Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a anunţat recent, că luna viitoare vor fi lansate programele Rabla Clasic şi şi Rabla Plus, bugetul pentru anul 2022 fiind cel mai mare din istoria acestui program şi depăşind 1,2 miliarde de lei. Ministrul a precizat că până la finalul lunii ianuarie va fi terminată analiza pe dosarele depuse anul trecut în vederea accesării de vouchere prin cele două programe. În plus, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Lóránd‑Árpád Fülöp, a anunţat că pentru fiecare maşină casată prin programul Rabla se acordă un bonus de vechime de 1500 de lei valabil dacă autoturismul este mai vechi de 15 ani şi este cel mult Euro3.
Pentru Rabla Plus, se adaugă astfel la cei 45.000 de lei voucher încă 1500 de lei bonus de vechime dacă maşina casată îndeplineşte cele două condiţii de mai sus. În plus, autoturismul trebuie să fi fost înmatriculat la noi, cu cel puțin șase luni înainte de aplicare pentru voucher.
În ceea ce priveşte posibilitatea de a preda două maşini pentru achiziţionarea uneia, ministrul Mediului a menţionat că beneficiarul are posibilitatea de a cumpăra o a doua rablă pe care să o caseze.
„Cel mai important este că pentru electrice şi hibrid plug-in este obligatorie predarea unei maşini. Acolo anul trecut am avut un bonus de 45.000 de lei fără obligaţia de a scoate din circulaţie o maşină poluantă şi am decis anul acesta să schimbăm acest principiu şi acolo să fie obligatorie casarea minim a unei maşini şi posibilitatea de a mai preda una în cazul în care poate să achiziţioneze cineva încă o maşină veche pe care o scoate din circulaţie. În rest, condiţiile au rămas aceleaşi: maşina trebuie să fie înmatriculată, să fie cu inspecţia tehnică făcută, trebuie să fie scoasă practic din circulaţie nu trebuie să fie o maşină care rugineşte de 20 de ani undeva, într-o curte”, a explicat ministrul.
În cei 18 ani de existenţă a programului peste 700.000 de autoturisme au fost cumpărate cu finanţare prin diversele forme ale acestui program.
E bine ca se mareste bugetul, dar … nici anul asta nu cred ca ma bag la o electrica, poate la anu.
Motivele mele sunt urmatoarele:
– am deja o masina care imi asigura strictul necesar (Mini Cooper, am facut toata tara cu ea in 3 si chiar si Bulgaria) si astept ca sotia sa dea (si sa ia) de permis ca sa o predau (ca doar e masina/cadoul ei, doar ca o calaresc eu)
– criza de semiconductori a determinat o crestere a preturilor
– cresterea costurilor de transport a avut un impact semnificativ in costul de productie al masinilor
– cresterea preturilor la energia electrica fata de cresterea pretului la benzina este/va fi mult mai mare si va scadea atractivitatea/productivitatea masinilor electrice
– astept si deschiderea fabricii Tesla Berlin si Texas + marirea capacitatii la fabrica Shanghai, fapt ce va determina o crestere a ofertei si eventual o concurenta mai mare si preturi mai mici. Poate dau drumu si la Model 3, Model 2 pe langa Model Y la Tesla Berlin. Ma astept ca pretul sa scada daca in felul acesta se elimina costul de transport din Shanghai pana in Europa si taxele vamale.
– astept sa vad care e evolutia pretului si la energie electrica. Poate isi revine si/sau poate pun niste panouri on-grid
– astept sa mai apara si alte modele disponibile
– nu sunt hotarat ce masina sa imi iau si oricum termenele de livrare sunt foarte mari
Mai devreme sau mai tarziu (1-3 ani) tot imi iau o masina electrica.
Raportat la rulajul meu anual nu se justifica o masina electrica din punct de vedere financiar, dar … poate in felul asta cutreier toata tara si vecinii.
Acum oscilez intre Model 3, Ioniq 5 si Kia EV 6, undeva la maxim 55.000 Euro, pret de lista.
Poate chiar un Model 2, care mi se pare interesant din pozele/specificatiile aparute neoficial.
Sau Renault Megane Electric sau … ce o sa mai apara in urmatorii ani.
Doar o remarca – preturile nu vor scadea. Atat timp cat lumea cumpara, de ce le-ar da mai jos?
Nu acum, in viitorul apropiat, dar pe termen mediu si lung vor scadea.
Da, acum exista o cerere mai mare decat oferta, dar in vreo luna se vor deschide fabricile din Texas si Berlin si pana la sfarsitul anului va fi un plus de …
„Tesla crushed expectations in Q4 2021, exceeding 300,000 vehicles deliveries” ceea ce inseamna cel putin 1.200.000 in 2022 fata de 936.172 pe anul 2021, numai din cele 2 fabrici. Eu cred ca se vor apropia de 2 milioane, adica dublu fata de 2021.
Mai pune si aportul masiv de la VW si al celorlalti: Hyundai/Kia, Renault, Volvo/Polestar, Peugeot, Ford, Skoda si altor producatori mai noi din SUA sau China.
Poate nu anul asta (mai mult din cauza crizei de semiconductori), dar la anu in mod sigur vor scadea (poate nu semnificativ), iar in 5 ani vor ajunge la paritate daca nu mai jos decat cele pe combustie interna … parerea mea!
eu zic ca nu!
Si la Hyundai Ioniq 5, 217 CP, 2 WD, Luxury am gasit pretul la 52.122 EUR
Am actualizat si ti-am retrimis.
Ideea e ca am 99% sanse sa castig daca treburile merg in ritmul actual si doar 1% sanse sa pierd daca apare ceva neprevazut gen: o mutatie Covid, razboi mondial Rusia – Ucraina (si restul lumii de o parte sau de alta), o catastrofa naturala la nivel mondial, o invazie a extraterestrilor, un meteorit mare care sa loveasca Pamantul, explodeaza Soarele etc … intelegi ce vreau sa zic … cazuri de forta majora care conform legii din Romania da posibilitatea oricarei parti sa o invoce si sa anuleze contractul/pariul nostru.
Deci chiar daca pierd … tot nu o sa pierd, in cel mai rau caz o sa fie o remiza :))))
Parerea ta … parerea mea … viitorul ne va lumina.
Daca vrei putem sa ne intalnim si sa ne batem … sa vedem cine are dreptate
… la sah :)))
ma bati la sah sigur 🙂
Atunci eu am dreptate :))
Uite eu imi notez in calendar … ne mai auzim peste 1 an
Tesla Model 3 = 45.970 EUR, Long Range = 54.970 EUR
Kia EV6 77 kWh Long Range RWD EARTH = 57.443 EUR (cu optionale incluse, fisier trimis pe mail)
La Hyundai vad ca au scos listele de preturi, dar raman doar astea 3 si vedem ce preturi or sa fie peste fix un an.
Sunt atat de increzator in ceea ce spun, ca am curajul sa pariez pe o bere 🙂
Ma prind. Doar ca am șters invitația din greșeală. Fa fwd