Dacă tot e la final de mandat, parlamentul nostru ar putea încerca ceva (sic!) diferit – și anume, să se inspire de la ”confrații” australieni.
Astfel, Reuters anuntă că Australia intenționează până la sfârșitul anului să introducă o lege, care va obliga companiile de internet să oprească în mod proactiv găzduirea escrocheriilor sau să se confrunte cu amenzi mari, a anunțat vineri principalul regulator al consumatorilor, ceea ce ar putea genera un nou conflict cu marile companii tehnologice.
Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori (ACCC) și departamentul de trezorerie consultă firmele din domeniul internetului, bancar și telecomunicațiilor pentru a crea un cod anti-escrocherie obligatoriu și aplicabil legal, care să le ceară să ia măsuri rezonabile pentru a proteja utilizatorii, inclusiv oferirea unui serviciu eficient de gestionare a plângerilor.
În Australia, reclame înșelătoare pentru criptomonede, care folosesc imaginea miliardarului în minerit Andrew Forrest, au condus la pierderi de milioane de dolari pentru australieni. Forrest dă în judecată Meta (deținătorul Facebook) în California, după ce a declarat că nu a reușit să determine compania să ia măsuri la nivel național.
Acum stați puțin și analizați ce scrie în paragraful de mai sus – un miliardar nu reuștește să convingă Meta să ia măsuri cu privire la activități de scam online, iar nouă ni se cere să reclamăm asemenea activități când le vedem online. Nu știu câți dintre cititori sunt miliardari, dar cu siguranță nu sunt unii care să aibă acces la Mark Zuckerberg mai mult ca domnul Forrest…
În prezent, doar furnizorii de telecomunicații sunt supuși unei reglementări specifice anti-escrocherie în Australia. Cu toate acestea, suma pierdută de australieni în urma escrocheriilor s-a triplat la 2,7 miliarde de dolari australieni (1,8 miliarde de dolari americani) din 2020 până în 2023, pe fondul pandemiei care a trimis mai mulți oameni online.
Această situație a determinat ACCC să propună noi legi care să responsabilizeze toate industriile implicate. Impunerea responsabilității legale asupra platformelor de internet ar putea crea un nou punct de conflict între Australia și o industrie care se bazează în mare măsură pe legile din SUA, care îi exclud în mare parte de la responsabilitate.
Deja, o lege concepută de ACCC care obligă companiile de internet să plătească taxe de licență pentru conținut media a determinat Meta să amenințe că va bloca conținutul media pe Facebook în Australia.
Nerespectarea codurilor va atrage amenzi de 50 de milioane de dolari australieni, de trei ori beneficiul obținut prin comportamentul greșit sau 30% din cifra de afaceri la momentul respectiv, potrivit departamentului de trezorerie.
Separat, ACCC dă în judecată Meta pentru ceea ce spune că este un eșec de a opri publicarea reclamelor pentru escrocherii cu criptomonede care folosesc fețe de australieni proeminenți, inclusiv Forrest. Meta apără cazul intentat de ACCC în martie 2022, care se află încă în faza pre-proces. Cass-Gottlieb a afirmat că un cod obligatoriu ar reduce necesitatea unor acțiuni judiciare îndelungate, care implică investigații, pregătirea și rezolvarea unui proces, plus apeluri.
Meta a refuzat să comenteze cu privire la momentul introducerii codului anti-escrocherie. Compania a declarat într-o prezentare din ianuarie că dorește un cod voluntar și că un cod obligatoriu ar putea determina companiile să prioritizeze conformitatea în detrimentul inovației.
Sursa: reuters.com
Cum sa deranjam hotii – cand suntem condusi de ei ? Sunt de acord cu luarea de masuri impotriva hotiei fie ca este online sau ofline.