Accenture a oferit o privire asupra cercetărilor care indică un an de excepție pentru AI, pe măsură ce devine tot mai omniprezent în programele de digitalizare a afacerilor. Detalii despre această cercetare vor fi prezentate la CES 2025.
Compania a declarat că, în cea mai recentă serie de cercetări, a descoperit un nivel ridicat de așteptări din partea comunității de afaceri cu privire la potențialul AI, 69% dintre executivi observând că tehnologia influențează deja proiectarea, construcția și operarea diferitelor sisteme.
mpania a observat o creștere a așteptărilor în rândul comunității de afaceri cu privire la AI, 69% dintre directori afirmând că tehnologia influențează deja designul, construcția și funcționarea diverselor sisteme.
În cea de-a 25-a ediție a raportului său Technology Vision, Accenture a subliniat că AI-ul este motorul unei „noi ere a digitalizării”, bazată pe capacitatea tehnologiei de a „învăța continuu” și de a deveni din ce în ce mai autonomă.
Pentru ca AI-ul să-și atingă potențialul maxim, Accenture subliniază că încrederea în performanțele sale este esențială. Cercetările companiei indică faptul că AI-ul va deveni tot mai mult un partener de dezvoltare tehnologică, un ambasador personal al brandului și va alimenta corpuri robotice în lumea fizică, creând o relație simbiotică între oameni și tehnologie.
80% dintre liderii de afaceri cred că încrederea în AI va fi îmbunătățită prin comunicarea în limbaj natural. Cu toate acestea, este important ca strategia de AI a companiei să fie clar explicată pentru a consolida încrederea angajaților în această tehnologie.
Formarea angajaților joacă, de asemenea, un rol crucial, 68% dintre respondenți afirmând că personalul va necesita instruire pentru a utiliza instrumentele de generare AI. În plus, 78% consideră că dezvoltarea sistemelor trebuie să includă atât agenți artificiali, cât și oameni reali.
Există și anumite provocări, cum ar fi riscul ca toate chatbot-urile să sune la fel, ceea ce ar putea duce la pierderea identității de brand, conform îngrijorărilor exprimate de 80% dintre participanți.
Karthik Narain, directorul executiv al grupului tehnologic și CTO al Accenture, a declarat că ne aflăm într-un „moment de tranziție generațională”, unde companiile pot folosi progresele în digitalizarea cunoștințelor și noile modele de AI pentru a crea „creiere digitale cognitive unice”.
El a adăugat că autonomia bazată pe AI poate ajuta organizațiile să devină mai dinamice și orientate către intenții clare, permițând liderilor să regândească modul în care sunt proiectate sistemele digitale.
Studiul Accenture a inclus peste 4.000 de lideri de afaceri din 21 de industrii și 28 de țări, precum și peste 12.000 de consumatori în ultimul trimestru al anului 2024.
Lasa un comentariu!