In urma cu sapte ani, nVidia a cumparat Ageia, compania care a inventat procesorul de fizica PhysX. Si dupa putin timp, a integrat aceasta tehnologie in placile sale video cu arhitectura Cuda. Si in tot acest timp a incercat sa faca din PhysX principala metoda de procesat efectele de fizica in jocuri.
In acest scop, tehnologia a fost gratuita pentru toti cei interesati sa o integreze in jocurile lor. Ca astfel sa ofere un avantaj propriilor placi video. Dar chiar si asa, PhysX nu a reusit sa se impuna. Asa ca acum nVidia a decis sa ofere intregul cod sursa pentru varianta de CPU a tehnologiei PhysX 3.3.3 comunitatii IT.
Oricine poate revizui acest cod, il poate modifica dupa bunul plac, pentru a servi mai bine fiecarui joc sau program. Poate trimite modificarile catre nVidia, iar daca acestea sunt benefice, pot ajunge chiar in versiunea oficiala. Din pacate varianta de GPU, parte din colectia GameWorks, ramane bine pazita la nVidia.
Daniel a zis
Nu e adevărat. Doar l-au dat gratis. Liber înseamnă să vină cu o licență liberă cum e GPL. Eu am înțeles că trebuie să fi de acord cu un fel de EULA și să fin înregistrat la ei ca developer. Pentru mine e cea mai nesimțită companie din câte cunosc
kohn a zis
Tot fara physx pe placile AMD nu?
Turock Lolopoco a zis
De ce nu face liber codul sursă și pentru procesarea pe GPU?
Pentru că oricine are habar în programare, cu acel cod sursă ar putea face ca physx să funcționeze pe orice GPU.
kilingfloor a zis
„Din pacate varianta de GPU, parte din colectia GameWorks, ramane bine pazita la nVidia”
Acolo sa ramana. Gameworks o suge rau.. vezi ultimele jocuri aparute cu gameworks.. Optimizate ca pla..