Volvo tocmai a anuntat o noua gama de motorizari, numita „Recharge”, care vine cu motoare 100% electrice, si care sparge gheata cu XC40.
Volvo XC40 Recharge va veni cu o baterie de 75 kWh (utilizabili, 78 kWh brut), cu incarcare de pana la 150 kW si autonomie de pana la 400 Km masurata in ciclul WLTP. Masina este dotata cu doua motoare electrice care produc impreuna 402 cai putere si asigura o acceleratie de 4.9 secunde pana la 100 Km/h. Viteza maxima e limitata la 180 Km/h.
Portbagajul are un volum mai redus fata de varianta cu combustie interna (413 fata de 460) insa compenseaza cumva cu portbagajul (frunk) din fata, care mai ofera 31 de litri de stocare.
Noul Volvo XC40 devine si o premiera in industria auto: va fi prima masina care va rula Android nativ pe sistemul de infotaiment.
Masina va intra pe piata la inceputul anului 2020 dar pretul este inca necunoscut, insa probabil ca acesta se va apropia de suma de 60.000 euro.
Greuceanu a zis
Până la 400 km înseamnă în mod real cu o climă pornită plus un sistem media etc, maxim 300 km autonomie.
Încă foarte puțin.
Până când nu vor apărea inovații ale bateriilor care sa ofere în mod real autonomie de peste 500-600 km, automobilele electrice nu vor constitui o alegere pe scară largă.
Plus costurile încă prohibitive pentru cei cu venituri medii.
Și eu mă gândesc la un EV peste vreo 5-10 ani, până atunci să sperăm că se vor rezolva aceste neajunsuri la care se adaugă infrastructura stațiilor de încărcare.
Andrei a zis
Thumb Up!
Darius a zis
Eu sunt de parere ca nu autonomia e o problema, 300 km reali sunt pentru 90% din populatie suficient. Problema sta in viteza de incarcare (dar la 150 kW e ok) si la infrastructura. Daca vom avea MULTE statii puternice pe toate drumurile atunci 300 km autonomie ar fi suficient.
varucu a zis
Fiecare vede lucrurile din perspectiva lui. Mie mi-ar placea o autonomie mare, e drept, dar mai util ar fi sa am la dispozitie statii de incarcare performante si intr-un numar cat mai mare. Si mai mult mi-ar placea ca energia necesara incarcarii sa vina 100% din surse regenerabile. Vom ajunge si acolo, poate nu chiar in urmatorii 10 ani, dar eu zic ca lucrurile se misca binisor. Patronii de restaurante, pensiuni, hoteluri etc., ar trebui sustinuti sa instaleze un numar cat mai mare de statii de incarcare, iar investitiile in eoliene si parcuri fotovoltaice ar trebui sa creasca odata cu piata de ev-uri. Altfel, ne indreptam spre importuri la preturi umflate, care pot depasi la un moment dat pretul carburantilor fosili. Nu in ultimul rand, noi ca societate ar trebui sa ne responsabilizam si sa ne educam in ceea ce priveste consumul de curent electric (si nu numai, dar astea sunt alte povesti).
Greuceanu a zis
@Darius
Evident că infrastructura de încărcare e foarte importantă, de aceea am și menționat-o, dar logica ta se poate aplica și în sens invers. Dacă ar exista autonomie de 600km reali, care în România se fac în minim 10 ore, timp în care oricum faci și pauze de odihnă etc, nu ar deranja pe nimeni că ar sta încă o oră la încărcat în loc de 10 minute să spunem.
Așa că autonomia mare scade inconvenientul lipsei infrastructurii, deci e în mod egal la fel de importantă ca stațiile de încărcare de putere(viteză de încărcare) mare.
Așa că nu, 300km nu sunt de ajuns pentru 90% din populație nici pe departe, nu sunt de ajuns nici pentru 50% din populație.
varucu a zis
@Greuceanu: poate si nu poate fi aplicata. Gandeste-te ca ai 3 masini care raman aproape fara curent la aceeasi singura statie de incarcare. Daca mai e si lenta, asta e o reteta perfecta pentru bataie la romani 🙂
Greuceanu a zis
@varucu
Tu folosești forțat niște noțiuni.
Stația de încărcare pentru EV eu înțeleg o locație la fel ca orice PECO, adică un loc cu cel puțin 6 pompe(prize de alimentare). Ar fi chiar de cascadorii râsului să se construiască stații de încărcare cu numai una sau 2 prize.
alin a zis
ditamai gandacul..de ce nu i-au pus macar mai multe baterii?
Darius a zis
78 kWh sunt niste baterii destul de mari.
glm a zis
Pretul, pretul este mult prea mare si spune totul despre cat de incey va fi adoptat EV-ul.
scostel a zis
Statiile de incarcare pentru masini electrice din intreaga lume.
scostel a zis
https://www.plugshare.com/
Gabriel a zis
Stai sa vezi cum o sa se blocheze sistemul ala cu Android. Oare trebuie sa repornesti masina ca sa se deblocheze sau? :)) Pe bune? Astia chiar au ales Android nativ pentru sistem? Sunt nebuni…
Xor a zis
Nu , trebuia sa adopte IOS ca sa fi tu fericit si sa dai din coada…..Pe bune?
varucu a zis
Ce vrei Gabriele, sa dai restart doar dupa update-uri? Baga-ti mintile-n cap babaiatule!
glm a zis
De ce te hazardezi, ca sa nu zic: te arunci, sa critici apriori ceva ce nici nu a testat nimeni pana acum si, mai mult, sa blamezi inginerii Volvo cum ca habar nu ar avea cum sa implementeze Android pe masinile lor?
Asa parere proasta ai despre cel mai raspandit SO mobil? Oare de ce o fi asa de folosit pe scara larga, ca e prost?
Cica unii sunt hateri Apple/iPhone/iOS. Eu vad ca mai inversunati si fara argumente sunt in tabara celorlalti…
Razvann a zis
Gabriel tata, eu folosesc Samsung cu Android de pe la S2 incoace si am avut si LG, HTC, Xiaomi, Huawei ba si un Allview si nu-mi aduc aminte sa se fi blocat vreodata telefonul. Bati campii cu gratie.
varucu a zis
@glm n-au reusit astia pe n modele de telefoane, or sa reuseasca pe o masina 🙂 Avantajul e ca masina nu sta pornita cu saptamanile, iar sistemul boot-eaza mereu curat dupa fiecare pornire. Ce argumente mai vrei? Hai lauda-tr cum tu nu-ti reporneste telefonul decat la doua saptamani 🙂
glm a zis
@varucu vei fi absolut mirat ca am un Note 4 pe care nu l-am resetat NICIODATA de 4 ani si 3 luni, cat implineste pe 22 oct.!!! Si am tras de el la greu.
Nu obisnuiesc sa dau restart la telefon nici la modelele noi pe care le detin, de ce as face-o daca merg f. bine? Poate daca raman fara baterie isi ia o repornire.
Prea mult folclor si ura fata de Android ca sa zici asta…
varucu a zis
Nu e nene nicio ura, cel putin nu din partea mea. Eu stiu de la multi alti utilizatori ca androidu trebuie restartat la saptamana. Cu siguranta sunt si exceptii si nu vreau sa incerc sa-ti iau meritul asta. Probabil esti unul din cei care stie ce face cu telefonul / sistemul de operare. Vroiam doar sa subliniez niste neajunsuri, oricum nu moare nimeni daca da un restart pe saptamana… dar daca tu nu dai restart asa, asta nu inseamna ca nici altii nu dau. In fine, eu ti-am zis de ce cred ca va merge ok androidu la masina…
glm a zis
Stii gresit si de-aia am zis „folclor”… N-o ziceai tu daca iubeai asa de mult Androidul…
alin a zis
daca puneau ios era ca si cum i-ar fi pus un motoras diesel sdi. /:
varucu a zis
Nu stiu, mai multi mi-au spus acelasi lucru. Daca ei au mintit, te mint si eu pe tine.
NBA a zis
O să m-arunc cu capu’ ‘nainte și o să zic că Găbitzu’ a vrut să fie sarcastic, a dorit ca al său comentariu să fie o ironie deloc subtilă, cam ceea ce facem noi când râdem de Apple.
Sper…
@varucu
„Probabil ești unul dintre cei care știe…”
Remarcabil dezacord, asta pe lângă clasicul „vroiam”.
varucu a zis
Multam @NBA, n-as spune chiar remarcabil. Dar tu cu ochiul tau critic… 😉
glm a zis
@NBA, s-a grabit omul, i-a scapat din graba sa dea cu pietre in Android…
Eu l-am iertat. 🙂
Radu a zis
voi astia fani aple, intelegerea tehnologiei va scapa asa stim cu totii dar sa nu stiti sa intelegeti un text simplu……ridicati stacheta la prostie.
Sistemul Android e doar pe sistemul infotaiment nu gestioneaza masina.