Am vazut un articol interesant la economedia.ro despre cum arata Uzina de la Mioveni in cifre. Potrivit reportajului realizat chiar in uzina, Duster este cel mai fabricat model, iar 87% din productie merge la export.
Ma minunez si in acelasi timp mi se face rau cand vad comentarii rautacioase la adresa masinilor Dacia. Comentariile de hate vin de la cei care nici macar nu detin un model Dacia, dar au auzit de la cineva ca ruginesc si ca te ploua in ele. As vrea sa spun ca asa este, doar ca informatia era valabila acum 40 de ani.
In prezent nu mai putem vorbi de rugina pe nici un model Dacia. Nu te ploua, nu te bate vantul, nu te mananca rugina sau alte lucruri nasoale. As prefera sa fim realisti si sa vedem lucrurile asa cum sunt.
Conform datelor economedia:
- 1.392 vehicule/zi, maximul de 1.410 vehicule
- 65% dintre mașinile produse sunt Duster
- 25% dintre mașini sunt Jogger
- 10% dintre mașini sunt Logan și Sandero
- 87% dintre mașinile produse la uzina de la Mioveni merg către export
- Aproape 300 de roboți lucrează împreună cu personalul uman în departamentul Montaj
- Fluxul de date logistic este 89% automatizat, la anul odată cu lansarea noului Duster va ajunge la 90%
- Randamentul uzinei este de 98%
- În cadrul uzinei se asamblează 65,5 mașini pe oră
Va las si un clip de acum 4 ani, inca actual, despre cum arata uzina:
Ati vazut cifrele, da? Strainii aia sunt saraci si prosti la fel ca romanii? Ca eu asa imi aduc aminte ca am fost facut cand am cumparat Duster-ul….De ce italienii, nemtii, englezii sau francezii sunt foarte incantati de masina iar noi ne plangem ca nu are dotarile unui seria 7 din 2023 la 20.000 euro?
Cred ca stiu raspunsul: educatia!
Bine, ar mai si traumele din comunism…
Sursa si mai multe informatii despre Uzina de la Mioveni: economedia.ro
Cat % mai avem noi romanasii de acolo totusi? Ca nu pot fi mandru ca reno face avere la noi pe meleaguri…
Putem sa aflam. Ce nu stie lumea este ca Reno fara Dacia ar da faliment sau n-ar mai avea atat de mult succes. La Titu avem un centru de dezvoltare si cercetare urias, unde romanii lucreaza cu francezii pentru a dezvolta nu doar Dacia, dar si Reno, Mitsubishi, Nissan si cine se mai afla in grupul Renault. Nu mai putem spune ca lucreaza exclusiv romani, cum nici la nemti nu putem spune ca lucreaza exclusiv ei pentru dezvoltarea modelelor Audi, BMW sau Mercedes. Chiar vazusem acum 6-7 ani parca intr-un interviu ca la Porsche lucreaza 7 ingineri romani pe partea de motoare. Ca face Reno avere sau nu…nu e treaba noastra. E un business pana la urma si e normal sa faca bani. Sunt convins ca la Uzina de la Mioveni 99% din romani, nu vad de ce ar veni altcineva sa lucreze aici.
Las si asta aici, random
https://www.turatii.ro/2023/07/03/dacia-va-participa-din-2025-la-raliul-dakar/?fbclid=IwAR39N6YS1cDjS4zknjkuNBd-pTbZG9fsXhPWxsJYECdIKDQeKyXOENogRlo
0.57% sunt alti actionari pe langa Renault. As fi fost mandru sa aibe statul roman 50% + 1 actiune. Asa… marca dacia nu ne mai apartine, bravo noua ca avem de lucru la noi in tara, dar mandru nu pot sa fiu.
https://www.dacia.ro/despre-dacia/juridic.html
Cati bani face Renault pe cocoasa indoita a romanilor: bravo lor.
Gandeste-te ca fara investitie externa pana acu Dacia era de mult ingropata si vanduta la fier vechi.
Pana una alta, ofera locuri de munca, se castiga din impozite, se castiga din exporturi. Daca s-ar fi putut fi obtinut mai mult din afacere e discutabil…Uitandu-ma in urma la ce au fost in stare ai nostri sa faca (sau nu au fost in stare) ma gandesc ca am fi putut fi mai bine situati in toata afacerea asta (parere personala).
Gandeste-te ca oamenii astia de la Renault inca se mai roaga sa le vina autostrada mai aproape de ei, si pe ai nostri ii doare la patina… La noi infrastructura de transport e la pamant pe toate palierele. Tu nu ai o autostrada care sa traverseze tara V-E sau N-S . Cale ferata nu ai, transportul fluvial si maritim e asa cum e. In conditiile astea mi se pare o minune ca mai are curaj cineva sa investeasca pe termen lung in RO(chiar cu toate subventiile primite). … A ..sa nu uitam ca mare parte din mana de lucru calificata e de mult exportata si invatamantul romanesc produce numai someri cu diplome (din care multi sunt analfabeti functional), pentru ca ce sa vezi … idiotii care conduc Ministerul Educatiei sunt si rupti de realitate de vreo 30 de ani incoace si niste oameni fara coloana care sa militeze pentru ceea ce ar trebui sa reprezinte.
*nu pot sa militeze*
@Piuir m-am lamurit cand ai zis ca ai vrea ca statul sa detina 50% +1 din actiunile Dacia. Iti doresti ca Dacia sa functioneze la fel de bine ca toate companiile de stat si sa se inchida apoi.
te ofticasi ca ti-am dat-o la “revolut”? as vrea sa mearga macar ca hidroelectrica, dar ai dreptate… posta romana, tarom, cfr, etc etc….
Nu trebuie privita problema din punctul de vedere al vanzarilor / profit / cat ajunge la stat. Statul roman nu face decat sa ii fure/bage in pensii speciale si eventual ajutoare sociale pentru multi care nu le merita.
Este nevoie de o privire de ansamblu, adica numarul de locuri de munca, salariile si impozitele respective, siii sa nu uitam ca de fapt toate veniturile sunt varsate apoi inapoi in economia romaneasca automat la plata TVA (alimente, combustibil, rate, impozitele pe proprietate). De fapt daca stau sa ma gandesc, statul roman ia mult prea mult din banii proveniti din vanzarile Dacia.
Si iarasi important ar fi de luat in vedere faptul ca in IT cel putin salariile nu mai sunt cu mult in urma europei. Ba chiar din contra in mule cazuri sunt aliniate la nivelul celor din vestul europei (asta din ce mai stiu eu, dar poate sunt informat gresit).
„Se castiga din impozite”, fals – doar din impozitele pe salarii castiga statul si atat, frantujii au scutiri de taxe, de tva, de impozite si etc bagate la secret. Sa fi mandru de aia 87% export e degeaba, ca statul sa incaseze nimic din afacere, profitul merge direct in franta din vanzarile alea, ca si pe vremea lui ceasca 90% mergea le export iar romanii stateau 5 ani sa primeasca tigaia dupa ce au au platit 100%, practic finantau exportul lui impuscatul care incasa banii in conturile alea secrete de import/export care au disparut imediat dupa 90. Ce dreac sens are articolul asta??? sincer, chiar ati damblagit dupa covid sau foamea de bani va baga in delirium tremens?
Volvo este deținut de chinezi și totuși suedezii sunt mândrii de mașină lor
Suiedejii mai au si ceva materie cenusie 🙂 nu numai orgolii stupide pe lucruri cladite de altii.