Trăim deja într-o lume în care automobilele hibride sau electrice sunt deja la ordinea zilei, iar următorul pas, către conversia unor autovehicule utilitare sau de transport persoane spre aceeași direcție este tot mai palpabil.
Cu toate acestea, tranziția spre electric sau hibrid din domeniul aeronautic este încă în teste. Oarecum logic, pentru că este ușor să încarci un vehicul terestru, dar mai dificil pentru unul aerian. 🙂
Cu toate acestea, Airbus are deja planuri în acest domeniu. Karim Mokaddem, directorul departamentului de electrificare al Airbus, a declarat pentru The Telegraph că dezvoltarea unui succesor hibrid pentru modelul A320, cel mai vândut avion al companiei, va stabili un standard pentru viitoarele modele. Mokaddem a explicat că inginerii vor putea adăuga sau elimina motoare în funcție de dimensiunea avionului, făcând acest proces mai simplu.
Jurnaliștii britanici subliniază că doar avioanele mici pot fi propulsate electric în prezent, deoarece bateriile nu oferă suficientă energie pentru aeronave de dimensiuni mari precum A320 sau Boeing 737, utilizate în zborurile scurte.
Mokaddem a menționat că, spre deosebire de autoturisme, în aviație este necesară dimensionarea bateriei:
Pentru mașini, o baterie mai mare și mai puternică este benefică, însă în aviație ar trebui să avem o centrală nucleară în avion pentru a electrifica totul, ceea ce ar crea o greutate uriașă după epuizarea bateriei.
Motoarele electrice mici, comparativ cu cele tradiționale cu combustie, sunt deja folosite într-un elicopter experimental, DisruptiveLab, care a realizat primul său zbor anul trecut.
De asemenea, avioanele nu pot încărca bateriile prin frânare ca mașinile hibride, iar evacuarea pasagerilor în caz de incendiu la acumulator ar presupune riscuri semnificative de siguranță.
Inginerii Airbus dezvoltă și un motor pe bază de hidrogen lichid, dar consideră că propulsia hibridă reprezintă o soluție mai rapidă pentru reducerea emisiilor de zbor. Motoarele electrice ar putea sprijini motoarele cu reacție, funcționând doar în anumite momente, cum ar fi în timpul aterizării sau la rularea pe pistă.
Sursa: biziday.ro
Frumos cu inovatia si etc. Mi-ar placea mai mult daca si-ari rezolva prima data problemele de siguranta pe care le au cu flotele existente.
Pentru moderator:te rog sterge comentariul anterior si acesta…faceam referire la Boeing ….
Done