18:00 iesi de la munca iti poti rezerva o masina la acea ora
- poti folosi Uber pentru a transporta rapid produse – au fost cazuri in care nu m-am putut vedea cu o persoana si trebuia sa ii livrez de urgenta un produs. Am chemat un Uber, i-am dat produsul respectiv soferului si l-a dus la destinatie.
- Cred ca lista poate continua si cu alte exemeple care nu-mi vin acum in minte
Si cu toate astea, Uber si Taxify ar putea sa dispara si sa fim nevoiti sa mergem din nou cu clasicele Loganuri galbene care:
- miros ingrozit (unele din ele)
- soferii sunt de cele mai multe ori nesimtiti
- masinile sunt intr-o stare deplorabila (90% din ele)
- esti obligat sa asculti manele
- esti pacalit la aparat
- soferul vorbeste la telefon in timp ce conduce
- trebuie sa lasi bacsisi
- poti fi luat in vizor pe grupurile de taximetristi
- risti sa iti iei bataie (cel putin in Bucuresti)
- cursele scurte sunt refuzate sau taxate triplu
- „Ma retrag, boss”
- „50 de lei e bine?”
- Si lista poate continua…
*poza este de la protestele taximetristilor de la inceputul anului
Firea spune ca taximetristii trebuie sa respecte in viitor cateva reguli de bun simt, insa cred ca vor fi doar vorbe-n vant. Ea spune ca taximetristii trebuie sa aiba un limbaj corespunzator, o tinuta decenta si masini ingrijite. Adica fix ce gasesti la Uber.
Prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament.
Uite ce spune Uber:
Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport – oficialii Uber Romania
În plus, includem mai multe informații de background, pentru o informare cât mai completă
– Uber este un serviciu fiscalizat și transparent
– Toate cursele vin cu o factură fiscală
– Anul trecut, ca exemplu, 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale.
– Serviciile ca Uber sunt diferite de cele de taxi
– Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației
– În București, peste 15% din utilizatori sunt turiști. 1 din 4 utilizatori de Uber își folosește mașina mai puțin, de când au la dispoziție și servicii ca Uber, conform IMAS
– Uber a avut până acum discuții pozitive cu reprezentanții Guvernului și ai Parlamentului României
Da, tin partea Uber si Taxify tocmai pentru ca ofere servicii mai bune. Iar taximetristii care fac scandal ca li se fura painea de la gura nu fac nimic ca sa ofere servicii mai calitative.
Am prieteni care in timpul liber fac Uber cateva ore pe zi si castiga un ban. Si eu am vrut sa ma apuc, insa timpul nu prea ma ajuta.
Plus ca preturile sunt mai mici decat la taximetristi. Ca sa va faceti o idee, de la Obor si pana in Rahova am platit 17 lei la Taxify. Aceeasi cursa dar cu un taximetrist m-ar fi costat un jur de 25-30 lei.
Voi ce parere aveti despre decizia lui Firea? Ce alegeti intre Uber si Taxi?
RADAVOI RADU a zis
TRĂIASCĂ UBER, SERVICIU SERIOS, NU PĂCĂLESC CLIENȚII, VINE LA TIMP ȘI ARE MAȘINI BUNE ȘI CURATE
Catalin a zis
Da, în articol au fost foarte bine evidențiate motivele pentru care ne dorim sa mergem cu Uber/Taxify/etc.
Ne dorim mai degrabă ca serviciile clasice de taxi sa se alinieze acestora decât invers.
Cu siguranță Uber/Taxify/etc reprezinta viitorul serviciilor de taxi in ciuda obstacolelor actuale.
Menționez totusi că ideea „interzicerii” (de fapt a obligativității ca acestea sa se supună acelorași legi precum taxiurile) nu a plecat de la primarul general al Municipiului București oricât și-ar dori unii sau alții.
Mai exact Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.) a solicitat o întâlnire cu Primăria București pentru a analiza problemele cu care se confrunta operatorii de taxi din Capitala. Primarul le-a promis că va lua masuri pentru reglementarea acestora.
Uber/Taxify/etc au practic doar o aplicație. Mașinile și tot restul sunt ale persoanelor fizice sau ale unor firme înființate separat.
Va fi destul de greu sa interzică o aplicație :)))
mmd a zis
…traiasca UBER…jos cu taxiurile galbene pline de tiganie si imputite la propriu si figurat…toti stim adevarul pe care il traim zi de zi – se pare ca din pricina primariei va fii mai grav…
Syzyx a zis
La unii li frica de concurenta si reactioneaza ca ciobanu.
Marius M a zis
„Se pare ca cineva nu este de acord cu Uber/Taxify si vrea sa le interzica” pana aici am putut citi. Cum sa interzica Uber, cand uber este deja interzis, numai ca nu se aplica legea. Cam multi pe aici care habar nu aveti pe ce planeta traiti. Uber trebuie sa coste mult mai mult ca serviciu, insa este ieftin pentru ca nu plateste taxele care sunt platite de taximetristi. Primaria capitalei nu are cum sa interzica ceva ce este deja ilegal. Exista legea transportului de persoane, taximetristii, camionagii o respecta si platesc supra taxe. Uber nu plateste, iar cel mai grav este ca face concurenta neloiala. Ori nu se mai aplica legea asta deloc si mergi cu taxi logan sub 1leu/km, iar Uber ramane 1.3 lei/km, ori o respecta toti si Uber se duce in pretul real care e undeva peste 2lei/km. In ritmul acesta Uber ramane singur pe piata, nu ai cum sa faci fata unei astfel de concurente care nu plateste ceea ce tu platesti. Taximetristii cer doar ca sa se respecte legea, nimic altceva.
xtz a zis
In teorie e corect ceea ce spui, dar in practica de ce trebuie eu sa fiu obligat sa circul cu gioarse imputite in cazul in care exista alternativa, asa ilegala cum spui. Taximetristii nu inteleg un lucru, omenirea evolueaza, TE ADAPTEZI SAU DISPARI, simplu. Oricat ar incerca ei sa taraganeze, UBER/TAXIFY sunt viitorul, pentru ca toata lumea isi doreste civilizatie si bun simt.
PS: si bautura era ilegala in anii ’20 in state, femeile nu aveau drept de vot acum zeci de ani, si iti pot enumera multe alte legi de genul asta. Legea nu e intotdeauna morala sau corecta, dar timpul le cerne pe toate.
Alin a zis
ieri, nu aveam bani pe card si luasem 3 pungi de cadouri, si la unirea (natiunile unite) m-am dus la toate cele 3 taxi-uri care asteptau; la intrebarea mea de liber, el intreaba unde merg (deja aici trebuia sa se termine discutia – cam cum zici tu cu titlul), dar am zis berceni (care nu era dupa colt)… si toti 3 au zis nu. Am luat metroul si promit sa las bani pe card pentru uber cand am nevoie si sa nu mai favorizez nici un nesimtit de taximetrist in trafic, ca oricum sunt inutili (cam atati nervi mi-au facut)
Adi a zis
Stimate am mers cu Uber de la inceputuri, cind tariful la Selectul era 2.45 roni pe km.Vreau servicii decente nu golaneala de la taxiurile galbene (mirosuri neplacute,masini proaste,mitocanie etc).In alta ordine de idei se platesc bani la bugetul de stat de catre soferi.Mai intereseazate
Susțin Uber și Taxify a zis
Ultima data când am folosit un taxi clasic, a fost de la Sun Plaza, pana în Popești. Drum parcurs pe contrasens. Noroc ca a durat foarte puțin cursa. Atunci făcusem comanda la taxi pelicanul. Iar un alt incident, a fost cu tata meu, a luat un taxi clasic (cred ca tot pelican, asta a găsit atunci pe drum) iar aproape de Gara de Nord, iarna fiind, iar taximetristul probabil grăbit sa mai ia alta cursa, a făcut accident. S-au răsturnat cu mașina.
Florian a zis
Vorbiti in necunostinta de cauza , priviti doar interesul vostru personal , masinile pe care astazi le laudati peste 1 an maxim 2 vor fi la fel ca si acele taxiuri , pe care nu le mai acceptati .Problema este exact tariful care nu acopera cheltuielile . Faptul ca astazi sunt astfel de probleme , este creat de primarie care a acceptat Ilfovul in Bucuresti lasand firmele sa coboare tariful pentru a proteja fiecare licentele proprii , ducand la impovararea soferilor si la imposibilitatea de a mai schimba parcul auto . In felul acesta au aparut monstri despre care vorbiti , si pe care tot voi i-ati creat platind peste aparat si ignorand faptul ca ati fi putut face reclamatie pentru tot ce nu va convenea . Astazi sunt taximetristi , maine poate vei fi tu cel care are domeniul viciat de variante de capusare ilegale pe care restul sa le laude pentru ca este mai ieftin decat al tau cel care esti legal . Nu toti taximetristi sunt la fel , dar sistemul si ignoranta ia amestecat pe toti , lasand in aceasta activitate sa patrunda tot felul de oameni care au facut totul dupa cum au crezut si multi clienti au fost complici prin acceptare , acum ganditiva cum ar fi fost daca toti am fi fost corecti si nu am fi privit doar interesul propriu . Astept ziiua pe care voi nu crdeti ca va veni cand va veti plange si de Uber si Taxify , pentru ca este mai usor sa distrugi decat sa construiesti . O zi buna va.doresc tuturor .
Tudor cristian a zis
Cand voi va veti comporta ca niste oameni nu ca niste animale o sa aveti si pe taxi masini ca la uber! Va lipiți mucii de banchetele si scaunele mașinilor dar vreti curățenie! Asa faceti si in uber si in taxi clasic! Am facut si uber si taxi si nu este nici o diferenta intre voi! Stiti doar sa criticați sa cereți dar in schimb nu oferiți nici macar un gram de bun simt! Va urcati ca oile pe o singură usa si lista este ffffff lungă nu are rost sa continui ca nu am cui si cu cine! E foarte greu să vorbești cu niste animale cu pretentii de oameni!
Nan Ionut Daniel a zis
si daca „animalele” care le-ai dus inainte si-au lasat mucii pe bancheta ta, ce vina am eu ? de ce trebuie sa stau eu in mucii lor? datoria ta este sa pastrezi masina curata. cand ti-ai luat licenta de taxi trebuia sa stii asta. te sperie concurenta? de ce pentru o cursa de 4-5 km daca e dupa 10 noaptea nu se mai pune ceasul ? vreti mica intelegere..50 de lei ? nu va e rusine? inteleg ca va e greu, daca prinzi 5 curese intr-o noapte faci 250 de lei. si consumi tot atata carburant cat consum eu in 2 zile sa ma duc la servici. eu merg 2 zile la servici pentru 250 de lei. si nu imi plimb curul cu masina toata ziua si zic ca sunt la servici. asta e problema voastra. cand ti-ai ales meseria trebuia sa stii ca nu vor fi toti doctori, iar unii vor avea noroi pe papuci cand se vor urca in masina. cand ploua, ia nu iesi la curse. sa iti pastrezi masina curata. dar voi vreti asa : profit maxim – investitie minima. nici nu as lasa sa se faca taxi cu logan-ul. ar trebui o masina decenta cu un pic de confort.
Tudor cristian a zis
Este prima si ultima oara cand mai fac prostia sa comentez pe astfel de subiecte cu astfel de „oameni” ! După cum este si vorba prostul are mintea odihnita si nu trebuie sa te iei cu el! O zi buna si sărbători fericite la toata lumea!
Un client a zis
Vorbe spuse de un carnat de 2 bani care are tupeu sa imi ceara 50 de lei pentru o cursa de 25. Ah, si pe aia 50 de lei imi pune si conditii, de parca ar fi un favor personal, si nu un serviciu platit.
Nan Ionut Daniel a zis
mi se pare mie sau Tanti Firea vrea sa elimine concurenta ?
Razvan a zis
Cine merge o data cu Uber sau Taxify nu se mai urca intr-un taxi niciodata.
Cristi a zis
Rog sa se inteleaga un lucru : Soferii parteneri UBER , sunt obligati sa aiba firma si sa plateasca lunar catre statul Roman impozit pe venit si TVA intracomunitar fara posibilitatea de a se eschiva de la aceste datorii catre stat deoarece totul este fiscalizat foarte transparent si la vedere. Deasemenea UBER le cere printre altele soferilor parteneri cazierul judiciar, cazierul auto si un lucru foarte important care contribuie in permanenta la cresterea gradului de civilizatie, confort si siguranta este acordarea de catre clienti a unei note care contribuie la crearea unui rating general care in cazul in care acesta este mic, soferul poate fi scos de pe platforma, ceea ce duce la responsabilizarea fiecaruia in parte. In aceasta situatie daca dna Firea doreste sa le suprime bucurestenilor dreptul de a avea contact cu civilizatia si lucruri normale pt. zilele noastre ori protejeaza interesele unor grupuri care detin companii de Taxi, ori isi da seama de faptul ca cele cateva sute de mii de bucuresteni clienti sau soferi UBER nu vor vota niciodata cu domnia sa. Astfel suntem considerati o cantitate neglijabila care nu suntem demni de interesul celor care conduc municipalitatea Bucuresteana. Sarbatori fericite si civilizate va doresc la toti.
Alin a zis
Sunt de acord cu tine intr-o anumita masura. Mai intii as mai adauga ca astea doua contribuie si la cresterea gradului de civilizatie al clientilor (ca si ei primesc note).
In schimb taxiu-urile (trebuie sa fim cinstiti) au taxe suplimentare mai multe decat impozitul pe profit (care da, se iau majoritatea cu spagi sau combinatii), autorizatii si controale suplimentare … asta e adevarat si trebuie recunoscut.
Un sofer de taxi poate fi si sofer de uber/taxify daca doreste si trateaza meseria asta cu responsabilitate, nu inteleg care e problema lor. Stiu de la blackCab ca aia nu gasesc soferi ca trebuie sa vina la costum si sa stea cu cravata la gat toata ziua.
manuel a zis
Este loc pe piata pentru toată lumea
Nu înțeleg de ce autoritățile din România nu reglementează clar și corect aceasta activitate în așa fel încât să poată funcționa legal și Uber și Taxify
O primăriță care nu-şi face treaba a zis
Cea mai bună observație. Să regăsească legea. Loc este pentru toți. În ceea ce privește şpăgile date pentru autorizarea ca taxi tot firmele de taximetrie le-au încurajat. Nu e vina noastră, dar le plătim pentru taximetriști. Și despre taxi sunt multe povești. Marea majoritate de rău. Iar i parte din ele le-am auzit tocmai de la ei, ca laudă la cele ce făceau.