Xiaomi este un producator chinezesc de smartphone-uri, care a aparut in luna aprilie a anului 2010. Si de atunci, in numai patru ani, si cu o mana de telefoane mobile, a reusit sa ajunga cel de-al treilea producator de astfel de dispozitive din lume, dupa Samsung si Apple (ca numar de unitati vandute).
Cum a reusit o asa performanta, depasind atat de usor jucatori consacrati din domeniu? Printr-o strategie inegalabila: smartphone-uri de calitate, cu specificatii bune, la preturi mici. Fara pacaleli, fara marketing inutil.
Si asa in 2014 au avut vanzari de aproape 12 miliarde $, in crestere cu 135% fata de anul precedent 2013. Toti acesti bani au provenit de pe urma a 61 de milioane de telefoane, cu 227% mai multe decat in 2013. Deci este clar ca valoarea medie a terminalelor a scazut. Din pacate informatii despre profitul companiei nu ne-au fost furnizate la acest moment.
Astfel, Xiaomi controleaza de pe primul loc piata smartphone-urilor din China, si un ultimul an a debutat cu succes si in sapte alte zone geografice. In luna ianuarie a acestui an 2015 urmeaza sa lanseze un nou varf de gama, si mai departe numai cerul e limita!
Emil Alexandru a zis
As vrea sa-mi iau Xiaomi Note 2, il au la 208$ cu livrare gratuita la ei pe site insa in banii astia mai bine mi-as lua UMI Zero la 220$ . Ce parere aveti?
iris_sl a zis
xiaomi note 2 nu stiu daca s a lansat inca…
daca te referi la cel cu procesor octacore 1.7 mediatek sau 1.6 snapdragon as zice sa iei in considerare posibilitatea de al cumpara din romania unde este la 850 ron cu garantie…
despre umi zero …arata bine dar cauta mai multe pentru ca e nou aparut si au mai avut rateuri…
Emil Alexandru a zis
Redmi 2, scuze am gresit!
chiti a zis
A absurd sa spui creste exploziv….produsele lor se adreseaza unei piete cifrate la 1 miliard potential cumparatori numai in China. Allwiev daca ar fi in China sa Eboda..ar numarul 2 mondial, dar cum ei sunt in capitalismul asta de cumetrie din Romania n-au parte de explozile articolului.
Citesc cu mare drag site-ul vostru dar nu stiu daca intereseaza pe cineva cresterile de piata ale oricarui producator de aparatura trendy. Asta e o critica.
Cristi a zis
Chiar nu cred ca ar ajunge astfel de firme pe primele locuri la vanzari daca ar avea piata disponibila… calitatea difera foarte mult de producatorul chinez. Si dupa parerea mea sunt chiar informatii ce ar trebui oferite pe un site de tehnologie.
Bo$$ a zis
@chiti – allwiev nu e producator in …. basca mea, cand o sa intelegeti asta ? fac doar rebrand, xiaomi e producator si nu doar unul naspa sau ieftin sau cum pana mea vrei sa ii zici, e unul destul de bun doar ca prefera sa vanda la o piata mai specifica, in primul rand vor vinde intern, de ce ? pt ca ajuta tara in primul rand, la cat de ieftin e iti permiti sa il schimbi la 1 an lejer …. si in al doilea rand te faci de baubau singur cand afirmi prostii, informeaza-te bine si nu mai fi subiectiv cum face 90% din lumea, al meu e mai bun decat al tau chiar daca e la fel / ironic.
Cristi a zis
Ai perfecta dreptate, numai ca politica firmei se axeaza pe intern pentru a maximiza profitul cu minim de costuri posibil. Fraza „pentru ca ajuta tara” e o fraza extrem de inutila, nici o firma nu functioneaza asa, e cel mult o consecinta intamplatoare.
s3ns3lol a zis
omule allview nu fac telefoane. le rebranduiesc pe cele din china.iar acasa la ei,sunt umbrite de xiaomi. crezi ca xiaomi nu a avut competitie?
Alex a zis
Ambele exemple date de tine sunt firme care fac rebranding, nu producatori.
chiti a zis
d-le Boss a spune prostii nu e calitatea mea, dar vad ca te pricepi. Am o firma in orasul meu care are cateva masini de plantat si sudat componenete electronice, produce amplificatoare, parte de redresare etc, deci sunt producatori. Din discuțiile cu managementul acelei firme care are relatii cu firma Allwiev ( nu cunosc natura relatiei), stiu sigur ca acelasi tip de productie il are si Allwiev… nu vad unde am spus prostii.
Cand o sa-mi arati un singur cip produs Xioami, o sa iau de buna faza cu producatorul
Cand firma x ( nu dau nume ca sa nu crezi ca am ceva cu ei) face un plan de afaceri pentru o piata in urma unor studii de marketing e clar ca stie cam cat vinde si cui, asa e si cu firmele autohtone, chiar daca ar face produse comparative mai bune decat producatorul chinez, nu s-ar cumpara la noi. Exemplu este masina Logan care la noi nu se vinde dar in vest se vinde prin sigla Renault. In mod sigur firmele de mai sus pot produce la nivel mondial de varf telefoane, dar nu le va cumpara nimeni, pentru ca piata interna e moartă.
s3ns3lol a zis
tu nu intelegi
una e sa faci un telefon cum fac cei de la apple,samsung,lg,xiaomi etc
si cu totul alta e sa iei un telefon gata facut si sa iti pui numele pe el.
s3ns3lol a zis
daca xiaomi s`ar lansa si pe piata din america si europa,nu le`ar lua mult sa ajunga pe primul loc la vanzari
sciuro a zis
Sunt proaspat posesor de Xiaomi Note 4G cu 1.6 snapdragon si stiu de ce l-am luat dar ca sa ajunga un nume in State/EU le mai trebuie si un suport adecvat. Telefonul e bun, nu zic nu, dar trebuie sa-ti smulgi niste fire din cap pana scapi de chinezisme si nici atunci nu ai scapat complet. Cand si cand mai apar denumiri in chineza pe la aplicatia de radio samd. Ca sa nu mai zic ca doar pe chineza/engleza tin pasul cu interfata lor numita MIUI. Daca il vrei in romana atunci trebuie sa mergi in spate cel putin trei versiuni si sa sapi prin arhivele de pe internet ca sa o mai gasesti. Bine ca la 5,5″ cu 2GB l-am gasit cu 749ron asa ca nu pot sa ma supar prea tare dar totusi, nu au suport precum Sami si/sau Aifon.