S-a intamplat lucrul la care tanjesc de aproximativ doi ani de zile, cand Tesla a anuntat Model 3: sa conduc unul. Datorita celor de la Electromobilitate, despre care am vorbit intr-un articol dedicat, am avut ocazia sa fac un drum de aproape 50 Km cu Model 3 joia trecuta.
Nu e prima data cand vad un Tesla Model 3 si ma urc in el, s-a mai intamplat in decembrie intr-un showroom Tesla din Amsterdam. Ca atare, n-am fost socat de imaginea pe viu a interiorului total neobisnuit (pentru un automobil) pe care-l are Model 3. Insa a fost prima data cand m-am jucat cu pedala de acceleratie a unei astfel de masini.

Nu pot sa spun enorm de multe lucruri dupa o ora petrecuta in Tesla, chiar pe timp de noapte, insa cred ca aceasta nu a fost prima si ultima tura cu Model 3-ul celor de la Electromobilitate, asa ca probabil voi mai reveni si cu alte articole, mai detaliate, in curand.
Modelul condus de mine este un Long Range cu tractiune spate
Totusi, am putut sa trag urmatoarele concluzii:
- Masina e mai mare in realitate decat pare in poze. Este suficient de spatioasa pentru patru persoane de inaltime medie. Se sta bine si in fata si in spate, doar ca in spate podeaua e putin mai sus si genunchii iti vor sta mai ridicati.
- Portbagajul e mare si, pe langa asta, mai are si un spatiu suplimentar de depozitare ascuns sub podea. Iar asta nu e tot, pentru ca mai exista un portbagaj si in fata, unde poti pune doua ghiozdane, niste plase de cumparaturi sau chiar si un troller mic.
- Interiorul e de tipul „love it or hate it”, asta e clar. Pe de alta parte, cred ca pana la urma orice lucru tine de obisnuinta si cam oricine se va putea obisnui cu el. Mie mi-a placut din prima si m-a facut sa-mi dau seama cam de cat de putine butoane si display-uri ai in realitate nevoie pentru a conduce. Si nu, nu are nevoie de butoane fizice pentru climatizare, pentru ca nu reglezi non stop temperatura.
- „Tableta” din bord raspunde extreeem de bine si rapid la comenzi si are o rezolutie foarte foarte buna. Ar merge un articol dedicat doar despre ea.
- Intreg sistemul electric este foarte eficient, din ce am vazut eu dar si din spusele lui Dan, pare ca poti sa atingi 450 Km (chiar si 500 la limita) autonomie in conditii reale si total normale de drum.
- Franarea regenerativa este puternica si eficienta. In cei aproape 50 km condusi, eu nu am folosit frana decat pentru a ma opri de tot – adica de vreo doua ori. Altfel, masina se poate conduce lejer cu o pedala, adica acceleratia. Ba chiar am coborat o panta destul de abrupta, de vreo 9%, iar fara sa franez masina a incetinit si a rulat constant cu 11 Km/h.
- Oglinzile laterale sunt un pic cam mici, insa te poti obisnui cu ele.
- In afara zgomotului de rulare (vant si anvelope) nu auzi nimic in Tesla.
In final va pot spune doar ca Tesla Model 3 este o masina pe care imi doresc foarte mult sa o pot detine in viitor.
Avand in vedere ca planuiesc sa sustin cat pot de mult proiectul numit Electromobilitate, si sa pastrez o legatura stransa cu echipa din spatele lui, daca aveti intrebari legate de masini electrice, de Hyundai Ioniq sau Tesla Model 3 puteti sa le lasati fara griji in sectiunea de comentarii. Vor ajunge cu siguranta la cine trebuie si veti primi raspunsuri.
Ne gandim tot mai serios ca urmatoarea masina sa fie direct una electrica, momentan si hibridele par o solutie buna
Citeste si alte articole legate de masini electrice scrise de noi: