Daca v-a lovit un aer de familiaritate si frustrare cand ati citit titlul inseamna ca stiti ce urmeaza. De data aceasta X nu inseamna Twitter.
Imi fac cumparaturile din diverse locuri, iar alegerea magazinului tine de mai multe criterii:
- probabil cel mai important: pretul;
- distanta fata de casa: daca nu am de luat chestii grele sau voluminoase, aleg ceva mai apropiat, unde sa pot merge pe jos, fara masina – de multe ori dureaza mai mult sa parcurg distanta si sa gasesc un loc liber de parcare decat sa fac cumparaturile (sambata spre exemplu lumea bogata de la Cluj parea ca e toata la Lidl, in timp ce la mall batea vantul)
- volumul de cumparaturi;
- ce optiuni de reciclare sunt prezente: sticle cu garantie returRO, ambalaje de sticle fara returRO, baterii, becuri arse, electronice mici stricate, recipiente de gel de dus/sapun/ etc goale – periodic am de dus asa ca daca pot impusca mai multi iepuri cu un drum, o fac.
La fel pot spune ca se aplica si in cazul carburantului, al pranzului cand mai comand si asa mai departe.
Indiferent de magazin, intr-un procent foarte mare din cazuri, ajungi la casa si te loveste intrebarea „Aplicatia o aveti? Avem oferta la produsul X dar trebe activata.” sau „Aveti 10% reducere la tot cosul deca aveti aplicatia si ati cumparat de 500 RON” sau mai stiu eu ce alta combinatie.
Am ajuns sa am Kaufland Card, Lidl Plus, Mol Move, Petrom, Profi, PENNY, H&M, etc. In loc ca, cumparaturile sa fie mai simple, ele devin mai complicate. Mi se pare absolut inutil sa intru pe aplicatie si sa activez manual ofertele. Sau daca nu am aplicatia sa nu beneficiez de reducere la un produs. Pai nu este suficient ca v-am ales magazinul pentru cumparaturi? Adica sunt deja in magazin, am pus produsele in cos cu intentia clara de a le cumpara, iar la casa, cand ajung la rand, imi este comunicat ca daca nu instalez aplicatia nu am reducere.
Pe langa asta, exista o goana dupa adunat puncte in aplicatii, iar multe dau reduceri la niste jucarii plictisitoare sau la produse care oricum sunt la suprapret.
Iar cireasa de pe tort sunt notificarile: daca nu esti pasionat de tehnologie si nu stii sa le opresti,te innebunesc de cap. Daca nu le ai activate, bineinteles ca de fiecare data cand intrii in aplicatie te anunta: boss, nu stii ce pierzi!
Toate aplicatiile acestea mi se par facute anti-consumator, cu scopul de a te face sa cheltui mai mult la ei in magazin. Nu ai activat oferta? E vina ta. Ai aplicatia? Ai cumparat de 500RON? Pai ia vezi ca ai o sticla de Cola 0.5 litri la 0.01Ron! Ah, ai cumparat doar de 431RON, pai ia mai cumpara boss de 69RON ca sa iei Cola aia gratis.
Printre toate astea sunt integrate si chestii bune, cum e in aplicatia Kaufland posibilitatea de a scana produsele pe masura ce le adaugi in cos si vei stii la ce suma sa te astepti sa platesti la casa.
Ideea in sine nu este rea, dar implementarea este. La Metro „pe vremuri” nu puteai face cumparaturile daca nu aveai card la ei: era obligatoriu. Nu-mi doresc ca aceste aplicatii de telefon sau carduri sa devina obligatorii, dar imi doresc o partajare mai mare intre clientii casual si clientii premium daca e necesara. Sa existe o transparenta si o experienta care sa fie mai putin frustranta, orientata spre consumator si nu spre spartul de bani pe cosul galben/albastru/verde/etc. Sa ajung la casa si 30 de secunde numai sa caut aplicatia care trebuie: unde-s acuma la Penny sau la Profi?
Cum a fost intr-un final standardizat procesul de retur al sticlelor de plastic, as vedea un sistem similar utilizat si in cazul acesta. O singura aplicatie care sa functioneze in toate magazinele mari din Romania.
Normal ca vor sa fii conectat ca sa aiba acces la timpul si atentia ta (de date nici nu mai vorbesc).