La aproape un deceniu de la izbucnirea scandalului Dieselgate, patru foști directori ai Volkswagen au fost condamnați de un tribunal german pentru fraudă legată de manipularea emisiilor la motoarele diesel.
Jens Hadler, fostul șef al dezvoltării motoarelor diesel, a primit o pedeapsă de patru ani și jumătate de închisoare, fiind considerat principalul responsabil pentru instalarea software-ului care falsifica rezultatele testelor de emisii. Hanno Jelden, fostul șef al tehnologiei de propulsie, a fost condamnat la doi ani și șapte luni de închisoare. Alți doi directori, inclusiv Heinz-Jakob Neusser, fost membru al consiliului de administrație, au primit pedepse cu suspendare.
Scandalul a avut un impact profund asupra industriei auto europene. Înainte de 2015, vehiculele diesel reprezentau peste jumătate din vânzările de mașini noi în Europa. În prezent, această cotă a scăzut la aproximativ 10%, în timp ce vehiculele electrice și hibride plug-in au ajuns să reprezinte 25% din vânzările noi. Volkswagen a devenit liderul european în vânzările de vehicule electrice, depășind Tesla în aprilie.
Procesul, desfășurat pe parcursul a aproape patru ani la Braunschweig, a fost unul dintre cele mai complexe din istoria recentă a Germaniei, cu peste 75.000 de pagini de dovezi. Deși verdictul marchează o etapă importantă, anchetele continuă pentru alți 31 de suspecți. Fostul CEO al Volkswagen, Martin Winterkorn, nu a fost judecat din cauza problemelor de sănătate, dar rămâne sub acuzare.
Volkswagen a plătit până acum peste 33 de miliarde de dolari în amenzi și despăgubiri. Compania susține că nu a fost implicată în procesul penal recent încheiat și nu anticipează consecințe semnificative asupra proceselor civile în curs.
Și pentru a recupera cele 33 de miliarde VAG a inventat distribuția cu lanț casant și a umplut piața cu mizerii care devin inutilizabile, după trecerea perioadei de leasing, din cauza costurilor cu reparațiile frecvente. Felicitări celor care au descoperit și popularizat „infracțiunea”, au înfrânt, toată lumea e mai ecologică acum, chiar dacă e mai săracă.
Azi esti pe negativisme. Da, e normal sa desconspiri asa ceva, nu e nornal sa lasi minciuni si idiotenii. Personal nu am cumparat VW vreodata, desi conduc un brand din grup – Skoda – asa ca nu pot contrazice ce zici legat de calitatea produselor
cum adica lant casant? ori e fer ori nu mai e fer? 🙂
sau e intinzatorul de lant de vina, ca la benve?
judecati sa fie muulti care au permis fumigene VIZIBILE sa circule atatia ani fara filtre serioase si ureeca acum in 2025.