Apple a emis un comunicat prin care avertizează că vibrațiile cu amplitudini și frecvențe mari, precum cele prezente pe motociclete, pot afecta camerele foto cu stabilizare optică de imagine de pe iPhone-uri. Toate modelele incepând de la iPhone 7 sunt vulnerabile, iar eventualele defecțiuni apărute nu sunt acoperite de garanție. De regulă, defectarea modulului foto se manifestă prin dificultăți la focalizare și o scădere drastică a calității fotografiilor.
Pentru a preveni această problemă, Apple recomandă utilizarea unui suport ce atenuează vibrațiile și utilizarea telefoanelor pe motociclete doar atunci când este absolut necesar. Discuții pe acest subiect există pe forumurile de discuții de ani de zile. Apple și-a dat seama într-un final din ce cauză este atât de răspândit acest defect, iar acum are un motiv în plus pentru anularea garanției.
Via Neowin
Si cum pot dovedi ca defectul a fost cauzat de purtarea telefonului pe motor ? Cel putin in RO nu au un microscop si tehnicieni capabili de asa ceva. Iar ca sa stea sa le trimita in Polonia la expertiza…. timp + bani si nu vor astfel de pierderi.
„garanție anulată. șoc mecanic” Dacă nu-ți convine plătești expertiză la un alt service autorizat.
Garanția e doar pe hârtie în majoritatea cazurilor oricum.
Asta este una din problemele grave actuale in materie de garantie si cum este interpretata garantia anulata. Ei nu au dovezi concrete, palpabile, se bazeaza doar pe faptul ca sunt service ca sa iti scrie 5 cuvinte si sa inchida subiectul.
Cand ti se strica masina, te duci la service si iti arata ce piesa ai rupta / defecta / arsa – o schimba si functioneaza. La telefoane ei nu pot face asta. Cel putin nu in cazul de fata.
Garantia este mai mult teoretica cum spuneti voi fiindca clientul se trezeste in fata unui “judecator” si el trebuie sa il convinga pe acesta de faptul ca produsul respectiv nu functioneaza in parametrii normali. Si acest magic “judecator” nu are interes sa fie impartial. Am masina luata de noua si am fost cu ea in garantie cu 2 probleme: oglinda nu mai rabata si ceva smucituri la viteza mica. La oglinda mi-a explicat ca desi nu se vad urme, ori am lovit-o eu, ori a dat cineva cu usa in ea in parcare. Dupa cateva saptamani a sarit mecanismul ala de cacat singur la loc si functioneaza perfect. La smuciturile respective, mi-au spus ca nu stiu eu sa o conduc, ca de fapt asa e asta in 3 timpi, bla bla. O data mi-au refacut prametrii la motor de consuma aprox 15 in oras… motor de 1.2. Niste penibili, citroen c3 e masina ca fapt divers.
La telefoane e chiar si mai greu, ca imediat iti baga un “soc mecanic” sau “contact lichide” chiar daca nu e asa.
ceva smucituri la viteza mica = daca are turbina probabil ca apar in primul minut de la pornire
parametrii mai sportivi la motor teoretic ajuta la o „adaptare” mai rapida insa consumul creste
solutia este sa „incalzesti” motorul pe loc sau viteza foarte mica de deplasare in primul minut
solutia radicala este sa schimbi masina cu una fara turbina dar…
nu toate fac asa, depinde foarte mult de jocurile la turbina si nu, nu este caz de garantie
daca vrei, este similar cu zgomotul de bobina de la unele surse, ca tot suntem pe un site IT
Daca un soc mecanic ce face parte din viata de zi cu zi a multora defecteaza un dispozitiv, atunci acel dispozitiv este foarte prost calitativ.